پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اردیبهشت 1397 ساعت 22:02:: شناسه خبر: 35203

امام جمعه قلعه رئیسی:

نوع عملکرد مدیران در اداره راه وشهرسازی استان و شهرستان به درد و رنج مردم چاروسا و دیشموک می افزاید

حجت الاسلام صلواتی اظهارکرد: متاسفانه نوع  عملکرد مدیریتی که در اداره راه استان و شهرستان است به درد و رنج و مصائب مردم چاروسا و و دیشموک می افزاید مجددا سوال می کنم درد سه کیلومتر کجاست ؟ مشکل کجاست ؟ مسئولان استان شما را به وجدان خودتان قسم اگر این سه کیلومتر در مرکز استان یا گچساران بود وضعیتش این چنین بود؟.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: در آستانه مرگ شدائد و سختی‌ها به انسان روی می‌آورد به طوری که سرگردان و سردرگم هستند و عقل و همه قوای او از کار می‌افتند.

امام جمعه قلعه رئیسی به حملات دشمن به نیروی انتظامی در روزهای اخیر اشاره و تاکید کرد: دشمنان می خواهند هیمنه و اقتدار نیروی انتظامی را بشکنند و به دنبال این هستند که ماموران ناجا را در برخورد با هنجارشکنی‌ها و قانون شکنی‌ها منفعل و بی‌تفاوت کنند و بدون تردید بخش مهمی از امنیت امروز جامعه ما مرهون تلاش شبانه‌روزی ۴۰۰ هزار نیروی انتظامی جان برکف است و برای امنیت ما هر ماه تعداد زیادی شهید می‌دهد.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی جاها غفلت‌ها و کم کاری‌های صورت بگیرد ولی این رفتارهای حداقلی را نباید به کل بدنه و جایگاه این نیرو تعمیم داد و معدل عملکرد نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی نمره قابل قبول است و تضعیف این نیرو باعث تقویت ارازل و اوباش و قانون شکنان و مفسدان می‌شود و این ظلم به امام و شهیدان انقلاب است.

صلواتی به روز کارگر اشاره و تاکید کرد: اگر به دنبال حمایت از کارگر ایرانی هستیم می بایست کالای ایرانی مصرف کنیم و بایستی ابتدا فرهنگ سازی شود و مصرف کالای خارجی بایستی ضد ارزش شناخته شود و کارگر هم می‌بایست احساس مسئولیت کند و کیفیت را باید افزایش داد و باید از کارگر ایرانی از جمیع جهات حمایت کرد و باید به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک بگویم و از خرید کالای خارجی دوری کنیم و به محصولات ایرانی تکیه کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی به اعیاد شعبانیه و تبریک نیمه شعبان پرداخت و در ادامه به سالروز معلم اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا جا دارد روز معلم را خدمت تمامی معلمان سراسر کشور و معلمان منطقه چاروسا تبریک بگویم و باید دانست که شهید مطهری عالمی بصیر، مجاهدی خستگی ناپذیر، و معلمی روشنگر بود که زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت و به ویژه نسل جوان کرد.

وی گفت: معلم در نظام آموزشی رکن اصلی توسعه اجتماعی و فرهنگی است و معلم مومن، متدین، انقلابی و ولایی می تواند زمینه پیشرفت جامعه باشد و باید دانست که معلمی که به دین، اخلاق، رفتار دانش آموزان اهمیت نمی‌دهد انسان‌های با تفکر لیبرالی و انسان های تنگ نظر تربیت می‌کند این معلم نیست بلکه همان ابلیس است.

وی به روز شوراها اشاره و تصریح کرد: ابتدا این روز را به شوراهای شهر و روستا تبریک می گویم و کار اصلی شورا کمک به دهیار و وشهردار است و زمینه توفیق دهیار و شهردار را فراهم می کند و شورا می بایست اهل برنامه باشد و با مصوبات شورا شهر آباد می شود و باید دانست که شورا بازوی شهردار است و شهردار زمانی می تواند موفق باشد که شورای موفقی در کنار آن باشد.

صلواتی به عوامل موفقیت شورا اشاره و خاطرنشان کرد: تفاهم، همدلی، تجربه کافی، ارتباط با مردم و حمایت مسئولان دولتی از مهمترین عوامل موفقیت شوراها است و مردم علاقمند هستند تا مصوبات شورا را ببیننند و خوب است این مصوبات در معرض دید عموم قرار بگیرد و حق مردم است بدانند نمایندگان آنان در جهت اداره شهر چه کاری انجام دادند.

وی خواسته از مجلس شورای اسلامی در جهت اصلاح قانون شوراها دانست و گفت: اشراف نداشتن اعضای شوراها بر قوانین ورود مسائل سیاسی و خانوادگی و قومی و قبیله ای به این مجموعه از آفات شوراها است و مجلس می بایست قانون شوراها را اصلاح کند و به طور خاص در این شهر تقریبا همه اعضای شورای شهر جوان هستند و از تجربه دیگران استفاده کنند و قدر و منزلت خویش را بدانند و برای آبادانی شهر وقت بیشتری بگذارند و شهردار شهر هم جوان است امید است که شورای شهر در کنار ایشان کار کند و موفقیت شهردار یعنی موفقیت شورا است.

امام جمعه قلعه رئیسی به ولادت حضرت علی اکبر(ع)  و روز جوان اشاره کرد و بیان کرد: حضرت علی اکبر (ع)  الگوی کامل تمام عیار برای نسل جوان است و جوانان در رفتار و گفتار و اخلاق به ایشان اقتدا کنند دوران جوانی بهترین دوران و فرصت برای تکامل معنوی و رشد شخصیتی است، امروز نسل جوان از اول انقلاب بهتر هستند و جوانان این انقلاب و نظام را بوجود آوردند امروز هم همین جوانان می توانند انقلاب را در اهدافش یاری کنند و برای برپایی نظام نوین اسلامی تلاش کنند و این هدف را جامه عمل بپوشانند.

صلواتی یادآور شد: امروز هم خانواده ها هم جامعه هم نهادهای فرهنگی تلاش کنند نسلی شجاع با سواد متدین و دارای ابتکار و خودباور و انقلابی و ولایی تربیت کنند و هر جا ما به جوانان اعتماد کردیم و میدان را برای ورود جوانان مهیا نمودیم موفق بودیم مسئولان بایستی به جوانان اعتماد کنند و یکی از کارهای قابل تحسین رئیس جمهور میدان دادن و اعتماد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آقای دکتر جهرمی که حقا آبروی دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین  مصیبت و مشکل جوانان بیکاری و پارتی بازی و تبعیض است و این ظلم در حق جوانان است اضافه کرد: ممکن است بعضی جوانان قیافه های غلط انداز داشته باشند اما جوانان پاک هستند مومن هستند ولایت مدار و انقلابی هستند و امام و شهدا و رهبری معظم را دوست دارند.

وی گفت: این جوانان بزرگترین سرمایه کشور هستند و باید جوان را درک کرد و از اینکه استاندار محترم مدیریت بخش چاروسا را به یک جوان سپردند تقدیر و تشکر می کنم اما از استاندار می خواهم جوانان چاروسا که متدین، شجاع، متعهد و انقلابی و کارآمد هستند در بدنه مدیریت استان از آنان استفاده کند و حقشان است که مورد توجه استاندارد مسئولان استان باشند.

صلواتی  به روز ایمنی و حمل و نقل اشاره و با تقدیر از زحمات راهداری و حمل و نقل ادامه داد: جاده های منطقه چاروسا ناامن هستند و روزانه خسارات زیادی را بر مردم و رانندگان وسایل نقلیه تحمیل می کنند مسئولان راهداری منتی بر مردم چاروسا ندارند جاده ای که روکش آسفالت انجام گرفت جاده مشترک حوزه دشمن زیاری و چاروسا و دیشموک است و متاسفانه وقتی روکش آسفالت به حوزه چاروسا رسید به جزء چند کیلومتر آن را رها کردند و رفتند.

وی گفت: از دیشموک شروع کردند که اصلا این کار مثل سهمیه بندی است و حق مردم چاروسا و دیشموک این نیست و امیدوارم هر چه سریعتر روکش آسفالت تمام جاده قلعه دختر تا دیشموک را جهادی و انقلابی انجام دهند.

صلواتی افزود: متاسفانه نوع  عملکرد مدیریتی که در اداره راه وشهرسازی استان و شهرستان است به درد و رنج و مصائب مردم چاروسا و و دیشموک می افزاید مجددا سوال می کنم درد سه کیلومتر کجاست ؟ مشکل کجاست ؟ مسئولان استان شما را به وجدان خودتان قسم اگر این سه کیلومتر در مرکز استان یا گچساران بود وضعیتش این چنین بود؟.

وی افزود: مردم چاروسا تبعیض‌ها را متوجه می شوند اما لازم است استاندار محترم که این روزها شعارش  مردم و خدمت مردم است و گوش فلک را کر کردند چرا به این پروژه  ورود نمی‌کنند؟  نهادهای نظارتی کجا هستند؟ آیا مراحل واگذاری این پروژه قانونی بوده آیا در واگذاری و  مناقصه این پروژه قانونی رعایت شده،؟ اگر قانون رعایت شده درد کجاست مشکل چه هست؟.

صلواتی افزود: انتظار است مسئولان نگاه عادلانه به مناطق استان داشته باشند بنده از تلاشهای نماینده و مسئولان در کمک رسانی بارها تشکر کردم  ولی وضغیت راه ارتباطی دل مردم را خون کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت