پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1399 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 73278

اقدامات جهادی قرارگاه شهید ابراهیم هادی دهدشت برای پیشگیری از کرونا

در همان روزهای ابتدایی بود که جوانان نسل سومی و چهارمی انقلاب از شهرهای کهگیلویه به پا خواسته و با ضدعفونی مدارس و معابر شهرها به یاری کادر درمانی و بهداشتی شتافتند.

 صدای جنوب:

 با شیوع ویروس کرونا اقشار مختلف مردمی در گروه های جهادی خودجوش، سازماندهی شده و اقدامات موثری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام دادند.

در همان روزهای ابتدایی بود که جوانان نسل سومی و چهارمی انقلاب از شهرهای کهگیلویه به پا خواسته و با ضدعفونی مدارس و معابر شهرها به یاری کادر درمانی و بهداشتی شتافتند.

گروه های جهادی یکی پس از دیگری سازماندهی شده و در قالب قرارگاه شهید ابراهیم هادی اقدامات جهادی خود برای مقابله با کرونا ویروس را انجام می دادند که در همان ابتدا این قرارگاه در مرکز شهر دهدشت راه اندازی شد و شناسایی و تقسیم بندی مناطق مختلف شهری توسط سرگروه های جهادی، ضدعفونی و گند زدایی معابر، راه اندازی ایستگاه های سلامت و راهنمایی مردم در مورد ویروس و ضدعفونی مکان مشخص شد.

تشکیل تیم های مختلف رسانه ای تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای خانواده های کم بضاعت از جمله اقدامات این قرارگاه بوده است.

یکی از مهمترین اقدامات قرارگاه شهید ابراهیم هادی راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در شهر دهدشت بوده که این اقدام با همکاری ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه، بسیج دانشجویی خواهران و گروه جهادی آن و گردان ۴۸۶  امام علی (ع)  تیپ ۴۸ فتح  صورت گرفته است.

این کارگاه های تولیدی روزانه به صورت میانگین ۴ هزار ماسک تولید کرده و آن ها را با توجه به سیاست های قرارگاه مرکزی مستقر در تهران بین گروه های مختلف مردم، ادارات،کادرهای درمانی و نیازمندان توزیع می کند.

یک نکته مهم در توزیع ماسک های تولیدی این قرارگاه این است که قرارگاه شهید ابراهیم هادی بنا دارد تا پایان بحران کرونا تولید ماسک را متوقف نکرده و همچنان به تولید خود برای مردم اقدام کند و به همین دلیل ماسک های تولید شده این قرارگاه برای عموم مردم به جز کادرهای درمانی بخش کرونا و نیازمندان، به بهای تمام شده و بدون هیچ گونه سودی توزیع می شود تا دوباره چرخه بازگشت نقدینگی و تولید مجدد ماسک صورت گیرد.

در ضمن این قرارگاه برای خرید پارچه مناسب برای تهیه ماسک باید نقدینگی لازم را داشته باشد تا بتواند از بازارها مشخص در تهران پارچه ی مورد نیاز را تهیه و برای مردم شهرستان ماسک تولید کند.

گفتنی است که این ماسک های دولایه و سه لایه مورد تایید شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه بوده و پس از تولید برای ضدعفونی کردن در بخش scr بیمارستان توسط دستگاه اتوکلاو این بخش استرلیزه می شود و پس از آن به دست مصرف کنندگان می رسد.

یکی از نکات جالب در تشکیل این قرارگاه این است که به جز شهرداری دهدشت که قبلا یکی از ساختمان های واقع در میدان اصلی شهر را برای انجام فعالیت های فرهنگی،هنری به قرارگاه شهید ابراهیم هادی تحویل داد،  از روزهای ابتدایی تا کنون سایر دستگاه ها و نهاد دولتی هیچ گونه کمک مالی و غیر مالی به این قرارگاه برای فعالیت هایشان نکرده اند و این مایه تأسف بسیار است.

منبع:کهگیلویه

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت