پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 اردیبهشت 1399 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 76218

با ۸۰ کمباین، برداشت محصولات کشاورزی در کهگیلویه آغاز شد

نیکویی زاده: نرخ برداشت در مزارع گندم و جو با کمباین معمولی، هر ساعت ۱۱۰۰۰۰۰ ریال و کمباین کاه‌ جمع‌کن ۱۴۰۰۰۰۰ ریال است، نرخ برداشت به صورت هکتاری در مزارع گندم و جو با کمباین معمولی، به میزان یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار ریال و با کمباین کاه‌جمع‌کن در هر هکتار معادل سه‌میلیون و پانصد هزار ریال است.

علی رضا نیکویی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ، اظهار داشت: فصل برداشت مزارع جو و کلزا از روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و برداشت گندم نیز از روز پنجشنبه( ٢۵اردیبهشت)در سراسر شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

وی با اشاره به میزان کل تولید گندم و جو از سطح مزارع شهرستان ابراز کرد: از مجموع ۳۱۰۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی گندم در سطح شهرستان کهگیلویه پیش‌بینی می‌شود که میزان ۸۰ هزار تن گندم برداشت و حدود ۲۷۰۰۰ هزار تن مازاد بر‌مصرف از کشاورزان خریداری شود.

سرپرست مدیریت جهاد‌کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: همچنین از مجموع ۱۳۵۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی جو پیش بینی می‌شود که میزان ۲۰ هزار تن برداشت و به‌صورت خودمصرفی استفاده می‌شود و یا در بازار به‌صورت آزاد خرید و فروش می‌شود.

نیکویی زاده با اشاره به نرخ تضمینی خرید گندم تصریح کرد: قیمت هرکیلو گندم معمولی حدود ۲۵۰۰۰ هزار ریال و گندم دوروم حدود ۲۶۰۰۰ هزار ریال است و مراکز خرید گندم از روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت در سطح شهرستان در حال دریافت محصولات هستند.

وی بیان کرد: عملیات برداشت گندم و جو با ۸۰ دستگاه کمباین در سطح شهرستان انجام می‌شود و نرخ برداشت بصورت ساعتی و هکتاری محاسبه خواهد شد.

نیکویی زاده افزود: نرخ برداشت در مزارع گندم و جو با کمباین معمولی، هر ساعت ۱۱۰۰۰۰۰ ریال و کمباین کاه‌ جمع‌کن ۱۴۰۰۰۰۰ ریال است، نرخ برداشت به صورت هکتاری در مزارع گندم و جو با کمباین معمولی، به میزان یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار ریال و با کمباین کاه‌جمع‌کن در هر هکتار معادل سه‌میلیون و پانصد هزار ریال است.

وی با اشاره به ممنوع بودن خروج گندم از شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در مراکز خرید شهرستان کهگیلویه، گندم و جو با نرخ تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود و شرایط خرید در تمام نقاط کشور یکسان می باشد.

نیکویی زاده تاکید کرد :باتوجه به حساسیت‌های ناشی از ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که برای حفظ سلامت عموم اثرگذار است در هنگام برداشت از جمله ضدعفونی کمباین ها و تمامی مراکز خرید بخوبی و دقیق اجرایی می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت