پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مهر 1400 ساعت 21:07:: شناسه خبر: 106996

تاکید نماینده مجلس بر رفع مشکلات تونل دیل گچساران

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خواستار فعال شدن طرح تونل دیل گچساران شد.

به گزارش  صدای جنوب ، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان شهرستانی از طرح تونل دیل گچساران بازدید و از نزدیک با مشکلات پیشروی این طرح آشنا شد.
سید ناصر حسینی پور گفت: باید با کارشناسی و ارائه راهکار موانع پیشروی طرح تونل دیل شناسایی و برای فعالیت مجدد این طرح اقدام شود.
حسینی پور با بیان اینکه کمبود اعتبار و نشت گاز نبابد بهانه ایی برای تعطیلی این طرح باشد افزود: ضروری است برای رفع این مشکلات و فعالیت مجدد این طرح راهکار‌های اجرایی از سوی متولیان ارائه شود.
وی اجرا و بهره برداری از تونل دیل را در پیشرفت شهرستان گچساران موثر دانست و اضافه کرد: اعتبارات استانی جوابگوی این طرح بزرگ نیست و ضروری است اعتبارات این طرح از محل ملی تامین شود.
سرپرست کارگاه تونل دیل هم گفت: تابستان سال ۹۸ به دلیل بروز نشت گاز در دهانه ورودی و خروجی تونل دیل و شرایط خاص گاز‌های متصاعد شده و بنا به توصیه‌های فنی و ایمنی متخصصان وزارت نفت، عملیات اجرایی حفاری تونل دیل متوقف شد.
حیدر کاظمی افزود: عملیات ساخت قطعه ۲ راه اصلی محور گچساران- چرام  یا تونل دیل، تا زمان انجام مطالعات تکمیلی و تعیین نتایج آزمایش‌ها و مطالعات همچنان تعطیل است.
کاظمی با بیان اینکه باید نشستی در این زمینه تشکیل و راهکار‌های لازم برای این مشکلات ارائه شود، اضافه کرد: ساخت تونل در گردنه دیل از برنامه‌های مهم برای توسعه گچساران است که با افتتاح این طرح ۱۵ کیلومتر از طول مسیر کاهش خواهد یافت.
وی تغییر محل تامین اعتبارات طرح تونل دیل از ملی به استانی را یکی دیگر از مشکلات مهم و پیشروی این طرح عمرانی دانست و ادامه داد: متاسفانه راه و شهرسازی تاکنون برای این مهم اقدامی انجام نداده است.
مسئول کارگاه تونل دیل گچساران با بیان اینکه برای ادامه روند اجرایی این طرح باید اعتبارات ملی اختصاص یابد افزود: گاز موجود در تونل دیل هیچ ارتباطی با مخازن نفت و گاز عظیم گچساران ندارد و این طرح هم اکنون مشکلات اعتباری دارد.
کاظمی با بیان اینکه تجهیزات این طرح به دلیل تعطیلی طرح، از شهرستان خارج شده است گفت: قرارگاه خاتم برای رفع مشکلات این طرح تاکنون تلاش‌های زیادی کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت