پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آذر 1395 ساعت 09:09:: شناسه خبر: 8639

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دولت یازدهم به اثر بخشی سازمان های مردم نهاد اعتماد و اهتمام دارد

محمدی خواستار ارتباط بیشتر و مستمر سمن ها با مسئولان و مدیران اجرایی در بخش های مختلف شد و گفت که نقش سمن ها در رفع بسیاری از چالش ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه تعیین کننده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که تقویت سمن ها و استفاده از ظرفیت بالای آنها همواره مورد تاکید و اهتمام دولت یازدهم و به تبع آن مسئولان و متولیان امر در این استان بوده است.

 به گزارش صدای جنوب، فتاح محمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت که همین حمایت های واقعی دولت و حتی شخص رئیس جمهوری اکنون انگیزه خدمت و مشارکت اجتماعی سازمان های مردم نهاد را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد که اگر چه تشکل های مردم نهاد به عنوان یک ماهیت غیر دولتی باید بیشتر به دنبال جلب کمک ها و مشارکت های مردم باشند اما دستگاه های دولتی نیز نباید به این بهانه، از کمک کردن، تقویت و توانمندسازی آنان شانه خالی کنند.
محمدی خواستار ارتباط بیشتر و مستمر سمن ها با مسئولان و مدیران اجرایی در بخش های مختلف شد و گفت که نقش سمن ها در رفع بسیاری از چالش ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه تعیین کننده است.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: افزون بر ۲۶۰ سمن (سازمان مردم نهاد) در سطح استان و در حوزه های مختلف از جمله حوزه آسیب های اجتماعی، مقابله با مصرف مواد مخدر، زیست محیطی، فرهنگی و ورزش و جوانان مشغول فعالیت هستند.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت که یکی از مهم ترین کارکرد سازمان های مردم نهاد مدیریت پیش از بحران است که باید با جلب مشارکت مردم و ارائه آموزش های عمومی جامعه هزینه های احتمالی در بروز آسیب ها و بحران ها را کاهش دهند.
وی با اشاره به گستره وسیع و تاثیرگذار این تشکل ها در ابعاد مختلف بویژه حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، گفت: رویکرد آنها باید بیشتر در راستای جلب کمک ها و حمایت های غیردولتی باشد.
میرمحمدی افزود که البته دستگاه ها و نهادهای دولتی نیز باید با ایجاد زیرساخت ها و کمک های مادی و معنوی تشکل ها را در انجام وظایف و کارکرد آنان نیز یاری دهند.
وی یادآور شد که ظرفیت های بالقوه استان در مسایل گوناگون و شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی حاکم بر آن فرصت مناسبی برای فعالیت و ورود حرکت های داوطلبانه و مردمی را تا حدود زیادی فراهم کرده است.
همچنین پنج سازمان و تشکل مردم نهاد دیگر در این نشست در بخش های مختلف از جمله زیست محیطی، سلامت و آسیب های اجتماعی مجوز فعالیت گرفتند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت