پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اردیبهشت 1403 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 146282

امام جمعه چرام:

اجلاسیه ۱۳۷ شهید شهرستان چرام آبرومندانه برگزار شد

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: اجلاسیه ۱۳۷ شهید آلاله ی دشت کربلای ایران و بزرگ ترین رخداد فرهنگی شهرستان چرام با وضعیت بسیار خوب و آبرومندی برگزار شد.

صدای جنوب:

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: اجلاسیه ۱۳۷ شهید آلاله ی دشت کربلای ایران و بزرگ ترین رخداد فرهنگی شهرستان چرام با وضعیت بسیار خوب و آبرومندی برگزار شد.

امام جمعه چرام با بیان اینکه شکوه و استقبال مردم و خانوادهای شهدا وایثارگر چرامی از این اجلاسیه افتخار آفرین شد افزود: نشان دادید طبق کلام وحی از تقوای الهی برخوردارید و به تعبیر حافظ درباره اجلاسیه شهدا در شب گذشته باید چنین گفت معاشران گره از زلفِ یار باز کنید / شبی خوش است بدین قصه‌اش دراز کنید / حضورِ خلوتِ اُنس است و دوستان جمعند / وَ اِنْ یَکاد بخوانید و در فَراز کنید.

وی با بیان اینکه حضور در اجلاسیه ۱۳۷ شهید شهرستان چرام ،وظیفه‌ای ملی و انسانی و فرصتی برای زنده نگه‌داشتن آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که شهدا برای آن‌ها جان خود را فدا کردند، افزود: مشارکت حداکثری و تجدید عهد وپیمان با شهداء، تضمین کننده ی ادامه مسیر تا رسیدن به فتح قله های پیشرفت و معنویت است و نشان دادید بر خلاف تبلیغات دشمنان ،راه و آرمان شهدای عزیز در بین مردم فدایبان زیادی دارد.

افشار با بیان اینکه موکب های متعدد مردمی و خدمت رسانی جوانان و نوجوانان کسانی که جنگ را ندیدند از نکات زیبای این اجلاسیه بود، ادامه داد: در این یک ماه گذشته دعا و رهنمودهای معنوی خانوادهای شهدا تاثیرگذار بود زحمات شورای اداری و شورای تامین قابل تحسین بود.

وی با بیان اینکه تلاش های عزیزانم در ناحیه مقاومت بسیج چرام و همه بسیجیان خواهر و برادر و در راس فرماندهی بسیجی میدان جناب سرهنگ اقبالی وحوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت چرام جناب حجت الاسلام احتشامی، در برنامه ریزی برای این اجلاسیه ستودنی بود، افزود: حضور پایگاه های مقاومت و بسیجیان خواهر و برادر و سبزپوشان گردان ۴۸۸ امام سجاد ع و برادران عزیزمان در نیروی مقتدر انتظامی قابل تقدیر و ستایش بود.

افشار تاکید کرد: شهدا مشعل داران هدایت و رستگاری انسان ها هستند و بزرگداشت آنها باعث شناخت حق از باطل می شود و زنده اند و درحال نورافشانی جامعه اند و از لسان شهدای عزیز اینطور باید گفت هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق بر او نَمُرده به فتوایِ من نماز کنید.

وی با بیان اینکه انتخاب واژه مقدس بیت المقدس برای عملیات آزادسازی خرمشهر فلسفه خاصی داشت، زیرا هم‌زمان با دفاع مقدس، دامنه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزایش یافته بود، گفت: صهیونیست‌های جنایتکار ملت مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشیده بودند و رزمندگان هم در جبهه دفاع مقدس، جهت حمایت و هم‌ندایی با ملت فلسطین در جبهه مقاومت، چند عملیات نظیر طریق‌القدس و بیت‌المقدس را با یاد و نام مبارک و مقدس قبله اول‌مان مسجد الأقصی نام‌گذاری کردند، امروز از ثمرات مبارک عملیات الگوآفرین بیت‌المقدس، حماسه طوفان الاقصی است.

افشار گفت: عملیات وعده صادق وتنبیه رژیم موقت صهیونیستی مصداقی از فتح خرمشهرهای درپیش است و اینکه هیچ قدرتی نمیتواند به منافع ایران اسلامی تجاوز کند.

وی با بیان اینکه اقدام اساسی و مورد انتظار از مجلس دوازدهم که برگزیدگان ملت سرلوحه کار اصلی خویش قرار دهند، عنوان کرد: وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مهم‌ترین مسئله کلان کشور است که آحاد ملت را تحت‌الشعاع قرار داده؛ لذا به نظر می‌رسد با انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی‌کردن شعار سال، مطالبات رهبر انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کرده و گام‌های اساسی به‌منظور مردمی‌سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد و تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده، جواب اعتماد مردم را به نحو احسن داد، حقیقت آن است که سفره مردم کوچک تر شده و باید تاثیر اقدامات مسولین در سفره مردم دیده شود.

افشار با بیان اینکه همه ما باید متوجه خطر پیر شدن جمعیت باشیم، افزود: در سه دهه گذشته، نرخ باروری کلی در جهان، نزدیک به ۳۳٪ و در جهان اسلام، نزدیک به ۴۱٪ کاهش داشته اما نرخ باروری کلی در ایران ۷۰٪ کاهش یافته است.

وی بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب در آذرماه سال ۹۲ در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فرمودند مسئله‌ی جمعیّت یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او میلرزد … مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. یعنی مسئله‌ی جمعیّت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا ده سال دیگر فکر می‌کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسل‌ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت