پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 تیر 1397 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 37590

توصیه های آیت‌الله ملک حسینی به رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی/ضعف‌های مدیران قبل از خود را بزرگ نکنید

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دومین روز از انتصاب خود به دیدار آیت‌الله ملک‌حسینی رفت و از او شنید که مدیریتش در جهاد کشاورزی به گونه‌ای باشد که کشاورزی، به جای فقر و زندان، ثروت و عزت بیاورد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در جمع تعدادی از مدیران بخش کشاورزی بعد از گزارش رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به نکات بسیار مهمی، برخی مسائل ضروری را به الیاس تاج‌الدینی و همکارانش گوشزد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه امید است که این تغییر مدیریتی به مصلحت این استان، کارکنان بخش کشاورزی و بهره‌برداران آن باشد، اظهار کرد: چند نکته را لازم می‌دانم در این نشست اشاره کنم.

او گفت که در بخش مدیریت اگر دیر به عمق یک واقعیت برسیم، دیر هم تصمیم خواهیم گرفت و این دیرخیزی مصیبتی برای مدیریت در هر سازمانی است.

او به پایین رفتن عمق سفره‌های آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت که شاید مطرح می‌شود ۱۰ متر یا چند متراین سفره‌های پایین‌تر رفتند اما واقعیت این است که عمق این فاجعه بسیار زیاد و وحشتناک است.

آیت‌الله ملک‌حسینی برای اثبات این حرفش، مثالی در بحث خشکسالی‌های اخیر زد و گفت که موضوع خشکسالی و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی بارها مورد هشدار و یادآوری قرار گرفت اما این تذکرات گاها با تمسخر مدیران و متولیان کشاورزی مواجه شد در حالی که عمق سفره‌های زیرزمینی در برخی استان‌ها با همین کاهش‌های ۱۰ متری سالانه اکنون به ۳۰۰ متر هم رسیده است.

بنابراین انتظار من از شما این است که مدیریت بخش کشاورزی را به سمتی ببرید که مدیریت آب در آن حساب شده و علمی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در تذکری دیگر شکایت‌ها و حمایت‌ها را دو اتفاق زشت در استان کهگیلویه و بویراحمد و در حوزه زمین نامید و ادامه داد: گاها شکایت مردم ازهمدیگر زمین‌های کشاورزی مردم را به نفع منابع طبیعی و گاها نیز برخی حمایت‌ها اراضی منابع ملی را به نفع افراد مصادره کرده که هر دو ناپسند است.

زمینی بر اساس همه قرائن تاریخی معلوم است که سال‌ها مورد کشت بوده اما با نظر یک کارشناس وبه استناد یک عکس و گاها با شکایت یک پسر عمو از کشاورزی و کشاورز گرفته می‌شود و این جفای کارشناسان امر است و خدا نمی‌بخشد.

یک آبادی قدیمی وجود دارد که ۴۰ خانوار سکنه دارد اما یک متر زمین زراعی ندارد و همه ملی اعلام شدند؛ مگر نباید از خودمان بپرسیم اگر اینجا زراعت نمی‌شده این مردم در هم این سال‌ها از کجا نان می‌خوردند؟

آیت‌الله ملک‌حسینی حمایت از این شکایت‌ها و حمایت از حمایت‌ها را در سیکل ناصحیح مسائل مربوط به اراضی کشاورزی و منابع ملی را غیرقابل قبول توصیف کرد و خطاب به تاج‌الدینی گفت که شما مدیر یک سازمان بزرگ هستید بنابراین تلاش کنید حق مردم را بدهید و حقی از کشاورزی تضییع نشود.

یک مدیر کشاورزی اگر فقط به رویش گیاه فکر کند به کشاورزی این استان و همه کشاورزان جفا کرده چرا که باید همه حیثیت‌های مختلف یک کشاورز از موضوع آب تا بحث‌های تجاری و بازار محصولات کشاورزی باید با هم لحاظ شوند.

در هر آبی و در هر خاکی یک محصول خاص باید کاشت چرا که کشاورزی و مدیریت آن قاعده و قانون دارد و فکر می‌خواهد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شما ماجرای هندوانه‌کاری در دشت لیشتر و آن همه زحمت و تکاپو و آب‌رسانی و لوله و آبیاری تحت‌فشار را به یاد بیاورید و ببینید که کشاورزان هندوانه‌کار به چه روزی افتادند و چه سرنوشتی پیدا کردند؟ لازم است که به حیثیت بازرگانی و تجاری کشاورز هم توجه شود.

او گفت که باید هدررفت غنای زمین و هدررفت آب و همه مسائل پیرامونی را در نظربگیرید و به یک تراز برسید از آنچه هدر می‌دهید و آنچه به دست می‌آورید تا تصمیم گرفته شود، کجا، چه محصولی و با چه قیمتی کاشت شود؛ اگر غیر از این باشد شما تسهیلاتی هم که می‌دهید بازپرداخت نمی‌شود و بانک کشاورزی در منطقه دیگری قادر به ارائه خدمات به دیگر کشاورزان نخواهد بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی در توصیه دیگری به مدیر جدید بخش کشاورزی اضافه کرد: من به همه مدیران جدید توصیه کردم به شما هم همین را می‌گویم که ضعف‌های مدیران قبل از خود را بزرگ نکنید و امتیازات و برنامه‌هایتان را تشریح کنید بدون شک عاقلان خود می‌فهمند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نکته مهم دیگری اشاره کرد تصریح کرد: رمز رکود در بخش مدیریتی، رکود در نظارت‌ها است لذا این موضوع را جدی بگیرید و بر کار زیرمجموعه نظارت کنید هر کس کار خود را بکند؛ اجازه ندهید فردی که نمی‌خواهد کار کند، یک مجموعه را معطل خود کند.

وی افزود: تعادل بخشی به خواسته‌های  مردم نکته دیگری است که باید رعایت شود؛ گاها مطالباتی مطرح می‌شود که حق مردم نیست و گاها مطالبات به حق مردم داده نمی‌شوند.

افرادی با پررویی، نفوذ و صاحب داشتن امتیازاتی را می‌برند و افرادی اهل کار از حق خود محروم می‌شوند؛ لذا نگاه کارشناسی را حاکم کنید و حق افراد را حتی ناچیز و جزئی بدهید و اجازه حق‌خوری به افراد خاص را هم ندهید؛ چون برخی افراد ذاتا تنبل هستند، به آنها پیشنهاد کاری کارشناسی دهید تا وارد فضای کار و تولید شوند.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به دیدارش با مهندسان ناظر بخش کشاورزی تصریح کرد: هرجا خراب شد از بی‌نظارتی بوده و همه ما می‌دانیم که گاها کشاورزان از یک سم زدن یا نزدن لطمه‌ها دیدند؛ این وظیفه شما است، وظیفه آن مهندس ناظر است؛ شما بفرستید افرادی را در مناطق که مهندس ناظری که استخدام کردید به کشاورزان و روستائیان چه توصیه‌های علمی و مهندسی کرده است؟ این‌ها را رصد کنید مهم است؛ فقدان نظارت، فقر می‌آورد.

محصول تولیدی یک کشاورز چندین فرزند را بزرگ می‌کند، مخارج تحصیل و تهذیب آنها را فراهم می‌کند لذا با این نظارت‌ها می‌شود به آن‌ها کمک کرد؛ این کار مهندس ناظر شما است حالا اینکه ۱۰۰ نفر ناظر بر اساس معیارها استخدام شدند پنج نفر آنها هم فامیل مدیر بودند، مسئله اساسی نیست، شما نظارت کنید این‌ها کار خود را درست انجام می‌دهند یانه؟

نماینده ولی فقیه در جمله پایانی خود خطاب به تاج‌الدینی گفت که در یک کلام به شما و همکارانتان می‌گویم که به نحوی مدیریت کنید که کشاورزی برای مردم ثروت بیاورد نه فقر و زندان.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام حبیب‌الله زمانی با اشاره به تلاش‌های دفتر نمایندگی حوزه ولی فقیه برای اتصال بیشتر بدنه کشاورزی با مردم گفت: معیارها اقدامات این حوزه فرهنگ جهادی بوده و فارغ از مسائل جناحی و باندی و قومی تلاش کردیم تا وارثانخوبی برای سنگرسازان بی‌سنگر جهادی و سربازان خوبی برای مقام معظم رهبری باشیم.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با بیان اینکه بارها پای منبر آیت‌الله ملک‌حسینی نشستم گفت: نکات و دیدگاه‌های معظم‌له نشان از این دارد که او از هر متخصصی، متخصص‌تر است و تذکرات او کاربردی و مفید است.

الیاس تاج‌الدینی افزود: بدون اغراق می‌گویم که به توصیه‌ها و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه و همه مسئولان ارشد این استان نیازمندیم و حق هم همین است که اگر کار وتحول در بخش کشاورزی خواسته مشترک همه ما است پس حمایت و نگاه ویژه به این بخش نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه بعد از ۲۵ سال خدمت در سطوح مختلف کشاورزی اکنون با برنامه و انگیزه برای خدمت به این استان آماده‌ام، تأکید کرد: با ایجاد فضای آرام به دور از نگاه‌های مسموم باندی و منطقه‌ای و به کمک همه همکاران و مسئولان ارشد کشوری و استانی مسیر رو به پیشرفت بخش کشاورزی این استان را ادامه خواهیم داد و در یک بستر علمی و کارشناسی به آن شتاب خواهیم بخشید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت