پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1395 ساعت 10:04:: شناسه خبر: 3847

سردارهاشمی پوردرجلسه شورای اداری شهرستان چرام:

قصه پرغصه شهرستان چرام به سرانجام می رسد/استخدام ۵۰خانم درفسفات چرام

نماینده کهگیلویه عزم خودرابراحیای این معدن تاثیر گذارجزم نموده است ودوباره درجلسه شورای اداری شهرستان چرام به این شرکت تاخت وازپیگیری جدی وضعیت معدن فسفات چرام وسروسامان دادن آن خبرداد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

همین چند روز پیش بود که مدیرعامل شرکت آیرما جواب صحبت های نماینده مردم کهگیلویه بزرگ رادرخصوص معدن فسفات چرام دادو گفت قصدانصراف دارد.

اما نماینده کهگیلویه که عزم خودرابراحیای این معدن تاثیرگذارجزم نموده است دوباره واین باردرجلسه شورای اداری شهرستان چرام به این شرکت تاخت وازپیگیری جدی وضعیت معدن فسفات چرام وسروسامان دادن آن خبردادو به مردم شهرستان نویددادبالاخره قصه پر غصه این شهرستان به سرانجام خوبی برسد.

این درحالی است شرکت سرمایه گزار و بهره بردار این پروژه پس از کش و قوس های فراوان در نهایت حدود ۶ سال این پروژه را رها و هر روز به بهانه ای از انجام تعهدات خود شانه خالی می کرد.
از طرف دیگر مردم و مسئولان شهرستان چرام کم کم به این باور رسیدند که این پروژه بنابر شایعاتی که در جامعه پخش می شد،توجیه اقتصادی ندارد و باید قید بهره برداری این پروژه  را زد.
این پروژه همچنین مردم منطقه را به این باور رسانده بود که بخشی از دلایل راکد ماندن این پروژه مربوط به کم کاری و سیاسی کاری و بخشی هم مربوط به سهل انگاری مسئولان استان است که البته نمی توان سیاسی کاری را به یقین گفت اما در خصوص سهل انگاری می توان اقدام جدید عدل هاشمی در پیگیری موضوع و امیدواری وی به تعیین تکلیف این معدن را به عنوان شاهدی بر کم کاری مسئولان دانست.

عدل هاشمی پور در جلسه شورای اداری شهرستان چرام یکبار دیگر بر تعیین تکلیف این موضوع تاکید کرد و گفت این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان کلنگ زنی خواهد شد. این همان امیدواریی بود که مردم به آن نیاز داشتند اما چیزی که در این میان نمی گذارد مردم از نگرانی خارج شوند بحث شرکت سرمایه گذار قبلی یعنی شرکت آیرما است که متاسفانه برخی از رسانه ها هم به دلایل سیاسی سعی در حمایت از وی دارند اما نماینده مردم چرام، کهگیلویه، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات شرکت آیرما نیز با تاکید بر این مطلب که شرکت آیرما مطالباتی ندارد،گفت: مگر محصولی جایی فروخته شده است که مطالباتی داشته باشد در حالی نظر ما این است که باید خسارت ۶ سال معطلی این پروژه پرداخت شود.
عدل هاشمی پور در جمع خبرنگاران گفته است که ریال به ریال خسارات این پروژه را حساب می کنم و از این شرکت می گیرم چرا که این شرکت پروژه فسفات را معطل کرده است و باید خسارت پرداخت کند.وی از رسانه ها خواست که این صحبت ها را به گوش شرکت ایرما برسانند.

نکته خوب دیگری که در سخنان عدل هاشمی بود موضوع بکارگیری ۵۰ نفر از بانوان در بخش ستادی این پروژه است .عدل هاشمی در این خصوص گفت:به همان اندازه که پروژه کار عملیاتی دارد، کار ستادی نیز انجام می‌دهد و دستور کار ما نیز این است که از ۴۰۰ نفر فرصت شغلی، ۱۰۰ نفر اداری باشد و از این ۱۰۰ نفر حدود ۵۰ نفر از بانوان در کار ستادی استفاده خواهد شد.
حال با توجه به گزارش ارائه شده به نظر می رسد ضرورت همکاری بیش از پیش رسانه ها و مسئولین در خصوص این پروژه بسیار لازم و ضروریست تا این قصه پر غصه به سرانجامی برسد و با تعیین تکلیف و آغاز بکار آن بخشی از مشکلات بیکاری منطقه مرتفع شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت