پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 آبان 1398 ساعت 23:08:: شناسه خبر: 62296

گزارش کامل مراسم معارفه بخشدار جدید سوق

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت به عنوان مجری انتخابات در کمال بی‌طرفی از رأی مردم صیانت خواهد کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در شورای اداری شهرستان که امروز با حضور ائمه جمعه دهدشت و سوق، مدیرکل امنیتی و سیاسی استاندار و اعضای شورای اداری برگزار شده بود بخشدار جدید سوق معرفی شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این مراسم اظهار داشت:مسؤولیت در نظام اسلامی افتخار است و باید از آن در راستای خدمت به مردم بهره گرفت.

امام جمعه دهدشت گفت: مسؤول در نظام اسلامی باید تفکر ارزشی و انقلابی داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون دشمن برای ناکارآمد نمودن نظام اسلامی توطئه‌هایی طراحی کرده اما با حضور مردم و هوشیاری و تلاش مسؤولان به اهداف شوم نرسیده است.

امام جمعه دهدشت افزود: در شرایط فعلی نیز راهی که وجود دارد برای اینکه بهتر خدمت کنیم این است که خود را مکلف به اخلاق دانسته و در صف مقدم مسایل ارزشی تلاش مضاعف داشته باشیم.

سید محمد یوسف کاظمی‌ هم انتخابات را ابزار دموکراسی خواند و گفت:
دولت به عنوان مجری انتخابات باید امانتدار رأی مردم باشد و در کمال بی‌طرفی این مهم را برگزار کند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دشمن مشارکت مردم را نمی‌خواهد چون از حضور مردم واهمه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کشور و منطقه خاورمیانه و خلیج فارس در برهه حساسی قرار داریم دشمنان از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام کوتاهی نمی‌کنند.

کاظمی تصریح کرد: تحریم‌های دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور ما رقم زده و فشارهایی طی یک سال و نیم اخیر به مردم تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: به لطف خداوند، همت مردم و تلاش مسؤولان تاکنون در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده‌ایم و این گردنه را پشت سر می‌گذاریم.

این مسؤول گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب مسؤولان کشور ما با کشورها نشسته و مذاکره داشتند این نشاندهنده ابهت این نظام است که رئیس جمهور آمریکا در انتظار یک مکالمه تلفنی از سوی مسؤولان ما است.

کاظمی گفت: در مذاکرات هسته‌ای غنی سازی هسته‌ای ما را در دنیا به رسمت شناختند و صداقت خود را ثابت کردیم.

وی افزود: این کارها مدیون خون شهداست و به برکت خون شهیدان عزت و سرافرازی نظام اسلامی تداوم خواهد یافت.

کاظمی با بیان اینکه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای خلاف معاهدات بین‌الملل عمل کرده و ما صداقت خود را به همه ثابت کردیم، افزود: آمریکا را سرجای خود نشاندیم و خوار و ذلیل شده است.

علی‌رضا اتابک نیز از مردم این بخش به خاطر تأخیر در معرفی بخشدار عذرخواهی کرد.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: اهمیت بخش سوق و جایگاه در استان و کشور و شهرستان به لحاظ نیروی انسانی تاثیرگذار در شهرستان و استان بر کسی پوشیده نیست.

اتابک ادامه داد: سوق به لحاظ نیروی انسانی تأمین کننده شهرستان بوده و در برهه‌ای رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص داد امروز هم این آوازه در سطح کشور می‌درخشد.

فرماندار کهگیلویه گفت: از امام جمعه سوق به عنوان یار خوب دولت در بخش که کارهای وزارت کشور را انجام می‌داد و نیز رسالت دینی و فرهنگی که دارند قدردانی می‌کنم.

اتابک تصریح کرد: سوق باید در حوزه فرهنگ و دانش بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زمین‌های مستعد کشاورزی در بخش می‌تواند یک قطب کشاورزی و دامداری در شهرستان باشد، افزود:آبرسانی حومه غربی در آینده تحول عظیم در بخش سوق ایجاد خواهد کرد.

اتابک خدمات را متعلق به نظام و دولت دانست و گفت: امروز نباید با سیاه‌نمایی آب به آسیاب دشمن بریزیم.مشکلات زیاد است خواسته‌ها بحق است اما برنامه‌ریزی و شرایط حاد کشور باید مد نظر واقع شود.

وی ادامه داد: امروز در جنگ نابرابر با دنیا قرار داریم مردم را نا امید نکنیم تا بدانند مسئولان برایشان کار می‌کنند.

اتابک گفت: مشکلات بخش سوق قابل حل است می‌شود با یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت حل کرد.وی از بخشدار خواست بازدید از روستاها را در دستور کار قرار دهد.

این مسؤول با بیان اینکه اگر بگوییم دولت کار نکرده به نظام ظلم کردیم، ادامه داد:مردم را نسبت به نظام بدبین نکنید.

اتابک با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفند ماه  با تأکید بر اینکه نمی‌گذاریم حقی از مردم ضایع شود،گفت: انتخابات حساس و مهم است باید کاری کنیم مردم در سرنوشت خود آزادانه انتخاب کنند بستر را فراهم کنیم مشارکت کنند و آنچه خود انتخاب می‌کند از صندوق رای بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل نیز اظهار داشت: طی سه سال اخیر پروژه قابل ذکری در بخش سوق به بهره‌برداری نرسیده و سهم این بخش از افتتاحیه‌های مناسبت‌های ملی تنها در حد منازل کمیته امداد یا پمپ بنزین خصوصی بوده است.

امام جمعه سوق با بیان اینکه خدمات نظام اسلامی قابل کتمان نیست اما گاهی اوقات این خدمات عادلانه توزیع نمی‌شود، ادامه داد: محرومیت سوق و بی‌توجهی مسؤولان به این بخش عواملی دارد که از نبود رسانه می‌توان به یکی از علل نام برد سوق خبرگزاری ندارد که مشکلات و مطالبات مردم را فریاد بزند صدا و سیما به ضبط و پخش برنامه‌های کلیشه‌ای می‌پردازد و مشکلات را انعکاس نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی به سوق در حالی است که زمینه خدمت را برای همه استان در بحث نیروی انسانی  فراهم کرده و در حوزه‌های مختلف در صدر است.

امام جمعه سوق گفت: ۱۰ کیلومتر جاده سوق طی ۱۵ سال سوژه خنده‌داری است که با گذشت این همه سال هنوز به نتیجه نرسیده است با وجود اینکه این جاده در کوه احداث نمی‌شود.

وی نبود اعتبارات را دلیل قانع کننده در این مورد ندانست و افزود: چطور در دیگر پروژه‌های استان اعتبار ترزیق می‌شود آیا فقط برای سوق اعتباری وجود ندارد؟

کیانی‌اصل تصریح کرد: استاندارد لازم در جاده رعایت نشده و باید بررسی شود آیا تا ۱۰ سال آینده جوابگو خواهد بود یا خیر.

وی به مشکلات بخشداری و شهرداری اشاره کرد و افزود: بخشداری در یک مدرسه مستقر است و با یک نفر نیرو اداره می‌شود.

امام جمعه سوق با بیان اینکه نبود بخشدار طی این مدت احساس نمی‌شد چون خدماتی برای مردم انجام نگرفته است، عدم شرکت مردم در معارفه بخشدار را ناشی از نارضایتی آنان خواند و ادامه داد: اگر مسؤول چند ماه در بخش نباشد مردم احساس نمی‌کنند زیرا کاری انجام نمی‌شود و اعتباری برای کارها وجود ندارد.

وی گفت: پروژه‌هایی در بخش وجود دارد که اگر با خدمت جهادی تکمیل شوند امید را در دل مردم زنده می‌کنند.

امام جمعه سوق ضمن قدردانی از زحمات بخشدار سابق در پیگیری مشکلات بخش گفت: انتخابات را بدون کوچکترین مشکل برگزار کرد و برای پیگیری مطالبات مردم حتی از مقامات مافوق تذکر گرفت.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس ادامه داد: بخشدار جدید مسیر سختی در پیش دارد نیاز است از آرای مردم حفاظت شود می‌خواهیم همان‌طور که در گذشته انتخابات بدون حاشیه برگزار شد با بی‌طرفی و امنیت کامل برگزار شود.

سعید خواجوی نیز در سخنانی با بیان اینکه در شرایطی حکم بخشداری گرفتم که عوامل قدرتمند در رأس استان قرار دارند، از عزم خود برای پیگیری مطالبات مردم بخش سوق خبر داد.

بخشدار سوق گفت: برای پیگیری مشکلات بخش از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه خدماتی در بخش انجام گرفته اما باید کاری فراتر از بخشداری صورت گیرد، تصریح کرد: باید نگاه مسؤولان استان و شهرستان به بخش معطوف شود تا بتوانیم کاری انجام دهیم.

در این آیین که در سوق برگزار شده بود از زحمات پنج ساله تورج رزمجو تجلیل و سعید خواجوی از کارکنان فرمانداری کهگیلویه به عنوان بخشدار جدید سوق معرفی شد.

حواشی:

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استاندار مهمان استانی جلسه بود؛ ائمه جمعه دهدشت و سوق، فرماندار،بخشداران دیشموک، چاروسا و مرکزی، شهرداران و اعضای شورای اداری شهرستان در مراسم حضور داشتند و به لحاظ جمعیت تقریبا مراسم شلوغ و اداری بود.

*سیستم صوتی که معمولا معضل اساسی در هر جلسه‌ای است این بار به شدت بیشتری روی اعصاب بود با وجود برنامه‌ریزی قبلی برای برگزاری جلسه در سالن اما در حالی که مهمانان و حضار نشسته بودند بخشی از کارها از قبیل راه‌اندازی سیستم صوتی در دستور کار بود که البته سر ناسازگاری بلندگو تمامی نداشت و صدای واضحی از سخنرانان به گوش نمی‌رسید.

*بر اساس قانون نانوشته‌ای که در جلسات هر مسؤول و مقامی باید روی سن آید و سخنی از خود ایراد نماید در این جلسه هشت نفر میکروفن به دست گرفته و هر کدام دقایقی از وقت را به خود اختصاص داد.

*امام جمعه دهدشت، امام جمعه سوق،  رئیس شورای شهر سوق، شهردار سوق، بخشدار سابق سوق، فرماندار کهگیلویه،مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و بخشدار جدید در جلسه سخنرانی کردند.ضمن اینکه صحبت‌های تشکرآمیز مجری برنامه دست‌کمی از یک سخنران نداشت.

*حضور همه کارکنان فرمانداری که برای تکریم همکار جدید(معاون فرماندار) و معارفه همکار دیرینه خود حضور داشتند جالب توجه بود.

*موقع اذان روحانیت و تعدادی از حضار برای اقامه نماز اول وقت سالن را ترک کردند و بعد از ادای فریضه برگشتند.

*بر اساس همان قانون نانوشته موقع اهدای حکم بخشدار صف طویلی از مسؤولان شکل گرفت.این در حالی است که از بخشدار مرکزی، بخشدار دیشموک و بخشدار چاروسا برای بالا رفتن و حضور در این آیین دعوت نشد.

**امام جمعه سوق از بی‌توجهی مسؤولان به سوق انتقاد کرد و ادعا داشت نبود خبرگزاری و نپرداختن صدا و سیما به مشکلات از علل مظلومیت این بخش است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: ۱۰ کیلومتر جاده‌ای که ۱۵ سال در حال کار است و تکمیل نمی‌شود دیگر گفتن ندارد.

**رئیس شورای اسلامی سوق در بیان چرایی تأخیر پنج ماهه در انتصاب بخشدار گفت: یک دلیل این است که مردم انقلابی سوق برای مدیریت کلان جایگاه نداشته است تا حداقل سرپرستی تا زمان انتصاب بخشدار مورد تایید مجموعه مدیریت استان انتخاب شود.

حسینی دلیل دوم را سیاسی دانست و با بیان اینکه سیاسیون قصد داشتند از فضای خالی این پست اعمال نفوذ و بهره‌برداری انتخاباتی کنند ادامه داد: البته این تصور واهی و خیالی است و رفتارهای سیاسی مردم را نمی‌توان تغییر داد مردم سوق در سالها نشان دادند به چه سمت و سویی تمایل دارند.

وی ادعا داشت که بخشدار داشتن یا نداشتن سوق نه برای مردم و نه مدیریت استان مهم نبود زیرا از وجود بخشداری در این منطقه چیزی عاید مردم نشده است.

 حسینی افزود: با مراجعه چندین باره به استانداری و تماس‌های مکرر تلفنی به استاندار تاکنون برای ملاقات حضوری اعضای شورای شهر نتیجه‌بخش نبوده است.

رئیس شورای شهر سوق تبعیض در خدمات را مورد اشاره قرار داد و گفت:روستاهایی در سوق که چهار سردار شهید تقدیم کرده است بدون راه مناسب است چه بسیار همسنگرانی که دوست دارند بر مزار شهدا حضور داسته باشند اما راه نامناسب حسرت زیارت به دل انها گذاشته است.

حسینی بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات را متذکر شد و افزود: سوق در کمیته برنامه‌ریزی استان حتی از چاروسا و دیشموک پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود این روش تقسیم با تقسیم عادلانه منافات دارد.آتش‌سودا مجری برنامه اما این ادعا را ناشی از بی‌اطلاعی رئیس شورای شهر نسبت به جمعیت دانست و گفت که جمعیت دیگر بخش‌ها نسبت به سوق بیشتر است.

عدم پوشش‌دهی شبکه‌های تلویزیونی از دیگر انتقادهای حسینی بود که گفته می‌شد با وجود تماس مکرر با رئیس سیمای استان تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی همچنین در خصوص جاده سوق  از تنظیم شکواییه شورای شهر و تحویل به مراجع قصایی برای پیگیری نواقصات این پرژه خبر داد.

**تورج رزمجو که به گفته خود قصد ارائه گزارش کار نداشت انتقادهای مطروحه او را وادار به پاسخگویی کرد و اظهار داشت: این که گفته می‌شود کاری صورت نگرفته کمال بی‌انصافی است باید خدمات را با ۴۵ سال گذشته مقایسه کرد تا متوجه خدمات نظام و دولت در این بخش شد.

بخشدار سابق سوق، افزود: روزی که به بخشداری آمدم برق شهر کشش کولر گازی نداشت ۲۵ ترانس در سوق نصب و به شبکه فشار قوی وصل شد.

وی مشکل تنش آبی سوق را یادآور شد و گفت: ۶ کیلومتر رسوب‌زدایی و تعویض شبکه انجام دادیم ۲۵ دستگاه رسوب‌شکن نصب کردیم الان مشکلی در زمینه شدت و فشار اب وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در حالی که سوق ۱۵ روستای دارای دهیاری داشت طی این مدت پنج دهیاری اضافه کردیم، ۹ روستا از صفر تا صد آسفالت و ماشین الات برای دهیاری‌ها تامین شد.

وی در ادامه در ادعایی اغراق‌آمیز جاده سوق را ۶ بانده و جاده دژکوه را دو بانده توصیف کرد.

**عیسی غندی شهردار سوق نیز مشکلات شهرداری و عدم توانایی مقابله با حوادث احتمالی را گوشزد کرد و البته تأکید کرد که طی دو سال اخیر بارها این مشکلات را در جلسات به گوش مسؤولان رساندم اما …

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت