پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اسفند 1399 ساعت 23:12:: شناسه خبر: 95015

برگزاری جشن درختکاری در کهگیلویه

سرپرست فرمانداری کهگیلویه با اشاره به اهمیت درختکاری و احیاء جنگل‌ها گفت: درخت و جنگل به عنوان ریه‌های زمین عمل می‌کنند و همه ما وظیفه داریم تا به سلامت این ریه‌ها کمک کنیم.

صدای جنوب:
سرپرست فرمانداری کهگیلویه با اشاره به اهمیت درختکاری و احیاء جنگل‌ها گفت: درخت و جنگل به عنوان ریه‌های زمین عمل می‌کنند و همه ما وظیفه داریم تا به سلامت این ریه‌ها کمک کنیم.
دارا کریمی نژاد افزود: اجرای برنامه‌های درختکاری و غرس نهال کمک زیادی به احیاء طبیعت و توسعه جنگل‌ها دارد که تلاش می‌کنیم در مناطق مختلف شهرستان این اقدام انجام شود تا شاهد تولید اکسیژن و هوای پاک باشیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان کهگیلویه هم گفت: این کار کمک فروانی به حفظ، احیاء و توسعه جنگل‌ها دارد که با مشارکت گروه‌های مختلف، ادارات، سازمان‌های مردم نهاد و طبیعت دوستان کاشت درخت در مناطق مختلف این شهرستان ادامه دارد.
هدایت اله آویزش افزود: با توجه به ظرفیت تولید ۲۷۰ هزار اصله نهال گونه‌های مختلف سردسیری و گرمسیری که در نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان وجود دارد، می‌توان کمک بزرگی به احیاء جنگل‌ها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: نهال‌های تولیدی این نهالستان علاوه بر تامین نهال مورد نیاز شهرستان، به ۱۷ شهرستان در استان‌های همجوار نیز ارسال و در عرصه‌های منابع ملی غرس شد.
آویزش ادامه داد: در سال جاری هزار و ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع ملی شهرستان زیر کشت انواع گیاهان دارویی و غرس نهال رفته و تا پایان امسال ۱۰۰ هکتار دیگر به این مهم اختصاص می‌یابد.
روح اله عزیزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه هم به مزایای طرح‌های نهال کاری اشاره کرد وگفت: مهمترین مزایای درختکاری، تولید هوای پاک، کمک به جلوگیری از فرسایش خاک و جذب ریزآلاینده‌های موجود در هوا دارد.
برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت