پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 مهر 1395 ساعت 16:07:: شناسه خبر: 7238

به یاد مظلومیت امام حسین؛

مراسم عاشورای حسینی در شهر سرفاریاب برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب؛ امروز همزمان با روز عاشورا عزاداران حسینی در بخش سرفاریاب در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با تجمع در مرکز شهر سرفاریاب ارادت خود را به مولایشان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به نمایش گذاشتند. به گزارش صدای جنوب، بخشدار سرفاریاب در این مراسم در سخنانی ضمن عرض […]

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب؛

امروز همزمان با روز عاشورا عزاداران حسینی در بخش سرفاریاب در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با تجمع در مرکز شهر سرفاریاب ارادت خود را به مولایشان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به نمایش گذاشتند.

به گزارش صدای جنوب، بخشدار سرفاریاب در این مراسم در سخنانی ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسین و یاران با وفایش گفت: عاشورایی که در یک روز اتفاق افتاد به اندازه یک تاریخ برای ما درس دارد، درس وفاداری، فداکاری، حریت امر به معروف و نهی از منکر، بنابراین اگر ما اهل بصیرت حسینی باشیم برای تمامی دردهای جامعه بشری راه چاره است به شرطی که دانش‌آموز خوبی در مکتب امام حسین باشیم.

غلام حسین آتش‌سودا در ادامه به نقش امام جمعه سرفاریاب در حفظ وحدت در بخش سرفاریاب تاکید کرد و گفت: امام جمعه محترم در ایام محرم با حضور در همه هیئت‌های بخش سرفاریاب در راستای وحدت افرینی در بخش سرفاریاب تلاش زیادی کردند  که یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین نیز حفظ وحدت و دعوت مسلمانان به وحدت دینی بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: از همه عزیزانی که در طول دهه محرم برای برگزاری هر چه با کیفیت‌تر مراسم عزای  امام حسین همکاری نمودند  تا مراسمی در شان مردم بصیر و ولایت‌مدار بخش سرفاریاب تشکر می‌کنم.

حجت‌السلام سید فرج‌الله پژمان نیز در این مراسم گفت: قیام امام حسین آغار دوباره حیات اسلام است، در زمان امام حسین و حکومت یزید کافر دین بیمار است، خلاء بزرگی در دین ایجاد شده بود که باید توسط امام حسین پرشود.

امام جمعه سرفاریاب تصریح کرد: همانطور که اساس و پایه‌گذاری اسلام نیاز به زحمت و فداکاری داشت بقای آن نیز نیازمند فداکاری و ایثار است، این واجب بزرگی است که بر گردن امام حسین است و باید با خونش در کربلا اسلام ناب محمدی را احیاء کند.

وی در ادامه به اهمیت حضور پرشور مردم خصوصاً جوانان در مراسم عزاداری امام حسین اشاره و گفت: شور و اشتیاقی که در جوانان ما وجود دارد نشان دهنده این است که مردم ما بیدار و ولایت‌مدارند، این شور حسینی و عشق به اهل بیت و مکتب امام حسین است که جوانان ما را به اینجا کشانده است.

پژمان ادامه داد: دشمن امروز از برجام، انرژی هسته‌ای و توان موشک‌های دوربرد ما نمی‌ترسد، دشمن از غیرت حسینی جوانان و کیفیت عزاداری ما، از روز عاشورا و میزان مشارکت مردم مسلمان ایران در این ایام می‌ترسد، دشمنان امروز با تمام توان و با استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار دارند بر این ایام تمرکز کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه سرفاریاب گفت : علی‌رغم تلاش دشمنان اسلام، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان هر سال با شکوتر از گذشته برگزار می‌شود، ما امروز به دشمنان اسلام اعلام می‌کنیم که خون حسین در بدن جوانان ما جاری است و دل آنها اکنون در زیر گنبد بارگاه امام حسین و کنار ذریح آن است.

 

dsc_0178

dsc_0163

dsc_0067

dsc_0042

dsc_0139

dsc_0049

dsc_0057

dsc_0045

dsc_0055

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت