پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مهر 1400 ساعت 19:07:: شناسه خبر: 108234

چه خبر از نامه های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به رئیس جمهور/ثبت ۵۹ هزار نامه و درخواست مردمی در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود مردم ۷۰ هزار نامه در سفر رئیس جمهور به این استان تحویل داده باشد.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود مردم ۷۰ هزار نامه در سفر رئیس جمهور به این استان تحویل داده باشد.

“محمود مومن‌نسب” افزود: این تعداد نامه تحویل شده نسبت به تمام سفرهای ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه بوده است.

وی از ثبت ۵۹ هزار نامه و درخواست مردمی در سفر نهم مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهارکرد: همکارانم در بازرسی استانداری به صورت مستمر و خستگی‌ناپذیر در حال برنامه‌ریزی، نظم بخشی و ساماندهی نامه ها و درخواست های مردمی هستند و تا ثبت آخرین درخواست پای کار خواهند بود.

مدیرکل مدیرت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از نکات خوب در ستاد برنامه ریزی نامه های مردمی این بود که برخی از مدیران و تعدادی از روحانیون، ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه در دستگاههای اجرایی و برخی عوامل سپاه فتح  و نیروی انتظامی در کنار دست اندرکاران اقدام به پردازش و ثبت نامه ها می کردند.

مومن نسب تصریح کرد: برخی از مدیران هم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بودند این در حالی است که هدف اصلی و فلسفه نهایی سفر مقامات عالی رتبه کشوری به استان‌ها مردم هستند و خروجی این سفرها هم شنیده شدن صدای مردم است که خود بالاترین و ارزنده ترین مصوبه محسوب می شود.

وی ادامه داد: حوزه بازرسی استانداری پنج روز قبل از سفر رئیس جمهور به استان تا امروز نوزدهم مهر به صورت ۱۸ ساعته و در سه شیفت ۶ ساعته به صورت مستمر بر عملیات اجرایی تجزیه و تحلیل نامه ها نظارت می‌کنند و در هر شیفت کاری ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر جابه‌جایی شیف دارند.

مدیرکل مدیرت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دست اندرکاران که عمدتا نیروهای دستگاه‌های اجرایی هستند، اقدام به بازگشایی، پردازش، تلخیص، موضوع بندی و سپس ثبت نامه‌های مردمی در سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری می‌ کنند. ضمن اینکه استاندار توجه خاصی به این بخش به عنوان اصل اساسی دارد و در بازدید حضوری از پایگاه‌های برنامه‌ریز نامه‌های مردمی از دست‌اندرکاران قدردانی و تشکر کردند.

مومن نسب تاکید کرد: مردم می‌خواهند بدانند نامه آنها پس از ثبت نهایی چه می‌شود که پس از فاز ثبت درخواست‌های مردمی برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه و بعضا خود نهاد ریاست جمهوری ارجاع می‌شود و پیامک آن برای متقاضیان ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: مردم می‌توانند یک ماه پس از دریافت پیامک، موضوع درخواستی خود را براساس کد رهگیری و ابلاغی از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۱۱ رصد کنند.

مدیرکل مدیرت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مردم از رئیس جمهور در بخش‌های مختلف درخواست‌های داشتند، تاکید کرد: درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال، استخدام، تسهیلات، کمک درمانی، کمک مالی، تامین جهیزیه، تامین مسکن و سایر موارد بوده است.

مومن نسب گفت: بیشترین مطالبات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کمک مالی برای امرار معاش با ۲۱ هزار مورد و اشتغال و استخدام با بیش از ۵۰۰۰ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم دستگاه‌ها در این کار سنگین، فشرده و حساس مجموعه بازرسی استانداری را تا خاتمه نهایی کار تنها نگذارند، افزود: به زودی اسامی مدیران برتر که در این خصوص ما را یاری کردند را به استاندار ارائه می‌کنیم.

مدیرکل مدیرت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دکتر احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت تلفنی با برخی از مدیران تماس گرفته و از مدیران خواست که بازرسی را به صورت شبانه‌روزی یاری کنند و تاکید داشت همکاری مدیران در این زمینه در کارنامه ارزیابی آنها تاثیر خواهد داشت. واقعا کار بسیار سنگین است، نیروها خسته شده اند و از مدیران همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، نظامی، انتظامی انتظار همکاری داریم.

مومن نسب تصریح کرد: پیش بینی می شود قریب به ۷۰ هزار نامه در این سفر تحویل شده باشد که در تمام سفرهای ریاست جمهوری ها به استان کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از ثبت نهایی نامه ها، مجددا ستاد سفر وارد عملیات ارجاع درخواست ها به سازمان‌ها و دستگاه‌ها می شود بنابراین بعد از اتمام عملیات ارجاع که احتمالا ۱۰ روز به طول می انجامد، در فرجه زمانی ۲۰ تا ۳۰ روزه باید پاسخ نامه های مردمی مشخص شود. البته نقش، تعهد و مسولیت پذیری دستگاه‌ها در تحقق این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه پاسخ برخی موارد ممکن است سه ماه به طول انجامد.

مدیرکل مدیرت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کم سن و سالترین و مسن ترین فردی که به رئیس جمهور نامه نوشتند، عنوان کرد: تا کنون کم سن و سال ترین فرد ۱۲ سال  و مسن ترین فرد ۷۳ سال داشتند.

مومن نسب بیان کرد: چنانچه با قطعی سامانه مواجه نشویم و سرعت شبکه کُند نشود کار ثبت نامه ها تا امشب به اتمام می رسد.

منبع ایسنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت