پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اردیبهشت 1399 ساعت 22:02:: شناسه خبر: 74535

نشست شهرداران مراکز شهرستان‌های ۸ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار /کلانتری:وارد مسائل غیر تخصصی نشوید/اکنون زمان عمل به وعده های شهرداران است

شهرداران مراکز شهرستان‌های ۸ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار دیدار کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

شهرداران مراکز شهرستان‌های ۸ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار دیدار کردند این نشست به ریاست استاندار و با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر شهری و مدیرکل دفتر فنی استانداری در محل سالن دولت برگزار شد.

کلانتری استاندار استا،  حیات بخشی به فضای شهری استان با الهام از طبیعت خدادادی را ضروری دانست و خواست شهرداران از ورود به چالش های سیاسی، قومی و مسائل غیر تخصصی خودداری کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مبلمان شهری یکی از مهم ترین عناصر بصری است، گفت: مبلمان شهری، شهرهای استان متناسب با طبیعت بکر و خدادادی و فضای فرهنگی استان طراحی شود.

شهرداران مراکز شهرستان های ۸ گانه استان گزارش عملکرد خود در خصوص مبارزه با کرونا را به استاندار ارائه دادند.

حسین کلانتری استاندار در این نشست با تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک‌ رمضان ماه رحمت، برکت و امید است و خدا کمک کند تا از این فرصت نهایت استف.اده را ببریم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از تلاش های شهرداران استان در مبارزه با بیماری کرونا، عنوان کرد: گندزدایی مستمر و نظافت معابر عمومی موجب ایجاد آرامش روحی و روانی  مردم استان شد.

وی در خصوص مشکلات چشمه بلقیس چرام، تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت گردشگری آن منطقه می طلبد پس از انجام کار کارشناسی تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان گفت: هر مسئولی در هر جایگاهی که قرار دارد باید مراقب اعمال خود باشد و در تعامل منطقی و قانونمند انجام وظیفه کند.

وی تصریح کرد: بدون شک اگر از مُر قانون تخطی کنید و از این ریل خارج شوید دچار مشکل خواهید شد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد دارای تیپ شخصیتی برتری طلبی هستند، اظهار داشت: حرمت امامزاده به متولی آن است و مسئولان باید ضمن تنظیم اصولی روابط در رفتار، گفتار و کردار خود براساس قانون عمل کنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی موظف به پرداخت مطالبات شهرداری های ۱۸ گانه استان هستند، گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات شهرداری های استان به کار می گیریم.

کلانتری با اشاره به درگیر بودن بخش اعظمی از دستگاه های اجرایی در سطح کشور برای کنترل و مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: اکنون نیز پویش کمک های مومنانه راه اندازی شد و انتظار می رود شهرداری ها نیز در راستای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر همراهی لازم را با سایر متولیان انجام دهد.

اکنون زمان عمل به وعده های شهرداران است:

کلانتری با اشاره به اینکه در سال ۹۸ کمک های خوبی به شهرداری های استان شد با پیگیری‌های بعمل آمده و عنایت وزیر کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت و سازمان شهرداری ها به شهرداری های ۱۸ گانه استان کمک شد. البته شهرداران در ابتدای ورود به این عرصه قول هایی به مردم داده اند که اکنون زمان عمل به آن وعده هاست لذا تلاش مضاعف ضروری است.

شهرداران بر روی توانمندی‌ها و ظرفیت های شهرها سرمایه گذاری کنند

کلانتری با بیان اینکه  برخی از استان ها اقلیم جغرافیایی خاصی دارند و  هزینه های بسیاری برای کاشت گل و گیاه می پردازند، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد پایتخت طبیعت ایران است و دارای طبیعت کم نظیر و زیبایی می‌باشد و شهرداران باید از این ظرفیت برای ایجاد مبلمان شهری مناسب و مدرن با توجه به بافت بومی استفاده کنند تا شاهد شهرهای زیباتری باشیم.

وی گفت: گردشگری یک فرصت فوق العاده برای سرمایه‌گذاری،ایجاد اشتغال و درآمد زایی می‌باشد و از این ظرفیت ارزشمند نباید غفلت شود.

ضرورت نظارت دقیق تر بر روی ساخت و سازهای شهری:

مقام ارشد اجرایی استان تاکید کرد: شهرداران بر روی ساخت و سازهای شهری نظارت دقیق تری داشته باشند.

وی خطاب به شهرداران، گفت: وارد مسائل غیر تخصصی نشوید و با عملکردتان توانایی های خود را نشان دهید.

استاندار تصریح کرد: شهرداران از ورود به چالش های قومی و سیاسی خودداری کرده و در چارچوب قانون حرکت کنید.

وی با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد جزو شایسته ترین انسان‌ها هستند، عنوان کرد: با همدلی و هماهنگی می توان شهرهارا زیباتر ودرشان مردم عزیز ساماندهی و زیبا سازی کرد.

کلانتری بر رعایت آئین نامه ها و استفاده از ظرفیت تبصرهای ۱۸ و ۱۹ قانون بودجه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری های استان در سال گذشته علی رغم محدودیت های مالی، وجود بحران های مختلف از جمله وقوع سیل، کرونا و… بیش ترین عملکرد را در بحث عمران شهری داشتند، عنوان کرد: ۳۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته به شهرداری های استان اختصاص یافت.

عزیز فیلی بیان کرد: در پایان سال گذشته ماشین آلاتی به شهرداری های استان تخصیص پیدا کرد.

وی بیان کرد: شهرداری های استان علی رغم مشکلات مالی اقدامات خوبی در کمک به مدیریت و کنترل بیماری کرونا داشتند.

 حسین کاظمی مدیرکل دفتر شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: شهرداری ها باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنند.

هجیر افشون مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویر احمد نیز در این نشست بر ضرورت اجرائی شدن آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ تاکید کرد و گفت: با رعایت این آرای زمینه کاهش تخلفات ساختمانی ایجاد می شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت