پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مهر 1398 ساعت 08:07:: شناسه خبر: 61198

توصیه‌های تغذیه‌ای عمومی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به سالمندان

دکتر امام بخش قائدی ابراز داشت:مراجعه مستمر به پزشک و متخصص تغذیه جهت بررسی وضعیت سلامتی و تغذیه و پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در سلامت سالمندان بسیار موثر است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: رعایت اصول تنوع در رژیم غذایی و در عین حال توجه به عادات غذایی و شیوه زندگی فرد سالمند بسیار اهمیت دارد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه؛ دکتر امام بخش قائدی ابراز داشت:مراجعه مستمر به پزشک و متخصص تغذیه جهت بررسی وضعیت سلامتی و تغذیه و پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در سلامت سالمندان بسیار موثر است.

وی افزود: توجه و رسیدگی مناسب و به موقع به بهداشت و سلامت دهان و دندان، مصرف ۵ الی ۶ لیوان آب در روز، استفاده از تمام گروه های غذایی و تنوع در برنامه روزانه و نیز مصرف مقادیر کافی میوه و سبزیجات برای سالمندان لازم و ضروری است.

دکتر قائدی استفاده از نان و غلات سبوس دار، مصرف کافی لبنیاتی چون شیر و ماست، پرهیز از غذاهای چرب و با نمک زیاد و شیرینی ها را از نکات مهم در حفظ سلامت سالمندان دانست.

وی خاطر نشان کرد: سالمندانی که دچار بی خوابی هستند نیز باید از مصرف قهوه و چای در بعد از ظهر و شب خودداری نموده و به جای آنم یک فنجان شیرگرم میل نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت