پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مهر 1395 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 6950

با حضور مدیرکل سیاسی استانداری صورت گرفت:

تجلیل از مدیران میراث فرهنگی وصنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد/تصاویر

باقری بیان کرد:کهگیلویه وبویراحمد در زمینه جذب تسهیلات صنایع دستی بعد از استان اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در مراسمی با حضور مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه بویراحمد ،محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان از روسای میراث فرهنگی در شهرستانهای استان به پاس زحمات و عملکرد شان در دولت تدبیر و امید قدر دانی شد.

به گزارش صدای جنوب ،در این نشست مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه بویراحمد با اشاره به اینکه در سفر دولت تدبیر امید به استان اداره میراث فرهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی استقبال از دولت نقش بسزایی داشت افزود:میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری از دستگا هایی است که در مرکز ودر شهرستانهای استان همگام با سیاست های دولت حرکت می کند و این اقدام جای تقدیر دارد.
کریمی به اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت:این اداره کل در زمینه اقتصاد مقاومتی طبق آمار ارایه شده گام های بزرکی در روستاها و مناطق برداشته است .

وی گفت: این دولت از بطن مردم و در متن مردم است و با روی کار آمدن آن نوعی آرامش، ثبات وتنش زدایی بر فضای سیاست خارجی کشور حاکم شد، ماحصل این ثبات برجام بود که کشورهای ۱+۵ ایران را به عنوان یکی از قوین ترین قدرتهای جهان به رسمیت شناخت.

کریمی تصریح کرد: در فضای داخلی هم از رشد اقتصادی منفی به مثبت رسیدیم و تورم را کنترل کردیم.

مدیرکل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برچیدن تحریم‌های ۱۳ ساله و فعال شدن دیپلماسی در حوزه روابط چند گانه را از دیگر عملکرد مطلوب دولت تدبیر در بعد سیاست خارجه عنوان و تصریح کرد: امنیت و آرامش در دنیای امروز پیوند عجیبی با موفقیت و توسعه دارد.
وی با اشاره به دستاورد درونی مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استاندار با تیم مدیریتی در سطح کلان آرامش به استان بخشیده و در بحث حاشیه ها، ورود پیدا نکرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام گرفته دولت تدبیر و امید در سه حوزه کاری این اداره کل گفت: تلاش کردیم تا کارهای بزرگی را برای مردم استان در جهت اشتغال زایی فراهم کنیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایجاد اشتغال زایی گفت:برای اولین بار در دولت تدبیر و امید با دریافت اعتبارات ملی وتسهیلات ارزان قیمت ۵کارگاه تولیدی صنایع دستی با اشتغالزایی حداقل ۵نفر در شهرستان بهمیی ،بیش از ۱۲ کارگاه در شهرستان کهگیلویه ،۲۳کارگاه تولیدی در شهرستان بویراحمد ،شهرستان گچساران ۱۵کارگاه تولیدی،شهرستان دنا ۷،شهرستان باشت ۵،شهرستان لنده ۲کارگاه  افتتاح شد که میتوان به جرات گفت این اقدام از بزرگترین کارهای اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغالزایی استان بوده است.
وی بیان اینکه با هدف ترویج صنایع دستی رونق اقصادی و ایجاد اشتغال زایی در سال های ۹۳و ۹۴مبلغ ۴میلیارد و ۱۶۰میلیون تومان تسهیلات از طریق صندوق کار آفرینی امید تسهیلات ارزان قیمت در قالب شرکت های پیشتیبان ،کار گاهای تعاونی و تولیدی ،به هنرمندان استان در رشته های مختلف صنایع دستی پرداخت گردید.
باقری بیان کرد:کهگیلویه وبویراحمد در زمینه جذب تسهیلات صنایع دستی بعد از استان اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین به سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت:در زمینه گردشگری علی رغم کمبود اعتبارات کار های بزرگی انجام دادیم از جکله این اقدامات میتوان واگذاری ۱۶ اردوگاه تفریحی استان به بخش خصوصی و کلنگ زنی هتل و پارک ابی یاسوج با حضور  سلطانی فر معاون ریس جهمور در سفر هیات دولت به استان اشاره کرد.
باقری افتتاح مجتمع رفاهی تفریحی بین راهی شلالدون باشت ،اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان دنا را از دیگر اقدامات بزرگ اشتغالزایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان عنوان کرد.

img_6825

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه نیزدرسخنان کوتاهی گفت:در شهرستان کهگیلویه درزمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی اقدامات خوبی انجام گرفته است .

وی افزود:بزرگترین قرآن جهان با استفاده از ساقه ذرت و گندم توسط سید ولی‌الله امیری از هنرمندان خوش ذوق شهرستان در حال کتابت است و تا پایان سال جاری رونمایی خواهند شد.

زمان تصریح کرد:بزرگترین نهج البلاغه جهان اسلام نیز  باخودکار هشت رنگ توسط این هنرمند خوش ذوق کتابت می شود.

وی با بیان اینکه پیش از این بلندترین قرآن طوماری جهان از سوی این هنرمند کهگیلویه ای کتابت شده بود یادآور شد: این اثر فاخر سال ۹۱ رونمایی شد.

این مسؤول درباره ویژگی‌های طرح‌های مذکور گفت: قرآن با تکنیکی از ساقه ذرت و گندم و ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متری در حال کتابت است وکتابت نهج‌البلاغه در ابعاد ۷۰ در ۵۰ از دیگر آثار ملی معنوی است که قرار است تا پایان امسال تکمیل و رونمایی شود.

سیاوش زمان خواستارهمکاری مسئولان در کتابت این اثر مهم درسریعترین زمان  شد.

برپایه این گزارش با اهدای لوحی از روسای میراث فرهنگی در شهرستاهای استان تقدیر شد.

img_6821  img_6820img-20161007-wa0003

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت