پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 مهر 1395 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 7334

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه خبرداد:

دستگیری و انهدام تیم حفاری اشیای عتیقه در شهر سوق کهگیلویه

سیاوش زمان اظهارداشت:این افراد با خود دستگاهی همراه داشتند که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه در سایتهای مختلف تاریخی را امکان پذیر می ساخت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه از دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه خبر داد .
به گزارش صدای جنوب،سیاوش زمان اظهارداشت:بامداد امروز بر اساس اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در بخش سوق، موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت و با انجام اقدامات لازم و با در نظر گرفتن مسائل حفاظتی و مراقبتی ، زیرنظرداشتن مسیرهای تردد احتمالی حفاران خوشبختانه با تلاش و همکاری ماموران یگان حفاظت و عوامل انتظامی پاسگاه سوق ، در ورودی شهر سوق این تیم حفار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند .
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گفت:لازم میدانم از جناب سروان ارجمند فرمانده محترم پاسگاه سوق و همکاران عزیزشان تشکر و قدر دانی نمایم.

وی درخصوص تجهیزات ضبط شده نیز بیان کرد:دستگاه فلزیابی که در اختیار این گروه قرار داشت، قابلیتهای بالایی داشت ، که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه در سایتهای مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت.
زمان با دعوت ازمردم برای همکاری و مقابله با غارتگران وحفاران  آثار عتیقه تاکید کرد:در صورت مشاهده چنین جرایمی یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل ، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می نمایند برخورد خواهد نمود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت