پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 فروردین 1399 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 73178

سربلندی فرماندار کهگیلویه در نشست با استاندار استان برای بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا

صبح امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طور سرزده از شهرستان چرام بازدید و با حضور در نشست ویژه ای با حضور ، معاون سیاسی امنیتی استاندار ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ، فرمانداران چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، مسئولین شبکه بهداشت شهرستان های کهگیلویه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان چرام و برخی مسئولان دیگر در شهرستان چرام برگزار شد ، به بررسی وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت.

صدای جنوب:
فرماندار شهرستان کهگیلویه در ادامه این نشست با اشاره به موفقیت این شهرستان در مقابله با کرونا گفت : در حال حاضر ، بر وضعیت کرونا مسلط شده ایم و می دانیم کجای کار هستیم و چه اقداماتی باید انجام دهیم.
اتابک افزود : متاسفانه دو نفر از پرسنل درمانی ما به کرونا مبتلا شدند و اکنون هم دوازده نفر مشکوک داریم که کاملا تحت کنترل قرار دارند.
وی گفت : ما هیچ ترسی از اعلام آمار مبتلایان نداریم و در غربالگری از کل کهگیلویه و بویراحمد جلوتر هستیم چون در حال بیماریابی هستیم پس ترس از افزایش آمار نداریم بلکه هدف این است که مبتلایان را پیدا کنیم.
فرماندار کهگیلویه ادامه داد : برخی از مبتلایان به کرونا در شهرستان درمان و مرخص شدده اند.
اتابک در پایان گفت : در کهگیلویه متاسفانه کیس جدید از بیرون بوده اند.ضمن اینکه همه ما پای کار هستیم و فاصله گذاری هم خوب رعایت می شود.
فرماندار بهمئی هم مهمترین مشکل این شهرستان را موضوع ، مراسمات عنوان کرد و گفت : متاسفانه چون بحث احساسی است نیاز به نلاش بیشتری در حوزه فرهنگسازی داریم.
حکمت الله سنایی افزود : چند روز پیش مراسمی در مرز خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در منطقه بهمئی رخ داد که افراد زیادی حضور داشتند و این یک مشکی بزرگ است.
سنایی ادامه داد : از هشت راه ارتباطی شهرستان بهمئی ، ۷ راه آن به خوزستان منتهی می شود و تنها یک مسیر به شهرستان لنده متصل می شود که کنترل این هفت مسیر بر مشکلات ما افزوده است.
وی در پایان گفت : مشکل اساسی ما در مقابله با شیوع کرونا مربوط به افراد غیر بومی است که وارد شهرستان می شوند.چالش بکث مراسمات ختم مه یک چالش برای ما مطرح است در مرز خوزستان مراسم ختمی رخ داد که در بحث فرهنگ سازی نیاز به کار بیشتری داریم بحث احساسی است .
نشست ویژه بررسی وضعیت شیوع کرونا در چرام / امام جمعه : انتقاد از اعلام وضعیت قرمز ، به فکر کشاورزان نیستید؟ / چرا یزدانپناه معتقد است چرام بهترین اقدامات را انجام داده است؟ / دادستان: نیازمند تدابیر خاص هستیم / جمالی : جوسازی نکنید / آیا سپاه فتح به چرام می آید؟ / گزارش فرمانداران ، بهمئی ، لنده و کهگیلویه
فرماندار لنده نیز گفت : ما در شهرستان اقدامات مداخله ای انجام داده ایم اما این فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد کار مقابله با شیوع کرونا است و ۷۰ تا ۸۰ درصد دیگر مربوط به خود مردم است که باید کاملا رعایت کنند.
سید خدادوست موسوی افزود : در حال حاضر مهمترین دستور کار ما شناخت کانون های انتشار ویروس است که در این زمینه تلاش می کنیم.
موسوی ادامه داد اکنون دو گروه از ناقلین ویروس کرونا وجود دارند . یکی افرادی بدون علائم و دیگری افراد با علائم که در مورد افراد با علائم مشکلی وجود ندارد اما در مورد افراد بدون علائم وضعیت بسیار سخت است.
وی گفت : در بحث قرنطینه مبتلایان کار ما فقط توصیه و ارشادی است حالا این افراد چقدر رعایت کنند مهم است ! البته به برخی حوزه ها سپرده شده که این افراد را زیر نظر داشته باشند اما نیاز به شیوه ای جدید است که فرانر از ارشاد باشد .
موسوی در پایان گفت : در فاصله گذاری هوشمند در مرحله سوم می ترسیم کنترل از دست خارج شود و انتظار داریم این موضوع هم مدیریت شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت