پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اسفند 1398 ساعت 13:12:: شناسه خبر: 71153

در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان شد

انتقاد کلانتری از افرادی که خواهان قرنطینه استان هستند/تعریف قرنطینه یعنی چه؟/تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک توسط سپاه

نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده در راستای مقابله و پیشگیری ازویروس کرونا به ریاست استاندار برگزار شد.

صدای جنوب:

حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه کارها و اقدامات بسیار خوبی در استان برای مقابله با کرونا انجام شده است اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های مربوط به سی‌.تی‌.اسکن خریداری شده و تنها باید راه‌اندازی شود.

استاندار گفت: همه شرایط برای راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی در استان آماده شده تامین اعتبار گردیده و تنها باید راه‌اندازی شود.

وی گفت: اینجا باید همه به فکر کار انقلابی و جهادی باشیم چرا که جنگ است و جای تسویه حساب‌های شخصی نیست.

کلانتری ادامه داد: تاکنون دو نوع غربالگیری داشته‌ایم یکی در ورودی شهرها و جاده‌ها و دیگری مربوط به علوم پزشکی که آمارها نشان می‌دهد یکی از استان‌های خوب کشور در بحث غربالگیری هستیم.

وی با انتقاد از کسانی که مدام بحث قرنطینه را مطرح می‌کنند اظهار کرد: تصور بعضی‌ها از قرنطینه چیست؟ تعریف قرنطینه یعنی چه؟ وقتی ما همه رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری و هتل‌ها را بسته‌ایم اجازه برپا کردن چادرهای مسافرتی را نمی‌دهیم مسافر و گردشگری هم به استان نمی‌آید که بخواهیم قرنطینه کنیم.

کلانتری گفت: اینجا کسی که غیر بومی باشد وارد استان نمی‌شود و آن‌هایی که می‌آیند هم فرزندان همین استان هستند و البته به دادستان گفته‌ایم که اگر کسی منزل مسکونی خود را به غیر بومی اجاره دهد شامل حکم قضایی و پلمپ شود.

وی ادامه داد: واحدهای فروشگاهی هم که می‌خواهند فعالیت کنند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در ورودی خود ژل و مواد ضد عفونی و سایر لوازم را برای مشتری در نظر بگیرند.

این مسوول با بیان اینکه در اوایل کار از نظر تامین مواد و ماسک مشکل داشتیم اظهار کرد: الان روزانه سپاه ۱۰ هزار ماسک تولید می‌کند و در تولید الکل و ژل هم تولیدات خوبی داریم به طوری که ۱۰۰۰ لیتر الکل  و ۱۵ هزار ژل روزانه تولید می‌کنیم.

استاندار با بیان اینکه تاکنون فوتی ناشی از کرونا در استان نداشته‌ایم خاطرنشان کرد: در استان چیزی به نام تعطیلی نداریم و باید فعالیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی از تماس خود با ستاری معاون فن‌آوری رئیس‌جمهور برای تحویل گرفتن دستگاه مورد نیاز و خط تولید ماسک در استان خبر داد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت