پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مهر 1398 ساعت 20:07:: شناسه خبر: 61153

صدای جنوب گزارش می دهد

تکذیب درگیری در ترمینال دهدشت/جریمه و توقیف خودروهای مسافربر شخصی/کاهش ۹درصدی مسافرهای برون شهری در کهگیلویه وبویراحمد

ظهر امروز معاون و مدیرحراست اداره کل حمل و نقل جاده ای استان ،معاون عمرانی فرماندار کهگیلویه،مدیراداره راهداری شهرستان ،شهردار دهدشت از ترمینال های ۱ و ۲ این شهر بازدید و  در  نشستی بر ساماندهی و رفع مشکلات این ۲ پایانه مسافربری تاکیدکردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ظهر امروز معاون و مدیرحراست اداره کل   حمل و نقل جاده ای استان ،معاون عمرانی فرماندار کهگیلویه،معاون عملیات نیروی انتظامی،مدیراداره راهداری شهرستان و شهردار دهدشت از ترمینال های ۱ و ۲ این شهر بازدید و  در  نشستی بر ساماندهی و رفع مشکلات این ۲ پایانه مسافربری تاکیدکردند.

در این بازدید جمعی از رانندگان مشکلات خود را بیان و خواستار توجه مسئولان به آنها شدند

معاون فرماندار کهگیلویه  در ابتدای این نشست ساماندهی ورودی وخروجی به ترمینال،ساماندهی استراحتگاه مسافران، امنیت وبهداشت ترمینال را وظیفه شهرداری خواند و مصوبات جلسه را لازم اجرا دانست.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت:در کشور به سبب افرایش خودرو و گرایش مردم به خرید خودرو واستفاده شخصی از آن،شاهد کاهش ۱۰ درصدی آمار مسافران برون شهری هستیم  و در استان کهگیلویه وبویراحمد این آمار در ۳ ماهه گذشته ۹/۳درصد گزارش شده است.

عابدمحمدی یکی دیگر از دلایل کاهش مسافران برون شهری را رانندگان وسایل شخصی به صورت غیرقانونی دانست و ادامه داد:در بحث پایانه ها وظایف ما به گونه ای نیست که ورود کنیم و کار خاصی بتوانیم انجام دهیم و قانون به صراحت مدیریت پایانه ها را به شهرداری واگذار نموده  است.
محمدی با اشاره به وضعیت نامناسب پایانه مسافربری شماره ۱ دهدشت افزود:در سالیان گذشته این پایانه الگو بود و ما مسئولان کشوری را در سفر به استان به این مکان می آوردیم اما امروز متاسفانه شرایط خوبی ندارد. وی عدم کنترل ورود و خروج به ترمینال ،وضعیت استراحتگاه رانندگان، نبود سیستم سرمایشی و گرمایشی ،نا مناسب بودن آبخوری و سرویس های بهداشتی را از مهمترین مشکلات  پایانه های شماره ۱ و ۲ برشمرد.

محمدی با بیان اینکه ضروری است جلوی مسافربرهای شخصی گرفته شود ادامه داد:آسانترین راه برای مقابله با این معضل توقیف خودروهاست که امیدواریم دادستان در این زمینه کمک نماید.

محمدعلی آروس معاون عمرانی فرماندار کهگیلویه که ریاست جلسه را برعهده داشت خواستار بهبود شرایط این ۲ پایانه شد و تاکید کرد:مصوبات این جلسه لازم الاجراست.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه نیز با بیان اینکه مشکل اصلی ترمینال دهدشت تامین امنیت آن است،گقت: مشکلات بهداشتی،سیستم سرمایشی و گرمایشی ،وضعیت فیزیکی و ظاهری ساختمان با تعامل با شهرداری قابل حل است و ضروری است که نمایندگی کلانتری و پلیس راهور در ترمینال مستقر و بر فعالیت رانندگان و شرکت ها نظارت کند.
کریم بازرگان با بیان اینکه تامین امنیت پایانه مسافربری هر شهر  طبق قانون  وظیفه شهرداری است اظهارداشت:مردم، کلیه مشکلات حمل نقل و پایانه ها را  متوجه   سازمان راهداری و حمل و نقل می دانند در حالی که وظیفه ما فقط مدیریت و نظارت است.
شهردار دهدشت نیز برخی انتظارات  ازمجموعه شهرداری در زمینه ترمینال شماره یک را رد کرد و گفت:نمی توانیم شبانه روزی جلوی سرقت لامپ و درب دستشویی ها را بگیریم و تکرار این سرقت ها و فرهنگ ضعیف برخی افراد در استفاده ازامکانات و یا نحوه رفتار و برخورد رانندگان  باهمدیگر همواره دغدغه ماست.

اسفندیار برخه افزود:تمام نکات امنیتی و  بهداشتی ترمینال به پیمانکار واگذار شد،امنیت داخل ترمینال بر عهده شهرداری است ولی بیرون از ترمینال برعهده ما نیست و با پلیس راهور ونیروی انتظامی است.
شهردار دهدشت بااشاره به مطلبی در فضای رسانه، درگیری و قمه کشی رابه شدت تکذیب کرد و آن را درشت نمایی بیان نمود.

برخه از رسانه ها خواست دربیان موضوعات صداقت را رعایت کنند و به ایجاد تنش در دهدشت دامن نزنند.

وی در مورد ترمینال شماره ۲ نیز گفت:این پایانه از املاک تعاونی روستایی است و تعاونی های مسافربری لنده ،دیشموک، قلعه رئیسی در این ترمینال هستند  با تعاونی روستایی قرارداد دارند.
برخه افزودش:شهرداری با اسفالت ترمینال شماره ۲ دهدشت مشکلی ندارد ولی تعاون روستایی نمیخواهد این مکان برای همیشه ترمینال باشد لذا اگر قراردادی ۴ ساله با شهرداری انعقاد کنند در کوتاهترین زمان آسفالت خواهد شد.

شهردار دهدشت تاکیدکرد:مسیولان در زمینه احداث یک پایانه مسافربری در ورودی جاده اصفهان رایزنی و آن را تامین اعتبار نمایند.

معاون عملیات نیروی انتظامی کهگیلویه نیز از پیمانکاران پایانه های مسافربری دهدشت خواست در زمینه راه های تحقق امنیت کامل این پایانه ها به نیروی انتظامی مراجعه تا در این زمینه هماهنگی و برنامه ریزی شود.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه نیروی انتظامی اجازه ناامنی به هیچ کسی را نمی دهد تاکید کرد:قاطعانه با افرادی که بخواهند امنیت و آسایش را در هرمکانی بویژه ترمینال دهدشت به هم بزنند برخورد میشود.

موسوی ضمن تکذیب درگیری در ترمینال دهدشت تاکید کرد:پلیس ۱۱۰ در حوزه معاون عملیات است و تا کنون هیچ گزارشی در زمینه درگیری در ترمینال گزارش نشده است.

وی بیان چنین مطالبی در فضای مجازی را صحیح ندانست و گفت:خبرنگاران در بیان چنین اخباری صحت و سقم آن را ابندا جویا شوند.

سرهنگ موسوی اظهارداشت: طبق مقررات، مسافربری با وسیله نقلیه شخصی ممنوع است و رانندگان دارای خودروی شخصی اجازه جابجایی مسافر در سطح شهر و برون شهری را ندارند و قانون نیز برای این افراد جریمه‌ای ۴۰ هزار تومانی را در نظر گرفته است.

سعیدی  نماینده اتحادیه رانندگان،خوردستان مدیر شرکت عزت کهگیلویه و فلسفی نماینده پلیس راهور  نیز در این نشست بر لزوم  امنیت و ساماندهی هر ۲ ترمینال تاکید نمودند.

برپایه این گزارش،در این نشست مصوباتی تصویب که با اجرایی شدن انها در روزهای آینده شاهد ساماندهی پایانه مسافربری ترمینال شماره یک و کاهش مشکلات رانندگان و مسافران خواهیم بود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت