پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 خرداد 1399 ساعت 10:03:: شناسه خبر: 78163

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

رشد ۷ برابری اعتبارات آسفالت معابر روستایی استان در سال گذشته/پرداخت۲۷۰ میلیارد تومان در حوزه بازسازی و بهسازی روستایی

بنیادمسکن کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر بدون حاشیه در حال خدمت به مردم است و خدمات این دستگاه در دورترین مناطق نیز به وضوح دیده می شود.

صدای جنوب:

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد تبعیض در عمران و آبادی روستا‌ها را رد کرد و گفت: هرگونه پروژه طرح هادی روستایی بر اساس اولویت‌ها اجرایی می‌شود.

به گزارش صدای جنوب ، حسین جنتی اظهار داشت: سال گذشته ۸ میلیارد تومان برای آسفالت معابر روستایی این استان پیش بینی شد که با پیگیری‌های انجام شده این مبلغ به ۶۰ میلیارد تومان رسید که به‌نوعی اعتبارات در این فصل ۷ برابر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه برای آسفالت معابر روستا‌های گچساران ۱۵ میلیارد تومان، بویراحمد و دنا ۱۹ میلیارد تومان و کهگیلویه بزرگ ۲۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت، عنوان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر روستایی این استان آسفالت شد در حالی از ابتدای انقلاب تاکنون تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع معابر روستایی استان آسفالت شده بودند.

جنتی با بیان اینکه اعتبارت آسفالت روستایی در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ درصد افزایش یافت، ابراز کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جدا از اعتبارات ملی و استانی در حوزه عمران روستایی در اختیار مجمع نمایندگان مجلس استان قرار داشت که این اعتبار (نماینده گچساران و باشت) در زمینه اجرای زیرسازی معابر روستایی هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دغدغه عمران و آبادی روستا‌های این استان را با هدف ارائه خدمات مناسب و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر را داریم و در این زمینه انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌های اجرایی تدبیری کرده و در واقع کوتاهی نکنند.

جنتی از شناسایی روستا‌های اولویت‌دار بر اساس شاخص‌های اعلامی خبر داد و بیان کرد: این روستا‌ها در شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها بر اساس توزیع اعتبار و نظر این شورا کار‌ها به بنیاد مسکن محول می‌شود و بنیاد مسکن هم بر اساس اعتبار و ابلاغ شورای برنامه ریزی کار‌ها را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه عمران و آبادی روستا‌ها هیچ گونه تبعیض و بی‌عدالتی صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: اعتبارات برای روستا‌های دارای اولویت اختصاص داده می‌شود که در این راستا نیز اولویت‌ها مشخص شده است.

جنتی با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای اجرای طرح هادی روستایی از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت، افزود: ۲۷۰ میلیارد تومان در حوزه بازسازی و بهسازی روستایی به صورت تسهیلات و بلاعوض پرداخت شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت