پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مرداد 1399 ساعت 00:05:: شناسه خبر: 81548

امام جمعه ای برای همه…. /نشست خبری حجت‌الاسلام وحدانی فر در یکصدمین روز انتصاب در دهدشت

در یکصدمین روز انتصاب حجت الاسلام وحدانی فر بعنوان امام جمعه دهدشت، امروز خبرنگاران در نشستی صمیمانه با ایشان به گفت وگو نشستند.

صدای جنوب :

به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب  نشست خبری امام جمعه دهدشت با اصحاب رسانه برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست اظهار داشت: خبرنگاران با مثبت‌گرایی نسبت به نماز جمعه تلاش کنند تا بتوانیم روشنگری خوبی در جامعه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: گام دوم انقلاب و سبک زندگی ایرانی اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تبیین می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین وحدانی فر با بیان اینکه نهاد امامت جمعه متعلق به گروه یا جریان خاص نیست، گفت: ذهنیت مرزبندی سیاسی به این نهاد خطور نخواهد کرد بلکه با آغوش باز از هر کسی که به فکر مصالح نظام و منافع عموم است حمایت می‌کنیم.
وحدانی‌فر با اشاره به پیگیری مطالبات مردمی تلقی مچ‌گیری از این کار را اشتباه خواند و تصریح کرد: داعیه ما کمک کردن و حمایت است هر کاری شروع شود از حوزه نظارتی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری ادامه خواهد یافت.
امام جمعه دهدشت افزود: در بازدیدها و پیگیری‌ها تحت تاثیر هیجانات قرار نمی‌گیرم.
وی اضافه کرد: برخی مشکلات موجود مایه شرمساری است، در قضیه فاضلاب گلزار یکی از ساکنان می‌گفت به خاطر بوی بد فاضلاب فرزندانم نمی‌توانند به ما سر بزنند و این مشکل سال‌هاست آنها را آزار می‌داد.
وحدانی‌فر به برنامه زمانبندی برای رفع مشکلات در بازدیدها اشاره کرد و افزود: مشکل لایه‌روبی و پاکسازی فاضلاب گلزار قرار بود تا ۶ مرداد برطرف شود رسانه‌ها باید مطالبه گر باشند و سررسید وعده‌های مسؤولان در هر حوزه‌ای را پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: با فرهنگ‌سازی رسانه‌ها به جامعه‌ای با درک بالا برسیم که قرار است برای جمع‌آوری زباله‌ها کمر کارگری خم شود بنابراین شهروندان رعایت کنند زباله را در کانال‌های هدایت آبهای سطحی تخلیه نکنند.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه برای منافع عموم مرزبندی طایفه‌ای، سیاسی و جناحی ندارم، گفت: برای آمدن به این شهر نه قبایی دوختم و نه برای ماندن بیشتر عبایی آماده کرده‌ام، با رفتار اخلاق مدارانه مطالبه‌گری می‌کنم و با کسی تعارف ندارم.
وحدانی‌فر پیگیری مشکل برق گلزار شهدا را از دیگر اقدامات در راستای مطالبه‌گری برشمرد و گفت: در اولین بازدیدی که به گلزار شهدا داشتم متوجه مشکل برق شدم که طی سال‌ها فضای این مکان را گرم و طاقت‌فرسا کرده بود.
وحدانی‌فر افزود: شهدا در دهدشت مظلومند در شان شهدا کاری در گلزارها انجام نشده است این در حالی است که صندلی هر مدیر ثمره خون شهدای گرانقدری است که گلزار آنها سال‌ها چنین مظلوم واقع شده است.
امام جمعه دهدشت افزود: با همکاری مدیرعامل برق نصب ترانس برای رفع مشکل برق گلزار شهدا انجام گرفت و کارهای لازم‌الاجرای دیگری مانده که البته از سوی شهرداری و بنیاد شهید پاسکاری می‌شود.
وی در خصوص یادمان شهدای گمنام نیز تصریح کرد: جوانان بسیجی آتش به اختیار وارد عمل شده و اقداماتی در راستای سامان‌دهی یادمان شهدای گمنام در حال انجام است،با ایجاد پایگاه ثابت مقاومت فضای نا امن در این مکان برطرف خواهد شد.
البرز پناهی هم در این نشست در تشریح عملکرد ستاد نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا پویش ختم حدیث کسا در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.
مسؤول ستاد نماز جمعه دهدشت گفت: این مراسم پیش از کرونا به صورت خانگی و در محله‌های شهر برگزار می‌شد.
پناهی افزود: برگزاری مراسم شهادت ائمه اطهار و مناسبت‌های ملی و مذهبی یکی از برنامه‌های ستاد نماز جمعه دهدشت است.
وی تصریح کرد: میز خدمت در مصلای امام خمینی از دیگر برنامه‌هایی است که با دعوت از مسؤولان اجرا می‌شود.
پناهی گفت:با هدف ترویج ازدواج آسان فضای مناسب برای برگزاری جشن ازدواج جوانان در مسجد فراهم شده است.
وی برگزاری محفل انس با قرآن، تفسیر قران توسط امام جمعه، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، جذب خادم افتخاری برای نماز جمعه، راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت با همکاری هلال احمر و شبکه بهداشت و تأمین امنیت مصلا با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور را از دیگر برنامه‌های مستمر اعلام کرد.
همچنین کامران سخن‌سنج عضو ستاد نماز جمعه در این نشست از برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت پنجم مرداد در دهدشت خبر داد و گفت: جلسه هم اندیشی با فعالان عرصه قرآن، جشنواره فرهنگی هنری در فضای مجازی با موضوع دلنوشته و عکس از نماز جمعه، تجلیل از فعالان نماز جمعه،معرفی شهدای شهرستان در قالب برنامه «افلاکیان خاکی» از تریبون نماز جمعه نمونه‌هایی از برنامه‌های اجرا شده است.

برپایه گزارش صدای جنوب، حجت‌الاسلام وحدانی فر، ۲۷ فروردین سال جاری به سمت امام جمعه دهدشت منصوب و جانشین آیت‌ الله حسینی   نماینده ولی فقیه وامام جمعه‌ یاسوج گردید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت