پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اردیبهشت 1403 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 145882

تکریم علم و اندیشه به سبک رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/اقدام تحسین برانگیز جاودان سیرت

طی اقدامی تحسین برانگیز از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور نماینده محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، معاونت آموزشی دانشگاه از مدیرکل آموزش و پرورش استان ، ۱۸ نفر عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی و آموزگاران پیشکسوت فرهنگی تجلیل شد.

صدای جنوب:

طی اقدامی تحسین برانگیز از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور نماینده محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، معاونت آموزشی دانشگاه از مدیرکل آموزش و پرورش استان ، ۱۸ نفر عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی و آموزگاران پیشکسوت فرهنگی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسداشت وتکریم مقام (استاد ومعلم) جمعی از پیشکسوتان تعلیم وتربیت استان،تعدادی از اعضا هییت علمی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی و برخی ازمدیران فرهنگی در استان را دور هم گرد آورد تا ضمن تبریک روز استاد و معلم ، هم تقدیری بر تلاش این عالمان باشد وهم خاطراتی از سخاوت ها و شجاعت های این عالمان بازگو گردد.

دکتر جاودان سیرت در این جلسه ضمن تکریم و پاسداشت مقام معلم واستاد به نقش برجسته فرهنگی و اجتماعی پیشکسوتان واساتید اشاره کرد وگفت؛آنچه که افتخار امروز ماست نتیجه آموزش ،تعلم و تربیت اساتید بزرگی هستند که برای توسعه جامعه تلاش های زیادی انجام داده اند.
ایشان به ارزش و اهمیت علم و علم آموزی اشاره کرد و گفت علم تضمین کننده سعادت انسانها و مهمترین سرمایه بشر هست .
دکتر جاودان سیرت معلمی را جلوه ای از قدرت لایزال الهی دانست و با اشاره به سوره اقرا باسم ربک الذی خلق به جایگاه و عظمت نقش معلم پرداخت و ابراز داشتند خداوند بزرگ بعد از خلقت انسان به آموزش انسان پرداخت و بر اساس آیات قرآن کریم نخستین معلم انسانها و هستی را خداوند بزرگ دانست و از دومین معلم هستی که پیامبران بوده اند بعنوان یک موهبت بزرگ الهی به جایگاه ویژه استاد و معلم ، تعلیم و تعلم و سنت حسنه آفرینش پرداخت و از نقش تاثیر گذار اساتید و معلمین گرامی در انتقال دانش و تجربه مطالبی بیان داشتند وافزودند پژوهش، تولید دانش و ارتقا سطح آموزش در دانشگاهها مرهون تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر اساتیدی است که زمانی در کسوت دانش آموزی در دامن پیشکسوتان آموزگار همانند زنده یاد میرزا ابو الحسن حسینی ، آقای کاووس تابان سیرت و حاجیه خانم بی بی اقدس موسوی آموزش های لازم را فرا گرفته اند .

وی همچنین به نقش تربیتی معلمان اشاره‌کرد وافزود؛در جامعه انسانی بنیادی ترین ومهم ترین کار تعلیم وتربیت است که خداوند این نعمت بزرگ را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرد است.

در این جلسه دکتر جاودان سیرت به همراه دکتر قادری معاون آموزشی در پاسداشت از مقام معلم علاوه بر مدیرکل آموزش وپرورش استان از دو پیشکسوت حوزه تعلیم وتربیت جناب آقای کاووس تابان سیرت و سرکار حاجیه خانم بی بی اقدس موسوی تقدیر کردند.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان در‌تکریم مقام استاد،از ۱۸ عضو هیئت علمی و استاد تمام این دانشگاه تقدیر کردند.

به گزارش وبدا؛ طی هفته اخیر این دومین آیین تکریم و پاسداشت مقام استاد ومعلم است که توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار می گردد.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت