پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 مرداد 1395 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 5380

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

حفظ محیط زیست از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به دیدگاه دولت به تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: دولت این شبکه‌ها را تنها به‌عنوان سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌بیند بلکه به آنها به‌عنوان بازوی توانمند در راستای حفاظت از این سرمایه‌های ملی نگاه می‌کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اصلاح ساختار و اقتصاد محیط زیست اولویت‌ دولت ‌‌است‌، گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ محیط‌بان برای حفاظت از محیط زیست آموزش دیده‌اند.

به گزارش صدای جنوب ، معصومه ابتکار  ظهر امروز در جمع کارکنان محیط زیست این استان با تبریک ولادت باسعادت امام رضا(ع) و روز محیط‌بان‌ اظهار داشت: حفظ محیط زیست از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و در این راستا سازمان مراکز آموزشی را در کشور ایجاد کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به دغدغه‌های رئیس جمهور نسبت به حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار و اقتصاد محیط زیست یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست است.

ابتکار با یادآوری اجرای طرح سلامت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور و ارتباط آن با محیط زیست گفت: ریشه اجرای این طرح به حفظ محیط زیست برمی‌گردد چرا که اگر ما محیط زیستی سالم نداشته باشیم اجرای این طرح بی‌نتیجه می‌ماند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری و نگاه بلند رئیس جمهور به محیط زیست عنوان کرد: این نگاه‌ها برای ما مایه دلگرمی و یک فرصت است که در قبال این دیدگاه‌ها و انتظار مردم باید سازمانی کارآمد، تأثیرگذار علمی و آموزش دهنده داشته باشیم که بتواند به‌صورت راهبردی تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه این دیدار ضمن خرسندی از وجود ۲۲ شبکه فعال سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی در استان، بیان کرد: شکل‌گیری این تشکل‌ها و جلب مشارکت مردم در حفظ محیط زیست بسیار ضروری و جزو سیاست‌های کاری سازمان مرکزی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به دیدگاه دولت به تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: دولت این شبکه‌ها را تنها به‌عنوان سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌بیند بلکه به آنها به‌عنوان بازوی توانمند در راستای حفاظت از این سرمایه‌های ملی نگاه می‌کند.

ابتکار ضمن اشاره به حضور نماینده تشکل‌ها در شورای برنامه‌ریزی و کارگروه آمایش اظهار داشت: ‌این فرصت خوبی است که  برای نخستین بار فراهم شده و امید داریم تشکل‌ها با برنامه کاری خوب در کنار ما و در شورای برنامه‌ریزی حضور فعالی داشته باشند و کمک‌کار مجموعه محیط زیست استان‌ها باشند.

وی آموزش محیط‌بانان و ارتقای سطح معیشتی و رفاهی آنان را از برنامه‌های راهبردی سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از ۷۰ نفر از کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حوزه بین‌المللی و یک‌هزار و ۷۰۰ محیط‌بان در داخل کشور آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

تسنیم

نظرات

  1. حسین گفت:

    درود براستاندار بااخلاق کاربلد که با شجاعت و هوشمندی و با برنامه ریزی دقیق و بدوراز حاشیه مطالبات به حق مردم را از دولت گرفت و مردم حماسه آفریدن درود بر مرد بزرگ

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت