پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اردیبهشت 1400 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 98399

دلیل آشفتگی بازار مرغ؛ کمبود تولید یا ناهماهنگی/ چرامرغ نیست/ مرغ گرم، فقط تکه‌ای موجود است

افزایش بی رویه قیمت مرغ در روزهای اخیر باعث گلایه شهروندان یاسوجی شد تا مرغ به ایستگاه ۳۰ هزار تومان برسد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صدای جنوب  در روزهای اخیر بازار مرغ مانند ماه های گذشته با مشکلاتی مختلفی همراه بوده است. در این رابطه در برخی مواقع شاهد کمبود و افزایش قیمت مرغ بودیم.

آن‌طور که پیداست، چندروزی است مرغ کامل در بازار کمیاب شده است و مردم به خرید این گوشت سفید به‌صورت تکه‌ای با قیمتی بیشتر از نرخ مصوب، مجبور هستند. گزارش ما را درباره بازار مرغ و برخی تولیدکنندگان که با انگیزه گرانی، عرضه مرغ را در مشهد کم کرده‌اند بخوانید.

این به گزارش خبرنگار ، طی یکی دو ماه گذشته با جهش قیمت مرغ به کیلویی حدود ۴۰هزار تومان، بسیاری می‌گویند، کاهش تولید باعث بالا رفتن قیمت شده است. کدام مسئولکه باید در برابر گرانی قیمت پاسخگو باشد، بارها کاهش تولید را عامل گرانی دانسته در مقابل وزارت جهاد کشاورزی هم بر اساس مستندات و تعداد جوجه‌ریزی‌های انجام شده تاکید می‌کند، تولید نسبت به سال گذشته هیچ کاهشی نداشته است. روزها مرغ بالغ بر  ۳۰ هزار تومان عرضه می شود و  همین موضوع باعث شده شهروندان  به اجبار هزینه زیادی برای خرید آن پرداخت کنند.

شهروندان یاسوجی در خصوص این محصول پرمصرف گلایه های مختلفی را بیان داشتند.

یکی از شهروندان یاسوجی در همین خصوص گفت: بعد از افزایش قیمت گوشت قرمز شهروندان برای تهیه گوشت مورد نیاز خود تمایل به خرید مرغ گرم دارند اما افزایش قیمت این محصول سبب شده است تا توان خرید گوشت مرغ کاهش پیدا کند.

این شهروند یاسوجی با بیان اینکه با روند افزایشی که مرغ در پیش گرفته است به زودی شاهد حذف مرغ از سبد غذایی شهروندان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مسئولان بازار مرغ را کنترل کنند خاطر نشان کرد؛ عدم نظارت دقیق و برخورد شدید با مقصران عامل اصلی افزایش قیمت مرغ در ماه های اخیر بوده است.

شهروند میان سال یاسوجی به خبرنگار ما از افزایش افسار گسیخته قیمت مرغ گفت و ابراز داشت: متاسفانه نظارت دقیقی بر قیمت کالا های اساسی وجود ندارد و همین امر باعث شده تا فروشندگان با قیمت دل خواه خود اجناس و کالا ها را قیمت گذاری کنند.

 

وی افزود: تا وقتی عظم راسخی برای مقابله با گران فروشی در مسئولان وجود نداشته باشد شهروندان با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

 

یکی دیگر از شهروندان یاسوجی در خصوص افزایش قیمت مرغ گفت متاسفانه عدم برخورد شدید با متخلفان همچنین عدم نظارت دقیق بر عرضه و توزیع مرغ گرم در بازار باعث افزایش بی رویه قیمت مرغ شده است و نتیجه این امر خداحافظی مرغ با سفره مردم شده است.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت