پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اردیبهشت 1403 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 145880

سند آمایش مبنای برنامه های توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه رشد اقتصادی در استان باید بر مبنای سند آمایش سرزمین، چشم اندازی روشن ، نظریه پایه،و مدل توسعه پایدار استان تدوین شود.

جهانگیر شاهینی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی به منظور تبیین برنامه رشد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: برای تحقق رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۳، استان نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی ،تجارت ، بازرگانی، خدمات، گردشگری است.

وی افزود: تمامی عوامل موثر از جمله منابع انسانی، منابع مادی، منابع اطلاعاتی و فیزیکی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه رشد اقتصادی نیازمند زمان، برنامه و توجه به تمام ابعاد است.

شاهینی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان و خبرگان و کارشناسان دستگاه های اجرایی برای تدوین برنامه رشد اقتصادی استان ضرورت دارد.

وی ادامه داد: تحقق رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی ماموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایرنا، هدف اصلی از طرح آمایش سرزمینی ، شناسایی نقاط ضعف و قوت این استان در فرآیندطرح چشم انداز چند ساله کشور،بررسی ظرفیت ها، پتانسیل ها،استعدادها وقابلیت های بالای این استان است.

برنامه آمایش سرزمین استان کهگیلویه و بویراحمد به طور رسمی در سال۱۳۸۴ شروع شد اما از ۱۳۹۳ با جدیت بیشتر پیگیری و نهایتا در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۱۳۹۵ در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب شده است.

مشخص کردن جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در سند چشم انداز۲۰ساله کشور یکی از راهبردی ترین اهداف کلان در طرح آمایش سرزمینی این استان به شمار می رود.امروزه سند چشم انداز به عنوان مبنای مدیریتی مسوولان ودستگاه های اجرایی هر استانی است تا برنامه های راهبردی واصولی خود را با این سند همخوان و هماهنگ کنند.

کهگیلویه وبویراحمد استانی پویا، متکی برهویتهای ارزشمند فرهنگی ،برخوردار از توسعه همه جانبه ،پایدار ومتوازن و ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت