پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 فروردین 1398 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 54253

معاون اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان:

بی رحمی به طبیعت سیل رابه خشونت وخسارت تبدیل کرد

پروژه های اجرایی ما اگرچه کوچکند اما پروژه ها و زیرساخت های بزرگ را حمایت و حفاظت نمودند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جنگلی معاون اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان درجلسه روزگذشته باحضور وزیر راه و شهرسازی ،استاندار استان ،نمایندگان استان در مجلس ،و فرمانداران شهرستانها بااشاره به سیل وبارندگی های اخیرگفت:خداراشاکریم که این رحمت الهی باریدامااین نعمتی که تبدیل به خشونت ونقمت این خشونت که زاده دست خود مدیران بوده است.
جنگلی عنوان کرد: دراین سیل اخیر خود و همه دست اندرکاران را مقصر میدانم نه طبیعت را.
وی وزیر راه راموردخطاب دادوگفت:آیا در سالهای گذشته دهه های ۷۰،۶۰،۵۰،بارندگی نبود!؟بود!اما چرا ان موقع اینچنین جانسوز نبود؟
ایشان ادامه داد:امروزه با دست بردن به حریم طبیعت و بی توجهی به قانون لایزال طبیعت که اکثرا با راهنماییها ،ارشادات،و همکاری ودر نهایت امضاهای ماها دست بردها صورت می گیرد جنگلی افزود:تغییر کاربریها ،ریشه کنی گیاهان ودرختان جنگلی در مسیر ها دامنه ها جهت ساخت ویلاها وطرحهای سود ده و رانت فردی و جزیره ای عمل کردن باعث گردید تا سیل خروشان طبیعت که میبایست یک نعمت باشد به نقمت و سیه روزی هم وطنانمان گردید
جنگلی اظهارکرد: هرکجا منابع طبیعی بر اساس قانون طبیعت اقدام به اجرای عملیات بیولوژیکی به احیا و بازسازی وعملیات سازه ای و پخش سیلاب ها را نمود حداقل خسارات ایجاد گردید.
وی افزود:در شهرستان باشت و بهمئی و شمال کهگیلویه اگر نبود حجم ابگیری چندین میلیون متر مکعبی سازه های منابع طبیعی و عملیات بیولوژیکی در دامنه ها وبالا دست این شهرستانها هم اکنون سیل زده بودند.
معاون آبخیز داری اداره کل مناطبیعی استان گفت: سالهای گذشته چندصد بار قانون احیا وبازسازی عرصه های منابع طبیعی (بند ب ماده ۱۲)را از دستگاههای اجرایی خواستار شدیم که در موافقت نامه های خودشان قید نمایند،ویا در ستاد بحران فریاد زدیم که جنگلها سوختند،سازه های آبخیزداری نیاز به مرمت دارندمنابع طبیعی نیاز به حمایت دارد،اما دستگاههای اجرایی در موافقت نامه های خود به خسارات وارده توجه ننمودند .
جنگلی گفت: پایه و اساس توسعه استحکامی است که رهبر در اقتصاد مقاومتی امر فرمودند به آن توجه کنیم که با تخصیص های قطره ای هزاران قطره تبدیل به سیل را مهار و مدیریت نمود.
وی عنوان کرد:پروژه های اجرایی ما اگرچه کوچکند اما پروژه ها و زیرساخت های بزرگ را حمایت و حفاظت نمودند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت