پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 دی 1399 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 91295

۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گچساران به زیرکشت پاییزه کلزا رفت

سرپرست جهادکشاورزی گچساران از خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا توسط کارخانه روغن نباتی شهرستان خبر داد .

صدای جنوب:

لیلا عطازاده امروز اظهار کرد: امسال ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیرکشت پاییزه دانه‌های روغنی کلزا رفته است.

 وی با بیان اینکه کار برداشت دانه‌های روغنی کلزا از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می‌شود، گفت:  پیش بینی می‌شود که ۲ هزار تن دانه‌های روغنی کلزار از مزارع گچساران برداشت شود.

عطازاده عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه کلزا در گچساران ۲.۸ تن محصول برداشت شود.

سرپرست جهادکشاورزی گچساران ابراز کرد:کلزا از دانه‌های روغنی مهمی است که به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، بدون کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

عطازاده با بیان اینکه از آنجا که بیش از ۹۰ درصد ماده اولیه روغن های خوراکی کشور از واردات تامین می شود، خاطرنشانکرد: در این راستا دولت از کشت محصولاتی از جمله کلزا که به آب کمتری نیاز دارد حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت از تولید محصول کلزا حمایت می کند، اذعان کرد:کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت های دولت است.

عطازاده در ادامه از خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا توسط کارخانه روغن نباتی شهرستان خبر داد و افزود: در این زمینه کشاورزان کلزا  با کارخانه روغنی نباتی قرار داد منعقد کرده تا بهره برداران بدون دغدغه و با خیال راحت به کشت اقدام کنند.

وی بیان کرد: در قالب طرح کشت قرار دادی کلزای کشاورزان از سوی کارخانه روغن نباتی گچساران بالاتر از قیمت خرید تضمینی انجام می شود.

به گزارش فارس، روزانه ۱۰۰ تن انواع روغن در اندازه های مختلف در کارخانه روغن کشی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف در استان های مختلف کشور می شود.

مجتمع تولیدی روغن کشی و تصفیه روغن اُلوا در گچساران سالانه ظرفیت تولید۱۲۰ هزار تن انواع روغن مایع سرخ کردنی و پخت پز در این واحد را دارد.

همچنین بیش از۹۰ هزار تن کنجاله سویا و خوراک دام و طیور  در این کارخانه تولید می‌شود.

 کارخانه روغن کشی گچساران افزون بر تولید روغن وکنجاله که برای خوراک دام مصرف می شود یک هزار و۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

طرح توسعه کارخانه روغن کشی گچساران در دست اجراست و با تکمیل آن افزون بر تنوع بخشی به تولید زمینه ایجاد فرصت های جدید شغلی ایجاد می شود.

این کارخانه در سال ۱۳۹۶ با اعتباری بیش از ۹۳ میلیارد تومان  به منظور ایجاد رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان به بهره‌برداری رسید.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت