پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 تیر 1395 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 4312

مدیرکل فرهنگ‌وارشاداسلامی خوزستان گفت:

سرانه فرهنگی هر خوزستانی ۲۰ هزار ریال است

بر اساس جمعیت استان در صورت تخصیص این اعتبار، سرانه فرهنگی امسال برای هر خوزستانی کمتر از ۲۰ هزار ریال می شود

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل فرهنگ‌وارشاداسلامی افزود: خوزستان بودجه فرهنگی استان را در سال جاری سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس جمعیت استان در صورت تخصیص این اعتبار، سرانه فرهنگی امسال برای هر خوزستانی کمتر از ۲۰ هزار ریال است.

به گزارش صدای جنوب, ایرنا همایون قنواتی چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد خواستار افزایش بودجه فرهنگی این استان شد و اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی حوزه فرهنگ و هنر است و مطالبات جامعه هنری، مطبوعات و سایر گروه ها و انجمن ها از این اداره بسیار بالاست که این اعتبار کفاف انتظارات را نمی دهد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در جامعه اظهار کرد: با این اعتبار نمی توانیم هیچ کدام از نیازها و انتظارهای گروه های مختلف مردمی را در حوزه فرهنگ پاسخگو باشیم.
قنواتی تصریح کرد: وظایف این اداره و مناسب های فرهنگی استان با توجه به تنوع فرهنگی و قومی و جغرافیایی بسیار زیاد و اعتبارات این بخش بسیار اندک است به طوری که با اعتبارات این بخش پارسال فقط توانستیم نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم.
وی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی این اداره کل در سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافت و ۳۰ درصد از اعتبارات نیز اختصاص داده نشد که باعث شده همه طرح ها معطل بماند.

*بدهی چهار هزار میلیاردی
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به بدهی چهار هزار میلیارد ریالی این اداره کل گفت: در خوشبینانه ترین حالت ۵۰۰ میلیارد ریال از این بدهی ها مربوط به پیمانکاران است که در معیشت مردم نقش دارد و باید به آن توجه شود.
منوچهر رحمانی خواستار توجه بیشتر به پرداخت دیون شد و افزود: باید به مشکلات اعضای شورای برنامه ریزی توجه عمیق تری شود و علاوه بر برنامه ریزی به واقعیت های موجود نیز توجه کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت