پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 خرداد 1399 ساعت 16:03:: شناسه خبر: 77503

خائیز در خشم آتش چه کسی می سوزد

سعادتیان از انتشار دروغ فیلم و عکس هایی در قالب کلیپ که به آتش سوزی کوه خائیز نسبت می دهند واکنش نشان داد و تصریح کرد: کلیپ هایی که در فضای مجازی مبنی بر آتش گرفتن پرندگان و جانوران و حیات وحش پخش شده، کذب محض بوده و اصلاً مربوط به کوه خائیز و این منطقه نمی باشد.

صدای جنوب:

خائیز در خشم آتش چه کسی می سوزد

کوه خائیز حد فاصل استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان مرز بین این استان با خوزستان که ضلع جنوبی آن به سمت شهرستان بهبهان و شمال آن در شهرستان کهگیلویه است.

منطقه ای که از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان منطقه ی حفاظت شده در سال های گذشته، معرفی شده است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ، ۴ روز پیش بر اثر سهل انگاری در ضلع جنوبی آن آتش گرفت و به منطقه ی شمالی آن رسید.

در همین رابطه خبرنگار خبرگزاری میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد، با عبداله سعادتیان در همین خصوص مصاحبه ای انجام داده است.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه آتش سوزی کوه خائیز در شامگاه مورخ ۰۸/۰۳/۱۳۹۹ از طرف بهبهان دچار آتش سوزی شد،اظهار کرد:کوه خائیز مرز بین شهرستان کهگیلویه و شهرستان بهبهان می باشد که با سهل انگاری عوامل مربوطه، متأسفانه دامنه آتش گسترش یافت و به حوزه شهرستان کهگیلویه سرایت کرد.

سعادتیان افزود: از همان ابتدای امر جلسه فوق العاده شورای تأمین شهرستان کهگیلویه در آن منطقه کوه خائیز برگزار گردید.

وی از حضور مردم و مسئولان اداری در عملیات اطفائ حریق تشکر کرد و گفت: تمامی مدیران و ادارات و نهادها مکلف به همکاری جهت مهار آتش شدند که همه مدیران دولتی و مردم عادی همکاری بسیار خوبی با همدیگر داشتند و هیچ دستگاهی در این امر سهل انگاری ننموده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری های زیادی به عمل آمد،افزود:با اعزام چندین فروند بالگرد آب پاش، آتش در تاریخ ۱۰/۰۳/۱۳۹۹ مهار گردید.

سعادتیان تلاش مسئولین ادارات، نهادها و بسیج سپاه پاسداران و مردم خصوصاً فرماندار کهگیلویه را ستود و اظهار داشت: تلاش های  شبانه روزی و مضاعف داشته اند موجب شد آتش سوزی بزرگ کوه خائیز تسلیم خواسته و اراده ی آنان شود و از همه تقدیر و تشکر می نمایم.

سعادتیان از انتشار دروغ فیلم و عکس هایی در قالب کلیپ که به آتش سوزی کوه خائیز نسبت می دهند واکنش نشان داد و تصریح کرد: کلیپ هایی که در فضای مجازی مبنی بر آتش گرفتن پرندگان و جانوران و حیات وحش پخش شده، کذب محض بوده و اصلاً مربوط به کوه خائیز و این منطقه نمی باشد.

وی در خصوص درجه آتش سوزی گفت: حسب گزارش محیط بانان و مسئولین مربوطه، آتش سوزی خوشبختانه به صورت سطحی بوده و فقط علف های هرز و بوته های کوچک از درختان که بسیار ریز بوده اند طعمه حریق شدند و به درختان بلوط و سایر درختان آسیب جدی وارد نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه درمورد آتش سوزی دوباره کوه خائیز گفت: شب گذشته (۱۰/۰۳/۱۳۹۹) مجدداً از طرف بهبهان قسمت دیگری از کوه آتش گرفته (بدون سرایت به حوزه شهرستان کهگیلویه) که مسئولین و مردم شهرستان کهگیلویه و چندین فروند بالگرد آب پاش در حال مهار آن می باشند.

 سعادتیان در پایان درخصوص میزان خسارات وارده به منابع طبیعی و محیط زیست منطقه ی حفاظت شده ی خائیز اظهار کرد: میزان خسارات وارده به محیط زیست و منابع طبیعی و حدود آتش سوزی ادارات مربوطه تهیه می نمایند که به محض دریافت ،اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت