پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 مرداد 1399 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 81327

برگزاری آیین تکریم رئیس سابق دادگستری شهرستان کهگیلویه /کرمی، مدیری که هم قاطع بود و هم محبوب!

مراسم تجلیل و تکریم دکتر مجید کرمی رئیس سابق دادگستری شهرستان کهگیلویه با حضور مسولان استانی و شهرستانی در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه کهگیلویه برگزار شد.

صدای جنوب :

مراسم تجلیل و تکریم دکتر مجید کرمی رئیس سابق دادگستری شهرستان کهگیلویه با حضور مسولان استانی و شهرستانی در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه کهگیلویه برگزار شد.

در این مراسم از خدمات ۱۰ ساله دکتر مجید کرمی رئیس سابق دادگستری شهرستان کهگیلویه تقدیر و تشکر شد.

کرمی از محدود مدیران کهگیلویه است که باسابقه ده سال و کارنامه درخشان، هم قاطعیت داشت و هم محبوب عموم مردم بود.

وی بعنوان مستشار دادگاه کیفری یک نظامی استان تهران منصوب شد.

دکتر عزیزی معاون برنامه ریزی دادگستری استان، حاج روشندل رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری،فرماندار شهرستان کهگیلویه، امام جمعه شهر دهدشت، رئیس دفتر نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای اداری و شورای تامین ،روسای دادگستری شهرستان های چرام و گچساران و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری شهرستان کهگیلویه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این آیین با تجلیل از خدمات۱۰ساله رئیس دادگستری شهرستان اظهار داشت: با پیروزی انقلاب و تدابیر امام فرمان تاسیس یکی از مهمترین دستگاه‌هایی که به سمت و سوی اسلامی، دینی،  شرعی و با نگاه و تفکر شیعه است، صادر شد.

امام جمعه دهدشت گفت:  دشمن وقتی فعالیت‌های گسترده نهادهای متدین را دید حذف یاران امام از جمله شهید بهشتی را آغاز کرد توطئه‌های دشمن اما خللی در به روند پرافتخار دستگاه قضائی وارد نکرد.

وی اضافه کرد: امروز قوه قضاییه دستگاه نا امید کننده دشمن و در خط مقدم مبارزه با فساد است.

وحدانی‌فر با بیان اینکه سالیان سال برای تخریب این دستگاه تلاش شد، تصریح کرد:اتهامات روزانه به قوه قضاییه نشانه این است که راه را درست می‌رود.

وی با بیان اینکه دشمن نگران به خطر افتادن منافع خود و منافع جیره خوارانش شده است، گفت: بنابراین تلاش دارد مقابله کند تصور این است که با جنگ تبلیغاتی جلوی مقابله با فساد گرفته شود ولی عزم رئیس قوه قضائیه جزم بر این است که مسئله فساد را برچیند.

امام جمعه دهدشت افزود: هیاهوی تبلیغاتی دشمن برای عدم موفقیت دستگاه قضا به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امروز خط مقدم مبارزه با فساد دست قوه قضائیه است  گفت: همه باید کمک کنند.

وحدانی‌فر اضافه کرد: مردم نگران فساد و تبعیض‌اند توقع این است قوه قضائیه با بکار گماردن جوانان توانمند، کاردان متدین و انقلابی فضای مبارزه با فساد را را گسترده‌تر کند.

وحدانی‌فر گفت: متینگ سیاسی منافقان  به عقب نشینی قوه قضائیه نخواهد رسید.

وی بیان داشت: کسانی که برای اعدام‌ها دلسوزی می‌کنند زمانی که به جرم سیاه پوست بودن اشخاص پا بر گلو گذاشتند صدایی نیامد اما در جمهوری اسلامی اگر گربه‌ای زیر چرخ ماشبن برود دادشان بلند می‌شود چون به واسطه انقلاب و رویش‌های انقلاب و تربیت شدگان مکتب روح الله منافع دشمن به خطر افتاده است.

وی اضافه کرد: دشمن چاره ای جز عوض کردن جای شهید و جلاد ندارد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در نظام اسلامی مسئولیت گرفتن سند افتخار است، افزود:اگر این مسوولیت همراه با خدمت صادقانه باشد هر لحظه آن به منزله عبادت است و باید با تمام قوت قبول کند.

اردوان عزیزی نیز در این آیین اشاره به اینکه نگرش‌های قوه قضائیه سال‌های اخیر با حضور آیت‌الله رئیسی متحول شده است، اظهار داشت: مجموع قضایی سالها در لاک خود فرو رفته بود ک وظیفه قوه صرفا رسیدگی به پرونده‌های قضایی و لاغیر است.

معاون رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مباحثی که قبلا حوزه دخالت دستگاه قضایی در آن معلوم نبود امروز به عنوان معاونت قوه راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در نگرش جدید دستگاه قضایی به این سمت و سو خواهد رفت که از عرصه تولید حمایت کند اگر جایی تخلفات باشد قطعا برخورد شود.

عزیزی با بیان اینکه قوه قضائیه در مبارزه با فساد اهتمام جدی دارد، افزود: پر سر و صداترین پرونده‌ها مربوط به دستگاه قضاست و این نشان می‌دهد مماشاتی با فساد درون مجموعه نخواهد داشت.

وی گفت: یکی از دردآورترین مشکلات قوه که باعث تغییر ذهنیت می‌شود طولانی شدن دادرسی است پرونده‌هایی در بازرسی کشف شد که مربوط به ماقبل سال ۹۷ بود سال گذشته ۸۷درصد پرونده‌های معوق در مجموعه قضائی استان مختومه شد.

این مسؤول با اشاره به انباشت پرونده اجرای احکام کیفری تصریح کرد:
باید دقت شود اجرای احکام کیفری نیازمند تحولات است.

وی اضافه کرد: همه پرونده‌ها رسیدگی شده اما در اجرای احکام تلنبار شده‌اند وضع مطلوبی نسبت به سطح کشور نداریم.

رئیس دادگاه کیفری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصویب قانونی مبنی بر کاهش مجازات تعزیری اجرای این قانون را تحمیل کننده بار سنگین به دستگاه قضا دانست و با بیان اینکه تاوان قوانین نسنجیده را در آینده خواهیم داد، گفت: نگاه تصویب‌کنندگان به کاهش حبس و خلوت شدن زندان‌ها بوده و مصالح عموم را در نظر نگرفتند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت