پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 مرداد 1395 ساعت 12:05:: شناسه خبر: 5551

صبح امروز ودرنشست تسهیل عبورومرورمعلولان مطرح شد:

مدیران بانک های دهدشت به ساماندهی عبورومرور معلولان اهمیتی نمی دهند

پرونده مناسب سازی اماکن و معابر برای تسهیل در عبور و مرور معلولان و جانبازان بار دیگر در غیاب رؤسای بانک‌ها بسته و به نشست دیگری موکول و مقرر شد مصوبه‌ها پیگیری و اجرایی شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست مناسب سازی اماکن و معابر برای تسهیل در عبور و مرور معلولان و جانبازان برای اولین بار درسال ۹۵ درشهرستان کهگیلویه تشکیل شد وانطور که پیداست بسیاری ازمصوبه های قبلی  اجرانشده است وامیدی به اجراشدن آنها در آینده هم نیست.

به گزارش صدای جنوب ،اشرف نیک روز سرپرست اداره بهزیستی کهگیلویه در این نشست اظهارداشت:بسیاری از ادارات به قولهای خود در اینباره عمل نکردند ،هرچند اقدامات  بعضی از آنها مثل اداره فرهنگ وارشاداسلامی ،شرکت برق و…رضایت بخش است.

وی افزود:مدیران، کمبود منابع مالی رابهانه می کنند در حالی که اگر خود را جای فرد معلول بگذارند ومشکلان این قشر را دراستفاده از خدمات ومراجعه به ادارات درنظربگیرند چنین قضاوتی نخواهند کرد.

وی باگلایه شدید از بی توجهی بانک ها افزود: بنا به گفته ماموران اداره بهزیستی که جهت پیگیری  ساماندهی عبورومرورمعلولان به بانک ها مراجعه می کنند ،مورد تمسخر مدیران بانک ها قرار می گیرند.

فرماندارکهگیلویه هم در این نشست با اشاره به کوتاهی بانک‌ها در مناسب سازی و بی‌تفاوتی نسبت به این ستاد اظهار داشت: صورت جلسه و مصوبه‌های مربوط به بانک‌ها به استانداری و مدیران عامل بانک‌ها ارسال می‌شود تا بانک‌های شهرستان پاسخگوی عدم حضور در ستاد مناسب سازی و عملی نشدن مصوبه باشند.

علی پوزش این نشست را فرصتی برای ابراز گلایه از عدم حضور مدیران بانک‌ها در دیدار وزیر اطلاعات هم مناسب دید و افزود: به رغم دعوت به عمل آمده تقریباً هیچ کدام از مدیران بانک‌ها در برنامه وزیر حضور پیدا نکردند.

وی بااشاره به سفر هیات دولت واستقبال باشکوه مردم گفت:مردم استان یکی از بیادماندنی ترین استقبال ها از دولت رادرسطح کشور انجام دادند وامیدست که دولت قدردان این مردم باشدوبرای انهاسنگ تمام بگذارد.

پوزش به مدیران دستگاه‌هایی که در امر مناسب سازی کوتاهی کرده‌اند هم تذکر داد و گفت: این کم‌کاری در صورت تداوم در کاهش اعتبارات اداره لحاظ خواهد شد.

وی به مصوبه‌های مربوط به شهرداری اشاره و با بیان اینکه هیچ کدام از این مصوبه‌ها شکل عملی به خود نگرفته است، افزود: شهرداری باید پاسخگوی این کوتاهی باشد .

فریاد به حق جامعه ویلچرنشین شهرستان که هر ساله روز معلولان را فرصت مناسبی برای پیگیری این موضوع دانسته و از طریق رسانه‌ها به گوش مسؤولان رسانده‌اند کلاف سردرگمی شده که لابه‌لای کاغذبازی‌های اداری و آن‌طور که کارشناس مناسب سازی بهزیستی از مراجعه حضوری به بانک‌ها برای تحقق مصوبه‌های مناسب‌سازی می‌گوید امری بی‌تفاوت و بی‌اهمیت تلقی شده است.

این در حالیست که ساخت رمپ مطالبه کوچک جامعه معلولان بوده و با مقدار کمی سیمان و ماسه قابل کار است و تأسف‌بارتر این بوده که حتی سال‌های گذشته یکی از ادارات ماسه مورد نیاز را تقبل کرده و به بهزیستی تحویل داده بود تا اداراتی که به بهانه نبود اعتبار «هر چند اندک» کار مناسب سازی را انجام نمی‌دهند برای ساخت رمپ استفاده کنند اما بلا استفاده مانده است.

مصوبه‌ای که البته امروز هم بندی از مصوبه‌های این ستاد را اشغال کرد و تأمین ماسه مورد نیاز به ادارات دیگری واگذار شد تا دیگر بهانه‌ و ادعایی برای شانه خالی کردن از عملی شدن این کار پیش نیاید.

سربار زدن ادارات،بانک‌ها و نهادهای کهگیلویه از مناسب سازی اماکن در حالی است که ماده دو قانون جامع حمایت از معلولان به صراحت «کلیه وزارتخانه‌ها،سازمان‌ها و نهادها را موظف کرده است در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مندی برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود و در تبصره ۲ همین ماده آورده است: شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن و معابری که استاندارد تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری نمایند».

پرونده مناسب سازی اماکن و معابر برای تسهیل در عبور و مرور معلولان و جانبازان بار دیگر در غیاب رؤسای بانک‌ها بسته و به نشست دیگری موکول و مقرر شد مصوبه‌ها پیگیری و اجرایی شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت