پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 خرداد 1400 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 99275

گوش شنوای شهردار دهدشت برای مطالبات دانشجویان از شهرداری پیرامون مسائل شهری

دانشگاهیان دانشگاه پیام نور دهدشت در نشست صمیمی با شهردار دهدشت به تبادل نظر و رایزنی پیرامون ارتباطات مشترک بین مجموعه دانشگاهی و مجموعه شهرداری و مطالبات و دغدغه های شهروندان پرداختند.

صدای جنوب:

دانشگاهیان دانشگاه پیام نور دهدشت در نشست صمیمی با شهردار دهدشت به تبادل نظر و رایزنی پیرامون ارتباطات مشترک بین مجموعه دانشگاهی و مجموعه شهرداری و مطالبات و دغدغه های شهروندان پرداختند.

در ابتدای این جلسه گنجی پور رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی از شهردار دهدشت این نشست را زمینه‌ای برای برقراری تعاملات مشترک و بررسی زمینه های همکاری بین دانشگاه پیام نور دهدشت و شهرداری دانسته و اظهار امیدواری کرد: تعامل بین این دو مجموعه می‌تواند در جهت رشد و توسعه شهری و ارتباط تنگاتنگ دانشجویی با مدیریت شهری و حل معضلات و مشکلات شهری گام برداشته شود.

گنجی پور ضمن یادآوری نقش دانشگاه پیام نور دهدشت به استخدام تعداد زیادی از دانشجویان این مرکز در نهادهای دولتی اذعان داشت:ارتباط بین دانشگاه و دانشگاهیان نباید فقط مربوط به استخدام ادارات باشد و باید از از ظرفیت های این دانشجویان و دانشگاهیان در جهت ساماندهی و کمک به حل مسائل و مشکلات شهری کمک یار مجموعه شهرداری باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت با تاکید بر طرح های پژوهشی انجام شده و پیشنهاد شده به مجموعه شهردارهای قبل از جمله پروپوزال مشخص و معینی که در صحن شورا هم پیگیری شد اشاره کرد و گفت: نصب و اجرای بزرگترین ساعت آفتابی در سطح خاورمیانه با هزینه بسیار پایین در یکی از میدان های شهر بود که می توانست به زیبایی مبلمان شهری کمک بسیاری کند.

وی همچنین چند پیشنهاد از جمله: ساخت رصد‌خانه تلسکوپی در یکی از تپه‌های های مشرف به شهر دهدشت که می‌تواند جنبه آموزشی و هم درآمد زایی برای شهرداری داشته باشد، استفاده از گلهای ثابت به جای استفاده از گل های فصلی، احداث شهرک سینمایی در بافت قدیمی بلاد شاپور و همچنین مشکلات پارک دانشجو که سالیان سال است که گریبانگیر این پاره شده است را یاداوری شد.

وی همچنین از قول مساعدی و بلاتکلیفی که دوره‌های گذشته برای آسفالت صدمتر جلوی دانشگاه پیام نور داده بودند گلایه داشت.

این مسئول از شهردار دهدشت درخواست کرد بخشی از پارک ورودی از سمت بهبهان که منتهی به تپه نورالشهدا میشود را برای پیست دوچرخه سواری نوجوانان و جوانان شهر ساماندهی کند تا هم از خطرات جانی جلوگیری شود و هم نیازی از هیئت دوچرخه سواری برای کمک به ورزش شهرستان برطرف شود.

در ادامه این نشست احسان تابش نژاد شهردار دهدشت ضمن عرض تشکر از دعوت مجموعه شهرداری به دانشگاه گفت: همیشه از ایده ها و مشاوره نخبگان و متخصصان استقبال خواهم کرد.

شهردار دهدشت با اشاره به مهمترین مشکل شهرداری که همان درآمد پایدار است گفت: در طی این مدت کوتاه ایده های نابی از سوی شهروندان فرستاده شده که اجرایی شدن آن ها نیاز به درآمد دارد.

وی با اشاره به از ابتدای حضورش در شهرداری و مشکلات عدیده ای که گریبانگیر شهرداری دهدشت بود گفت: در بحث درآمد پایدار برای شهرداری پلاک بندی است که از چند شرکت و مشاور دعوت شده است که مهمترین ویژگی این مهم این است:

۱_ شهر شناسنامه دار می شود

۲_GIS فعال و سیستم نرم افزاری می شود

وی هدف از این برنامه را حل ریشه ای مشکلات دانست و گفت: سیستم بروز و قانونمند میشود.

تابش نژاد به پیگیری‌بحث آلایندگی اشاره کرد و گفت: مستحق دریافت این قضیه بودیم که با تلاش و رایزنی ۲۲ درصد به حوزه کهگیلویه(دهیاری ها و شهرداری ها) اختصاص یافت.

شهردار دهدشت طرح جامع و تفضیلی شهری را مهم عنوان کرد و گفت: این طرح از دوره چند شهردار قبل استارت خورده بود و در طی این مدت با فشردگی و برگزاری ۱۰ الی ۱۵ جلسه مستمر تصویب و به شورای عالی کشور فرستاده شد که امیدوارم تا پایان خردادماه تصویب و با تمهیداتی که اندیشیده شده معارضات حل و کمربندی سوم آزاد شود.

مسئول مدیریت شهری در باب فضای سبز بهره برداری از سه پارک محله ای اشاره کرد و گفت: چند پارک محله ای دیگر نیز در دست احداث است.

وی با بیان اینکه به فضای سبز شهری دهدشت با تغییر کاربری های انجام شده خیانت شده است گفت: در دوران مدیریتم یک سانتی متر تغییر کاربری امضا نخواهم کرد.

احسان تابش نژاد با تاکید بر اینکه پایان کار منازل را با کاشتن نهال در جلوی منازل مسکونی امضا خواهیم کرد خاطرنشان کرد: نهالستان شهرداری دهدشت را اجرایی خواهم کرد و با اجرای این طرح روزانه ده درخت در شهر هم کاشته شود، سالانه ۳ هزار درخت به فضای سبز شهر اضافه خواهد شد.

همچنین از تعریف ۷ هزار متر مربع سنگ فرش در این دوره اشاره کرد، که ۲۵۰۰ متر ان کار شده است.

تابش نژاد در مورد ورودی ها نیز نکاتی را بیان کردند از جمله: ورودی از سمت بهبهان و مسابقه ای که برای طراحی این ورودی برگزار و ۶ طرح منتخب برای مشاور فرستاده شده که با همکاری مشاور و شهرداری طرح مناسب اجرا خواهد شد.

نصب پایه های روشنایی ورودی چرام و سوق که با توجه به وعده هایی که مدیر عامل برق استان داده است به زودی روشن خواهد شد.

وی همچنین ابراز داشت: با تعامل با اداره راه و شهرسازی ورودی چرام را به صورت امانی زیرسازی و از هر دو طرف سنگ فرش خواهیم کرد

و همچین بلوار ورودی طولیان نیز کار خواهد شد.

شهردار دهدشت با بیان اینکه ۵۰ کوچه از سال ۹۷ تا الان پول خود یاری به شهرداری پرداخت کردند که هنوز محقق نشده است گفت: در این دوره ۱۵ کوچه را آسفالت کردیم و بقیه کوچه ها به دلیل نبود قیر کار نشده است.

در پایان ساعت پیشنهاد شده از طرف رئیس دانشگاه پیام نور را بسیار جالب دانست و گفت: هزینه آن برآورد ریالی شود تا بر اساس برآورد و در صورت مقدور بودن برای شهرداری در مورد آن تصمیم لازم انجام گیرد.

وی راه اندازی پیست دوچرخه سواری را در کوتاهترین زمان ممکن در برنامه کاری شهرداری قرار داد.

این مسئول گفت: رصدخانه پیشنهادی درطرح ارایه شده به مشاور در نظر گرفته شده است.

در پایان این نشست مسئولین و چند تن از دانشجویان دانشگاه پیام نور دهدشت ضمن تقدیر از خدمات شهردار جوان دهدشت درمدت تصدی تأکیدکردند: باید زمینه و بستر به گونه‌ای فراهم شود که دانشگاهیان به حل مسائل شهری شهر بپردازند و یاریگر مدیریت شهری باشند

در پایان این نشست نیز جوایزی به دانشجویان فعال اهدا شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت