پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 خرداد 1400 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 98938

تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر ادارات کهگیلویه و بویراحمد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادارات به تعداد نیروهای ایثارگر شرکتی و قراردادی خود چارت سازمانی پیش‌بینی کنند.

به گزارش  صدای جنوب نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران با دستور کار تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی و قراردادی شاغل در دستگاه‌های اجرایی، کمک هزینه ازدواج فرزندان شاهد و ایثارگر و تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس برگزار شد.

آذر صفایی در این جلسه گفت: ادارات به تعداد نیروهای ایثارگر شرکتی و قراردادی خود چارت سازمانی پیش‌بینی کنند و بعد از ابلاغ قانون، تبدیل وضعیت ایثارگران نهایی شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع  استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اداراتی که در این خصوص کوتاهی کنند با آنها برخورد می‌شود.

وی در خصوص دستور کار دوم این نشست مبنی بر پرداخت کمک هزینه ازدواج به فرزندان شهدا و ایثارگر ادامه داد: نباید هیچ اجحافی در این زمینه به فرزندان شهدا و ایثارگر استان انجام شود.

 صفایی با اشاره به تدوین دانش‌نامه استانی دفاع مقدس گفت: مشاوران امور ایثارگران ادارات به عنوان نمایندگان، پیگیر  تدوین دانش‌نامه باشند و با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری کنند چرا که ادارات تکلیف دارند خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس را ثبت، ضبط و مستندسازی کنند.

وی پیرامون مشکلات گلزار شهدای شهر چیتاب و اقدامات انجام شده  گفت: خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه شهدا و ایثارگران  باید از سوی مدیران اجرایی و رسانه‌ها به خوبی بیان و شفاف‌سازی شود تا افکار عمومی در جریان خدمات نظام قرار گیرند.

 مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به  مشکلات گلزار شهدای چیتاب و دهدشت گفت: ۷۷ گلزار شهید ساماندهی نشده که ۶ مورد آن در گلزار شهدای یاسوج و ۷۱ مورد در دیگر نقاط استان است.

محمود داربام همچنین از ساماندهی ۹۲ درصد گلزارهای شهدا در استان خبر داد و گفت: برای ساماندهی گلزار شهدا نیازمند ۳۰ تا ۵۰ میلیون اعتبار هستیم.

وی با انتقاد از برخی مدیران ادامه داد: عده‌ای دوست ندارند خدمات دولت را بیان کنند حداقل بگویند نظام چه کارهایی برای حوزه ایثارگران کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص آخرین وضعیت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: تاکنون ۱۳۵ مقاله برای تهیه، تدوین و چاپ دانشنامه آماده شده است، دانش‌نامه استانی دفاع مقدس تا پایان امسال باید تدوین و به مرحله چاپ برسد.

سرهنگ امبرعباس آسمند از چاپ ۱۴ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی خبر داد و عنوان کرد: ۵ مورد کتاب تاریخ شفاهی در دست چاپ و سه مورد در حال تدوین است.
وی ادامه داد: ۳۶۵ ساعت مصاحبه از رزمندگان، فرماندهان دوران دفاع مقدس ضبط و در مرحله انجام است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت