پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 شهریور 1400 ساعت 00:06:: شناسه خبر: 106030

گزارش ویژه:

سیمان داد مردم را درآورد/ مشخص شدن نرخ فروش سیمان در شهرستان لنده+تصاویر

سیمان یکی از مهمترین چالش های چندین ماهه در جای جای کشور است که افزایش و تغییرات مداوم قیمت آن و گاها نیز کمبود آن باعث شده است تا به یکی از ابرچالش های کشور تبدیل شود.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، سیمان یکی از مهمترین چالش‌های چندین ماهه در جای جای کشور است که افزایش و تغییرات مداوم قیمت آن و گا‌ها نیز کمبود آن باعث شده است تا به یکی از ابرچالش‌های کشور و عامل تاخیر در روند ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی و ساختمانی تبدیل شود.

با تدابیر صورت گرفته از سوی مسولان برای تامین سیمان در سراسر کشور و با عبور از بحران برق در تابستان میزان تولید با جلوگیری از صادرات باعث شد تا بخشی اعظمی از نیاز داخلی کشور تامین شود و فشار روحی و روانی بر بازار کم شود.

در چند روز گذشته وزرات صمت قیمت سیمان را در هرپاکت ۲۷هزارتومان اعلام کرد که این مبلغ فقط برای درب کارخانه بوده است و این درحالی است که هزینه‌های مالیات، ارزش افزوده، کرایه حمل از کارخانه تا عامیلن فروش، بار و خالی کردن از‌تریلر به اضافه سود۱۰درصدی عاملین فروش محاسبه نشده است و همین مسأله نیز باعث نوعی بی‌اعتمادی در سطح بازار شده است به طوری که حتی عاملین فروش نیز از وضعیت موجود به شدت گلایه‌مند هستند.

عابدی از عاملین فروش سیمان در شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: ما به عنوان فروشنده و عاملیت فروش سیمان دوست داریم قیمت سیمان به کمترین نرخ ممکن به شهروندان ارائه شود تا میزان فروش ما چندین برابر شود.
وی افزود: قیمت اعلام شده از سوی رسانه‌ها و وزیر متعلق به قیمت درب کارخانه است در حالی قیمت امروز سیمان ۴۲هزارتومان است چرا که کرایه حمل، مالیات، هزینه کارگر و سایر هزینه‌ها نیز به قیمت اضافه می‌شود.

این عاملیت فروش سیمان در لنده گفت: بیش از ۱۰۰تن درخواست سیمان در بورس دادیم که حقیقتا باتوجه به اعلام خبر قیمت سیمان به۲۷هزارتومانی و باتوجه به عرضه سیمان۴۲هزارتومانی برابر قیمت مصوب قطعا دوگانگی برای مشتریان ایجاد می‌شود که باید این دوگانگی توسط متولیان امر مورد بررسی قرارگیرد.
وی گفت: متاسفانه از زمان اعلام قیمت سیمان فروش ما به صفر رسیده است و حقیقتا جرات درخواست جدید برای سیمان را باتوجه به مشکلات موجود نداریم چرا که همه سرمایه‌مان را در این کار گذاشتیم و قطعا اولین کسی که متضرر خواهد شد عاملین فروش هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت