پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1398 ساعت 12:08:: شناسه خبر: 62439

گزارش صدای جنوب از سفر وزیر جهادکشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد

وزیر جهاد کشاورزی با هدف افتتاح چند پروژه و بررسی مشکلات وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

محمود حجتی پیش از ظهر پنجشنبه وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

افتتاح و بررسی چند پروژه برای این سفر دیده شده است.

حجتی در این سفر از چند پروژه نیز بازدید خواهد کرد.

همچنین جلساتی در راستای تسهیل در حوزه تولید و رفع مشکلات برای این سفر دیده شده است.

————
وزیر جهاد کشاورزی با هدف افتتاح چند پروژه و بررسی مشکلات وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

محمود حجتی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه گلخانه ای در شهرستان بویراحمد، افزود: تا پایان سال، سطح زیر کشت گلخانه ای کشور از ۱۵ هزار هکتار موجود با تحقق توسعه زیرساختی و تجهیز به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

در این ایین که استاندار و معاونان وی و تاج الدینی رییس سازمان جهادکشاورزی ،حجتی را همراهی می کردند وزیر جهادکشاورزی  با اشاره به ارتقای ظرفیت گلخانه ای کشور در سال های اخیر، بیان کرد: در سال گذشته ۳۰۰۰ هکتار بر ظرفیت گلخانه ای کشور افزوده شد.

حجتی با تاکید بر توسعه ظرفیت های صادرات محور، مناطق روسیه و اوراسیا را از جمله بازارهای دارای پتانسیل دانست.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت از تولید کنندگان، بیان داشت: برنامه های حمایتی و توسعه ای در مناطق مختلف عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا تلاش می شود، موانع تولیدرفع و افزایش بهره وری محقق شود.


محمود حجتی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد، در جمع خبرنگاران، افزود: علیرغم همه اقدامات، در حال حاضر نیز  به نسبت کشورهای پیشرفته دنیا، عقب افتادگی توسعه گلخانه ای داریم و باید شتاب بخشی بیشتر را محقق کنیم.

حجتی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از مجموعه گلخانه ای در شهرستان بویراحمد، ابراز داشت: چند جوان علاقمند و تحصیل کرده با پشتکار خود و پشتیبانی این مجموعه را سرپا کرده است.

حجتی با قدردانی از زحمات جوانان تحصیل‌کرده در رشته کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها با بیان اینکه اولین واحد کشت بافت نهال های ثمری باغی از دیگر اهداف این جوانان است، اظهار کرد: با توجه به تخصص و توان و حمایت ها این جوانان می توانند اولین واحد کشت بافت با ظرفیت نهال پروری در این استان را محقق کنند.

وی افزود: تامین نهال از خروجی های این مهم خواهد بود.

حجتی گلخانه را از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی کشور دانست و گفت: با توجه به توانمندی داخل کشور، خطوط تولید در حوزه ساخت گلخانه در کشور فعال شده است.

وی تصریح کرد: ‌با توجه به اقلیم برخی مناطق اروپایی و سرما، می توان توسعه گلخانه ای به شکل صادرات محور را هدفگذاری کرد.

——————————

محمود حجتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط با خسارت‌های کشاورزان، آبزی‌پروران، باغات و دامداری‌ها دولت ماه‌ها و هفته های اول آنها را تعیین تکلیف کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان های پیشرو در زمینه آبزی‌پروری و به خصوص ماهی قزل آلا است متاسفانه خسارات زیادی به آنها وارد شد.

وی با بیان اینکه دولت مصوب کرد و ستاد حودث استان براورد خسارات آنها را انجام داد، گفت: منابع نیز تخصیص یافت اما با توجه به اینکه بحثی پیش آمد که با کمک وزارت ارتباطات بتوانند دشت ها و مسئله اراضی را مورد بازنگری مجدد قرار دهند که همین امر موجب تاخیر پرداخت شد.

حجتی با بیان اینکه در حال حاضر منابع پیش بینی شده و مصوبات نیز ابلاغ شده و هماهنگی استانها با مرکز نیز انجام شده و باید خسارات پرداخت شود، افزود: الان لیست ها به بانک ها معرفی شده و آماده پرداخت هستند.


محمود حجتی  اظهار داشت: یکی از اولویت‌های وزرات کشاورزی توسعه سیستم‌های نوین آبیاری است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد، افزود: سیستم‌های نوین آبیاری امسال از مرز ۲ میلیون و ۲۰۰ هکتار افزایش داشته است.

وی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری که اجازه دادند برای این کار از صندوق توسعه ملی منابعی برداشت شود، گفت: با پیگیری‌های رئیس جمهور و سیار مسئولان این کار بزرگ در بحث زیرساخت و راه‌اندازی سیستم‌های نوین آبیاری انجام شد.

حجتی با بیان اینکه این طرح به خوبی مراحل اجرایی خود را دنبال کرده، افزود: توسعه سیستم‌های آبیاری نوین افزایش راندمان آبیاری در کشور را به‌دنبال دارد.

حجتی با بیان اینکه واگذاری اراضی دولتی به کشاورزان ممنوع است، گفت: در چارچوب مواد قانونی و با همکاری سازمان امور اراضی و منابع طبیعی می‌توان اراضی شیب‌دار بدون پوشش گیاهی را تحت شرایطی و بدون داشتن مالکیت به کشاورزان واگذار کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت