پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 اسفند 1398 ساعت 00:12:: شناسه خبر: 71046

خط مقدم جبهه سلامت کجاست!؟

کارشناس ارشد مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشتی درمانی شهید کشاورز لوداب، با توجه به بحران شیوع ویروس منحوس کرونا، در یادداشتی نوشت؛ خط اول دفاعی سلامت بر خلاف آنچه که این روزها در رسانه ها تبلیغ می شود بیمارستان نیست بلکه کوی و برزن و کف جامعه است.

صدای جنوب:

احمد یوسفی نسب گفت؛ اولین مدافعان سلامت هم کسانی هستند که جلوی بار اضافی مراجعات به مراکز درمانی و افزوده شدن زحمت و دردسر کادر خدوم و جهادگر درمان را می گیرند ولی متاسفانه زحمات و خدمات جهادگران خط مقدم جبهه سلامت، عمداً یا سهواً دیده نمی شود.
کارشناس ارشد مهندسی بهداشت محیط مرکز آموزشی درمانی شهید کشاورز لوداب ابراز داشت؛ کادر بهداشت و پیشگیری در خط مقدم جبهه سلامت تلاش می کنند کار به بیمارستان ها کشیده نشود و بیمارستان ها در واقع پشت جبهه سلامت و خط مقدم جبهه درمان هستند و تازمانی که خط مقدم جبهه سلامت، مراکز درمانی تلقی شده و شاخص سلامت افزایش تعداد تخت بیمارستانی دانسته می شود این خط شکسته است و زمانی می توانیم ادعا کنیم خط مقدم جبهه سلامت حفظ شده که ورود افراد بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان ها روبه کاهش باشد.
مهندس احمد یوسفی نسب تصریح کرد؛ برای کم شدن زحمات کادر درمان و امکان رسیدگی دقیق تر به مبتلایان به انواع بیماری ها (ازجمله ویروس کرونا) از سوی پزشکان و پرستاران در مراکز درمانی بایدخط اول دفاعی سلامت تقویت شود.
وی ادامه داد؛ آموزش بهداشت، توانمند کردن افراد برای حفظ سلامت خود، تدابیر پیشگیرانه و ارتقای سلامت را باید در مهدکودک ها، مدارس، دانشگاه ها، اداره ها و مساجد و … تقویت کرد و اگر اولین خطوط دفاعی جدی گرفته نشود و با بی اعتنایی ما تضعیف شود هرچقد هم که با مانورهای تبلیغاتی پر سر و صدا بیمارستان بسازیم و تخت های بیمارستانی را بیفزاییم جز بر زحمت و دردسر خلایق و هدردادن سرمایه های کشور نیافزوده ایم و بقول سعدی
سرچشمه شاید گرفتن به بیل چو پر شد شاید گذشتن به پیل
مهندس یوسفی نسب بیان داشت؛ توصیه های کلی برای عموم مردم به منظور کاهش در معرض گرفتن با عوامل بیماری زا بخصوص کرونا ویروس بشرح زیر می باشند:
۱ – مرتباً دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو و یا بامواد الکلی یا ژل، ضدعفونی نمائید.
۲ – هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال گرفته و بلافاصله دستمال را در سطل زباله دور انداخته و دستها را بشوئید.
۳ – از تماس نزدیک با کسانی که تب و یاسرفه دارند خودداری نمائید.
۴ – در صورت وجود علائمی مثل تب، سرفه، گلودرد و یا مشکل تنفسی سریعاً به پزشک مراجعه نمائید.
۵ – از رفتن به اماکن عمومی شلوغ و پرتردد و بخصوص مراکز درمانی و بیمارستانی که موارد ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد خودداری نمائید.
کارشناس ارشد مهندسی بهداشت محیط مرکز آموزشی درمانی شهید کشاورز لوداب در پایان گفت؛ تنها با ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال، ویروس کرونا را شکست خواهیم داد که ان شاء الله با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و ماندن در خانه این ویروس مرگبار از استان و کشورمان هرچه زودتر محو خواهد شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت