پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 دی 1399 ساعت 06:10:: شناسه خبر: 90512

استاندار خبر داد؛ اجرای طرح شتاب بخشی به سواد آموزی در استان

طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و بهمئی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  استاندار این استان درجلسه فوق العاده شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت: به پیشنهاد استان و با موافقت سازمان نهضت سوادآموزی با افزایش حجم ۴۵۰ نفر بیسواد این طرح در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و بهمئی اجرا می‌شود.
آقای  کلانتری افزود: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در مناطق دهدشت، چاروسا و دیشموک ۸۸ و ۲ دهم، لنده ۸۸ و ۴ دهم و بهمئی ۹۱ و ۲ دهم درصد باسوادند که این ارقام  کمتر از ۹۲ و ۷ دهم میانگین استان است.

وی پیشتاز بودن سوادآموزی این استان در کشور را مرهون تلاش مجموعه خدوم آموزش و پرورش و سواد آموزی دانست و اضافه کرد: کسب چنین مقامی شایسته تقدیر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملکرد بانک‌ها در تشویق بیسوادان برای سواد آموزی با اعطای طرح های تشویقی نمونه‌ای ارزشمند از مشارکت در سوادآموزی بیان کرد و گفت: آگاهی بخشی و آموزش سواد زمانی که منشأ تحول در زندگی افراد شود مطلوب است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: میزان ارتقاء سواد در گروه سنی هدف ۱۰ تا ۴۹ سال از اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۶۵ درصد است و این امر نتیجه فعالیت‌های سواد آموزی و توسعه آموزش‌ها در استان است.

هادی زارع پور افزود: با هدف افزایش پوشش تحصیلی و استقرار عدالت جنسیتی در آموزش طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر به تعداد ۴۰۰ نفر در دهدشت، دنا، لوداب، مارگون، چاروسا و دیشموک در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بسته تحولی پیوند سواد و زندگی با هدف ارتقاء مهارت‌های شغلی و افزایش تولیدات در راستای شعار سال مقام معظم رهبری در ۶ مرکز یادگیری محلی استان نیز در حال اجرا است اضافه کرد: طرح نماز کلید بهشت با مشارکت ستاد اقامه نماز برای بیش از ۲هزار و ۶۰۰ نفر سواد آموز برگزار می‌شود.

وی به کسب موفقیت ملی حوزه سواد آموزی استان هم اشاره کرد و ادامه داد: با ارزیابی عملکرد، سوادآموزی استان در ۲۵ شاخص ملی و ۲۳ شاخص استانی بالاتر از میانگین کشوری و جزء چهار استان برتر معرفی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به طرح آموزش رایانه برای سواد آموزان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۱۲۰ سوادآموز همراه سواد پایه با مهارت‌های رایانه نیز آشنا می‌شوند.

زارع پور افزود: کتاب سرباز وطن با موضوع زندگی شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی با مشارکت معاونت سوادآموزی استان و ۵ استان دیگر تهیه و تدوین شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: طرح‌های باسوادی عشایر، زندانیان، نیرو‌های مسلح، شناسایی اولیای بیسواد از طریق مدارس در حال اجراست.

حمدالله خواهش نیک با بیان اینکه  مسابقات سردار‌دل‌ها -شعار سال مقام معظم رهبری- انشا نویسی پرسش مهر ریاست جمهور نیز برای سواد آموزان برگزار میشود افزود:

بر اساس اولویت مهارت آموزی ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت می‌کنند و فعالیت سواد آموزی در استان با مشارکت ۱۲ تشکل مردم نهاد و موسسات انجام میشود.

در این جلسه از آقایان منصور دانش آموز دبیر کمیسیون بانک‌های استان، الماس مجیدی مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران و ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید به خاطراعطای تسهیلات تشویقی به سوادآموزان تقدیر شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت