پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اردیبهشت 1400 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 96951

خبر مثبت/

رئیس شبکه بهداشت یکی از شهرستان ها پدر خود را که بیمار خاص بود واکسن نکرد

بانشی با بیان اینکه تاکنون مدیری یا اعضای خانواده واکسن نشده، بیان کرد: در یکی از شهرستان‌های استان رئیس شبکه بهداشت پدر خود را بیمار خاص بود واکسن نکرد.

صدای جنوب:

محمد مهدی بانشی در نشست خبری واکسیناسیون کرونا در کهگیلویه و بویراحمد که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد گفت: اغلب خبرگزاری‌ها حامی کادر بهداشت هستند و یار اصلی کادر در پیشگیری از کووید بودند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شفاف‌سازی واکسن را مدنظر داریم، افزود: اگر بخواهم قسم بخورم خطایی در سیستم نیست حرف گزافی است.

وی بیان کرد: سامانه سیب، سامانه یکپارچه بهداشت است که آنلاین به افراد خدمت ارائه می‌شود آنچه مدنظر است همه افراد زیر چتر سلامت قرار گیرند.سعی کردیم از وضعیت سلامت هیچ کسی در استان غافل نشویم، از جمعیت ۷۵۰ هزار نفری استان ۳۶۸ هزار نفر تحت پوشش هستند.

وی با بیان اینکه ۴ نوع واکسن روسی، چینی، هند و آسترازنکا متعلق به کره جنوبی وارد کشور و استان شده گفت: تاکنون ۱۷هزار و ۱۵۲ دوز واکسن وارد استان شده که ۱۰ هزار ۱۷۰ دوز آن تزریق شده و طی دو سه روز می‌توانیم ۲ تا ۳ هزار دیگر دوز تزریق شود.

این مسئول بیان کرد: فاز اول گروه‌های بهداشت و درمان بودند این هفته کل سیستم بهداشت و درمان را پوشش ۱۰۰ درصدی می‌دهیم، نوبت بعدی سیستم نظام پزشکی و پزشک‌ها عمومی و خصوصی هستند، ضمن اینکه تاکنون ۱۵۷ مورد از عوارض واکسن‌های کرونا گزارش شده است.

بانشی بیان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۹۴۰ مورد دوز به کادر درمان، بیش از دو هزار مورد مراکز بهداشتی، ۲۶۰ دوز اورژانس، ۳۷۹ مورد جانبازان، ۴۰ دوز آرامستان، ۹۴۱ مورد نظام پزشکی، ۱۳۶ دوز سالمندان و بهزیستی، یک هزار و ۱۹ مورد بیماران خاص و سرطانی و ۱۱۱ پاکبان تزریق شدند.

وی بیان کرد: دیروز یک هزار و ۱۲۸ مورد تزریق شد و امروز دوز بیشتری به گروه‌های هدف تزریق خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فاز بعدی واکسیناسیون برای گروه‌های سنی ۸۵ سال به بالا است که بنا به اطلاعات مندرج در سامانه سیب ۱۰ هزار  و ۳۳۳ نفر هستند.

بانشی با بیان اینکه تاکنون مدیری یا اعضای خانواده واکسن نشده، بیان کرد: در یکی از شهرستان‌های استان رئیس شبکه بهداشت پدر خود را بیمار خاص بود واکسن نکرد.

در روزهایی که خبر از انحراف واکسن های اقشار مختلف از جمله پاکبان ها در نقاط مختلف کشور به گوش میرسد بیان چنین خبری از سوی معاون دانشگاه علوم پزشکی خبر امیدوار کننده و مثبتی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت