پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 دی 1399 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 91025

کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری استان از ۱۳.۳ سال‌های گذشته به ۱۰.۸ درصد کاهش یافته است.

صدای جنوب:

علی شهابی‌نسب در  نشست جمع‌بندی و مصوبات سفر سه روزه معاونین وزیر و مدیران عامل بانک‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری استان ۱۰.۸ درصد است در حالی که نرخ بیکاری سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۱۳.۳ درصد بوده که با تلاش دولت بیکاری کاهش یافته و به ۱۰.۸ رسیده  است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نرخ بیکاری کشور ۱۰.۷ درصد است که به نرخ بیکاری کشوری نزدیک شده‌ایم. به لحاظ جایگاه هنوز جایگاه ۱۸ کشور هستیم و همچنان جزء استان‌های بالا در نرخ بیکاری به شمار می‌رویم.

وی به ارائه پیشنهاد برای خروج از بن‌بست بیکاری پرداخت و گفت: خروج از این بن‌بست راهی به جزء به سرانجام رساندن پروژه‌های ملی که در قانون بودجه قریب به ۱۰ تا ۱۵ سال تعریف شده است نداریم.

این مسئول بیان کرد: استان به لحاظ منابع نفت و گاز، آب، پوشش گیاهی و جنگلی و گیاهان دارویی رتبه اول و دوم کشور را دارد، حتی استان رتبه اول خاورمیانه در زمینه گیاهان دارویی را دارد  اما همچنان با مشکل بیکاری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد منابع آبی کشور در استان تامین می‌شود، گفت: در کنار رودخانه‌های پر آب هستیم اما شهرهای استان از جمله لیکک تشنه هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت