پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 خرداد 1399 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 79039

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تجلیل از چهل بانوی ایثارگر به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار   صدای جنوب از یاسوج نادیا صداقت در نشست وئدیو کنفرانس که با حضور سرکار خانم مدنی معاون مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و سرکار خانم مجتهدزاده رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد بانوان و دفاع مقدس کشور برگزار شد گفت: مادران و زنان در همه عرصه‌های دفاع مقدس شجاعانه تلاش […]

به گزارش خبرنگار   صدای جنوب از یاسوج نادیا صداقت در نشست وئدیو کنفرانس که با حضور سرکار خانم مدنی معاون مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و سرکار خانم مجتهدزاده رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد بانوان و دفاع مقدس کشور برگزار شد گفت: مادران و زنان در همه عرصه‌های دفاع مقدس شجاعانه تلاش کردند و زحمت کشیدند و دوش به دوش مردان مجاهدت نمودند .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروزه آرامش و امنیت کشور را مدیون صبر و بردباری مادران و همسران شهدای عزیز هستیم، افزود: بانوان همواره در تمام لحظه‌های دفاع مقدس پشتیبان همسران و فرزندان خود بوده اند و نیاز است این ایثارگریها و فداکاریها ثبت و ضبط گردد تا الگویی برای آینده گان و نسل جوان شود .

وی عنوان کرد: حوزه بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد همه ساله برنامه‌های متنوعی در سالروز دفاع مقدس داشته و همایش و جشنواره‌های مختلفی برگزار نموده است.

این مسوول تصریح کرد: سال گذشته همایش زن و دفاع مقدس با موضوع پیام‌آوران عاشورا برگزار و از چهار کتاب با موضوع تصویر زن در شعر مقاومت، هر جا دل رود نام تو می‌افتد، رهاورد نور ، گردآوری خاطرات دانش‌آموزان دختر در سفر راهیان نور و شخصیت پردازی داستانهای دفاع مقدس رونمایی شد.
صداقت به برنامه‌های کمیته بانوان دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و گفت: نشست کمیته زنان و دفاع مقدس با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اعضا تشکیل شد و ۱۲ مصوبه داشت.از مهمترین مصوبه ها تجلیل از خانواده های معظم شهداست
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری و جذب اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت خبر داد و افزود: از بانوان و همسران شهدا در این همایش تجلیل به عمل می‌آید، و از ۴۰ بانوی ایثارگر بمناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل خواهد شد ضمن اینکه نمایشگاه مجازی زن و دفاع مقدس نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به گردآوری و تحویل اسامی زنان امدادگر و فعال پشتیبانی دفاع مقدس و همچنین معرفی کتاب خاطرات زخمی(خاطرات زنان رزمنده) به صدا و سیمای مرکز استان و شناسایی ۶ دانش‌آموز راوی به منظور آشنایی دانش‌آموزان با نقش زنان در دفاع مقدس و روایتگری ایثار اشاره نمودند .
این مسوول عنوان کرد: پیگیر ایجاد موسسه‌ای با موضوع زن و دفاع مقدس هستیم.ضمن اینکه دریافت مصاحبه‌های خانواده‌های شهدا از بنیاد شهید و پیاده‌سازی و تدوین آنها به منظور تالیف کتاب خاطرات خانواده شهدا و تهیه مستند، سوژه‌یابی مستند زن و دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها است.
صداقت عنوان کرد: تولید اینفوگرافی زنان شهیده استان و پخش در فضای مجازی، انتشار کلیپ‌هایی با موضوع زن و دفاع مقدس در فضای مجازی و تدوین کتاب خاطرات دوتن از بانوان ایثارگر استان توسط حوزه هنری از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان و دفاع مقدس استان است.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت