پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 آذر 1395 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 9810

مهم ترین عناوین خطبه های نمازجمعه یاسوج ، باشت ، دهدشت

یاری خدا، مقاومت وتلاش نیروهای اسلامی از جمله شهدای مدافع حرم سبب شکست تروریست در شهر حلب سوریه شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نمازجمعه شهریاسوج:

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه پیروزی حلب شکست بزرگی برای کشورهای حامی تروریست بود، گفت: یاری خدا، مقاومت وتلاش نیروهای اسلامی از جمله شهدای مدافع حرم سبب شکست تروریست در شهر حلب سوریه شد .

وی افزود: همه ی کشور های غربی و حامی تروریست از همان آغاز حمله داعشی ها به شهر های سوریه خواستار خروج بشار اسد از این کشور بودند و تنها رهبر فرزانه، شجاع و با بصیرت کشورمان حضرت آیت الله خامنه ای بر ایستادگی سوریه و رئیس جمهوری این کشور در مقابل تروریست ها تاکید می کردند که وعده و بیان ایشان نیز تحقق یافت و این شهر مهم راهبردی سوریه با روسیاهی کشورهای غربی، عربستان، ترکیه واسراییل آزاد شد.

خطیب جمعه یاسوج همچنین به میلاد پیامبر و فرزند بزرگوار ایشان امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت:از ۱۲تا ۱۷ربیع الاول به نام هفته ی وحدت نام گذاری شده است و همه ی مسلمانان شیعه و سنی باید با وحدت در برابر مشکلات به همدیگر کمک کنند.
امام جمعه ی یاسوج در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح و نامگذاری این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: دو قشر مهم حوزوی و دانشگاهی همیشه باید با هم وحدت داشته باشند و مسیر حوزه و دانشگاه هیچ وقت نباید از هم جدا شود زیرا دشمنان همواره به دنبال جداکردن و ایجاد تفرقه میان دانشگاهیان و حوزویان بودند .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس اشاره کرد و افزود:این خانم با بی شرمی هرچه تمام از ملت بزرگ ایران بدگویی هایی کرد که در شان و منزلت ایران و ایرانی نبود. و مسئولان جمهوری اسلامی باید به یاوه گویی این زن قاطعانه جواب دهند .

خطیب نماز جمعه یاسوج همچنین ۲۶ آذر روز حمل ونقل را به کارکنان و مسئولان حمل و نقل در کشور تبریک گفت.

نماز جمعه دهدشت:

امام جمعه دهدشت امروز در خطبه های نماز این شهر به تمدید ۱۰ ساله تحریم ها علیه ایران در سنای آمریکا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص قضیه برجام بارها تاکید کردند که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد و رفتارهای گذشته آمریکا این موضوع را اثبات کرده است.

وی افزود: نه جمهوریخواه و نه دموکرات در خصوص ایران و قضیه برجام با هم تفاوتی ندارند و سکوت رئیس جمهور آمریکا و وتو نکردن مصوبه تحریم ها حاکی از رضایت وی از این مصوبه و بی ثباتی آمریکا در خصوص قضیه برجام است.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد : مهمترین راه مقابله با این قضیه بی اعتمادی آمریکا تقویت نیروی های داخلی، تحقق اقتصادی مقاومتی در تمام حوزه ها و تقویت روحیه مقاومت در داخل کشور است. خطیب نماز جمعه دهدشت به سالروز شهادت شهید دکتر مفتح و  روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت : شروع انقلاب از بستر حوزه و دانشگاه شکل گرفت و پیروزی انقلاب و تداوم آن نیز مرهون وحدت حوزه و دانشگاه است.
حجت الاسلام حسینی حوزه و دانشگاه را به مانند دو بال برای پیشرفت و توسعه کشور دانست و افزود : دشمن با حیله گری سعی دارد که به بهانه های مختلف بین حوزه و دانشگاه تفرقه و جدایی بیاندازد و باید هم حوزویان وهم دانشگاهیان هوشیار باشند و فریب دشمن را نخورند .
وی همچنین فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و موسس فقه جعفری امام جعفر صادق (ع) را به مسلمین جهان و شعیان عالم تبریگ گفت.
حجت الاسلام حسینی گفت: آثار و برکات بعثت نبی مکرم اسلام برای جوامع بشری بی شمار است و عزت، افتخار و انسانیت همه ی جامع بشری مرهون و دست آورد رسالت آن حضرت است.
امام جمعه دهدشت تحقق و ایجاد قوانین خاص تمدن بشری را مدیون رسالت تمام پیامبران و ادیان الهی به ویژه پیامبر و دین اسلام دانست و افزود : تا قبل از ظهور اسلام قانون بربریت بر شبه جزیره عربستان حاکم بود که زنده بگور کردن دختران و جنگ های چندین ساله و پرستش بت های سنگی و چوبی و قربانی کردن انسان ها برای تقرب به این بت ها مهمترین ویژگی های اعراب جاهلی بود .
وی گفت : با بعثت پیامبر اسلام و تحقق دین اسلام قوانین متمدن از جمله دین توحیدی و یگانه پرستی، قوانین خاص ازدواج و تشکیل خانواده جایگزین قوانین جاهلی شد و بستر پیشرفت فرهنگ را برای عرب جاهلی فراهم کرد.

نمازجمعه باشت:

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در نماز خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته باشت با تبریک میلاد با سعادت نبی‌اکرم (ص) و امام صادق (ع) و همچنین هفته وحدت اظهار کرد: مساله وحدت موضوع اساسی جامعه اسلامی است که امروز دشمن آن را مورد هجمه قرار داده است و مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه از صدر اسلام تاکنون دشمن تلاشش بر این بوده که بتواند بین مسلمین اختلاف بیندازد.

عبودی ادامه داد: دشمنان می‌دانند اگر اختلاف و تفرقه‌ای ایجاد شود می‌توانند به اهداف خودشان برسند و در طول تاریخ نمونه‌های آن را کم نداریم، امروز از یک طرف وهابیت و از طرف دیگر شیعه انگلیسی به اسلام واقعی ضربه می‌زنند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان امت پیامبر درست است که از پیامبر عیدی می‌خواهیم افزود: عیدی ما به پیامبر هم باید این باشد که به عنوان امت او وحدت را حفظ کنیم.

این خطیب جمعه بیان داشت: در کشور ما به عنوان ام‌القرای جهان اسلام قطعا وحدت ضروری‌تر است، چرا که بقیه کشورهای اسلامی نگاه و امیدشان به کشور عزیز ایران است و تا زمانی که می‌بینند ایران متحد و یکپارچه است آن‌ها خوشحال می‌شوند اما اگر خدای ناکرده اختلافات به حدی برسد که ضربه بزند قطعا دشمنان خوشحال خواهند شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح که به روز وحدت دانشگاه و حوزه نامگذاری شده است بیان داشت: هم حوزه و هم دانشگاه حرکت اساسی جامعه را پایه‌گذاری می‌کنند، لذا مقام معظم رهبری فرمود اگر حوزه و دانشگاه وحدت و اتحاد داشته باشند و در یک مسیر حرکت کنند ثمره و نفع آن برای دین و دنیای مردم خواهد بود.

این خطیب جمعه به عنوان خروجی وحدت با اشاره به آزادسازی حلب اظهار کرد: اگر بعد از چند سال حلب آزاد شد به جز اتحاد و مقاومت چیز دیگری نتوانست این پیروزی را رقم زند.

عبودی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین اجلاسیه سراسری نماز تصریح کرد: نماز مسأله اساسی و رکن اسلام است، بعد از انقلاب تا حالا در زمینه نماز حقیقتا کم کاری کردیم و همه ما مقصر هستیم.

وی با انتقاد از اجلاسیه نماز که در استان برگزار شد بیان داشت: اجلاسیه‌ای که در استان برگزار شد تشریفاتی و صوری بود و خروجی هم نداشت، معتقدیم که مسؤولان ستاد اقامه نماز استان ضعیف کار می‌کنند و باید تغییر و تحولی در ستاد اقامه نماز استان صورت گیرد و به دست کارشناسان سپرده شود.

امام جمعه باشت با اشاره به تصویب قانون تحریم ۱۰ ساله بیان داشت: رئیس‌جمهور محترم دستوراتی را صادر کردند که خود این دستورات کار بسیار ارزشمندی بود و نشان می‌دهد که ما آماده‌ایم اقدامات متقابل را انجام دهیم.

وی موضع‌گیری‌های انجام شده نسبت به مسأله برجام را ارزشمند دانست و با انتقاد از سخنان یکی از نمایندگان که گفته بود ما بی‌اعتمادی به امریکا را قبول نداریم اظهار کرد: رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و در رأس رهبری در مورد این بدعهدی موضع گرفتند آن وقت ایشان در جایگاه نماینده یک ملت بگوید ما بی‌اعتمادی به امریکا را قبول نداریم باید به او گفت شما عددی نیستید که بخواهید قبول داشته باشید یا نداشته باشید.

عبودی با اشاره به اتفاقات روز دانشجو بیان داشت: شرم‌آور بود که در دانشگاه آزاد گچساران چادر و روسری از سر دانشجوی محجبه بکشند.

وی ادامه داد: مگر خودشان دم از آزادی بیان نمی‌زنند؟ چطور یک فتنه‌گر حق دارد حرف بزند اما یک دانشجوی بسیجی مؤمن و معتقد به انقلاب حق ندارد یک پلاکارد همراهش باشد؟

عبودی با انتقاد شدید از مسئولان افزود: تا کی باید ساکت باشیم؟این مسأله سیاسی نیست بلکه بازی کردن با اعتقادات ملت ماست.

امام جمعه باشت تصریح کرد: مگر دوران طاغوت و رضاخان است که چادر از سر دختر بکشند، اگر مسؤولان ذره‌ای غیرت داشتند باید بلافاصله رئیس دانشگاه را عزل می‌کردند.

عبودی بیان داشت: مسؤولانی که این اتفاقات در حضورشان می‌افتد و سکوت می‌کنند باید بروند و بمیرند.

امام جمعه باشت افزود: بارها گفته‌ایم فتنه خط قرمز است و معتقدیم کسانی که اجازه می‌دهند به آن‌ها در دانشگاه سخنرانی کنند خودشان فتنه‌گر هستند.

عبودی خطاب به نیروهای انقلابی بیان داشت: نیروهای انقلابی به صحنه بیایند و سکوت نکنند، خواهران محجبه به صحنه بیایند و تظاهرات کنند تا دهان آن‌ها را خرد کنند.

این خطیب جمعه گفت: آدم با این کارها یاد رضاخان می‌افتد، رضاخان دیگر حداقل ادعای اسلام و آزادی بیان نمی‌کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت