پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 بهمن 1397 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 50296

سرطان را جدی بگیریم/ راه های پیشگیری از بیماری سرطان

علت سرطان ها اغلب ژنتیکی یا سابقه خانوادگی، داروهای لیمنو ساپرسیو(داروهای که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند) هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مسئول واحد آموزش به بیمار بیمارستان امام خمینی(ره)دهدشت گفت: سرطان یک بیماری جهانی است و افراد را بدون توجه به نژاد، جنس، وضعیت اجتماعی، اقتصادی و یا فرهنگی مبتلا می کند.

به گزارش صدای جنوب؛ آسیه حسینی منفرد افزود: در دنیای کنونی سرطان بسیار پررنگ شده و به دلیل اینکه خیلی از دلایل ابتلا به سرطان قابل پیشگیری و کنترل است ۴ فوریه روز جهانی سرطان و از ۸ تا ۱۵ بهمن هفته ملی مبارزه با سرطان در کشور نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و به تبع آن بیمارستان ها مسئول اطلاع رسانی در مورد دلایل و عوامل خطر آن هستند که خوشبختانه در سالیان اخیر تلاش بیشتری صورت گرفته و بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با داشتن واحد آموزش به بیمار و آموزش همگانی در راستای این هدف ها تصمیمات و گام هایی برداشته است.

شایع ترین محل های درگیری سرطان های کشنده در مردان و زنان

مسئول واحد آموزش به بیمار بیمارستان امام خمینی(ره)دهدشت در خصوص شایع ترین محل های درگیری سرطان های کشنده در مردان و زنان گفت: در مردان به ترتیب ریه ها، پروستات، کولون(قسمتی از روده بزرگ) و رکتوم(قسمت انتهای روده بزرگ) و در زنان به ترتیب ریه ها، پستان، کولون و رکتوم است.

وی اضافه کرد: علت سرطان ها اغلب ژنتیکی یا سابقه خانوادگی، داروهای لیمنو ساپرسیو(داروهای که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند) هستند.

وی در خصوص اهداف واحد آموزش به بیمار بیمارستان امام خمینی(ره)دهدشت اظهار داشت: افزایش سطح اطلاعات مردم از عوامل خطر زا، اقدامات پیشگیری و نیز شناخت علائم و نشانه های اختصاصی هر یک از سرطان ها از اهداف این واحد است.

حسینی منفرد در خصوص راه های محافظتی و پیشگیری از سرطان نیز گفت: از استعمال دخانیات خودداری شود، در معرض نور خورشید از خود با کرم های ضد آفتاب و لباس مناسب مراقبت و از قرار گیری بیش از حد در معرض مواد صنعتی و رادیواکتیو اجتناب کنید.

وی افزود: خطرات شغلی از جمله قرار گرفتن در معرض آفت کش ها و مواد آزبستوز(پنبه نسوز) و از مصرف الکل جداً اجتناب و در تغذیه از غذاهای پرفیبر،کم چربی و سبزیجات و میوه های سرشار از ویتامینA و C مصرف کنید.

آزمایش های تشخیصی لازم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مورد زنان، ماموگرافی در سن ۲۰ تا ۳۹ سال هر ۳ سال یکبار انجام و پاپ اسمیر(روش تشخیصی) سالانه در خانم های متأهل انجام گیرد و برای مردان زیر ۵۰ سال، سالیانه معاینه جهت بررسی سرطان پروستات و برای همه افراد کلونوسکوپی(روش تشخیصی) بعد از ۵۰ سالگی هر ۵ سال انجام گیرد.

به گزارش وب دا؛ به مناسبت هفته ملی و روز جهانی سرطان واحد آموزش به بیمار بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اقدام به تهیه پمفلت، بروشور و آموزش پیشگیرانه نمود و توضیحاتی در خصوص راه های پیشگیری،کنترل و مبارزه با این بیماری مهلک ارائه کرد.۵

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت