پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 خرداد 1400 ساعت 12:03:: شناسه خبر: 99103

کام تشنه ۶۰ روستای کهگیلویه در مجاورت سد کوثر

با توجه به اینکه سد کوثر در مجاورت کهگیلویه قرار دارد، اما کام ۶۰ روستای این شهرستان تشنه است.

به گزارش  صدای جنوب ، فرماندار کهگیلویه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با توجه به تنش آبی و مشکل کمبود آب شرب گفت: در دهه‌های گذشته مردم شهرستان از تخصیص حقابه سد کوثر بی بهره بوده اند.

کریمی نژاد سد مارون را نیز از دیگر منابع ذخیره آب در همجواری شهرستان کهگیلویه دانست و ادامه داد: علاوه بر سد کوثر، سد مارون نیز در همجواری شهرستان کهگیلویه واقع شده که حقابه شهرستان از سد‌های مارون و کوثر تخصیص داده نشده است.

وی اضافه کرد: در حالی که سهم حقابه از سد کوثر می‌بایست حداقل ۶۰۰ لیتر در ثانیه تعیین شود، اما با اقدام کارشناسان تنها ۶۰ لیتر در ثانیه در نظر گرفته شده و همین میزان هم تخصیص نیافته است.

فرماندار کهگیلویه گفت: ۶۰ روستای شهرستان در مجاورت رودخانه‌ها در حسرت آب هستند، اما مزارع استان‌های همجوار از آب رودخانه‌های سرازیر شده این منطقه، سیراب می‌شوند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کهگیلویه به وقوع آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: عوامل بروز آتش‌سوزی‌ها شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
کریمی‌نژاد افزود: برای مهار آتش، تجهیزات مورد نیاز در اختیار ادارات شهرستانی قرار گرفته و از ظرفیت همه اقشار برای مهار آتش و کاهش خسارت استفاده شود.

وی همراهی رسانه‌ها، مردم و مدیران را در زمینه مقابله با بحران را ضروری دانست و افزود: در مهار آتش‌سوزی‌ها نیاز به همگرایی داریم و باید خود را در قبال حوادث مسئول بدانیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت