پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 فروردین 1399 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 73547

سیل عشایر کوچنده غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد را گرفتار کرد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از گرفتار شدن عده‌ای از خانوارهای عشایری که بدون توجه به تقویم کوچ به مناطق ییلاقی کوچ کرده بودند، در سیل خبر داد.

صدای جنوب:

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از گرفتار شدن عده‌ای از خانوارهای عشایری که بدون توجه به تقویم کوچ به مناطق ییلاقی کوچ کرده بودند، در سیل خبر داد.

همن آزادی، مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در ۴۸ ساعت گذشته بارش‌های خوب و سیل‌آسا در این استان داشته‌ایم که در مناطق قشلاق عشایری هیچ‌گونه خسارتی متوجه جامعه عشایری نشده است.
وی عنوان کرد: تعداد از خانوار‌های عشایری خارج از برنامه و تقویم کوچ به صورت غیر قانونی از مناطق قشلاق به ییلاق کوچ کرده‌اند که به دلیل باران‌های سیل‌آسای ۴۸ ساعت گذشته متحمل خساراتی شده‌اند.
آزادی تاکید کرد: به صورت مستمر از طریق رسانه‌ها از جامعه عشایری درخواست کردیم که از کوچ زودهنگام خودداری کرده و طبق تقویم زمان کوچ ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه بوده و به دلیل بیماری کرونا امکان تمدید این زمان نیز وجود دارد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ارائه خدمات به عشایری که زودتر از موعد مقرر به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند، معذور هستیم و بعد از زمان کوچ نسبت به بازگشایی راه‌ها، آبرسانی و تامین مایحتاج آنان از جمله آرد اقدام می‌کنیم.
آزادی بیان کرد: طبق بررسی‌های میدانی و مکاتبه‌های انجام شده با مراکز بهداشتی و درمانی تاکنون احدی از افراد در جامعه عشایری به بیماری کرونا مبتلا نشده‌ و در این مناطق اقلام بهداشتی از جمله الکل، ژل و ماسک توزیع شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت