پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آبان 1400 ساعت 19:08:: شناسه خبر: 109067

آنچه در جلسه ستاد کرونای شهرستان لنده گذشت:

تاثیر رسانه های بیگانه در عدم تزریق واکسن /ورود به امکان ورزشی تنها با کارت واکسیناسیون مجاز است+تصاویر

فرماندار شهرستان لنده گفت:برخی ها هنوز تحت تاثیر رسانه های بیگانه از تزریق واکسن خودداری می‌کنند که بدون شک این افراد از دریافت هرگونه خدمات محروم خواهند شد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، جلسه ستاد کرونای شهرستان لنده امروز و به ریاست فرماندار و با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان لنده برگزارشد.

در ابتدای این جلسه فریبرز یاوران دبیرستاد کرونای شهرستان لنده گفت: بیمارهای چند دسته هستند که بیماری های میکروبی و باکتریایی با دارو درمان می شوند ولی بیماری های ویروسی با دارو چندان رفع نمی شوند که بهترین راه برای پیشگیری رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: حساسیت نسبت به ویروس کرونا و ضعف توانایی فرد نسبت به ویتامین D قدرت و توانایی کمتری را دارند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: شیوع پیک جدید بیماری به خصوص در بین دانش آموزان می تواند نقطه بحرانی برای مدارس باشد.

وی افزود: تمام پروتکل های بهداشتی باید از سوی خانواده ها و مدارس با شدت بیشتری صورت گیرد تا شاهد پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری باشیم.

یاوریان گفت:متاسفانه برخی از معلمین و دانش آموزان نسبت به استفاده از ماسک در مدارس کوتاهی می کنند که این مهم می تواند سلامت سایر دانش آموزان را به مخاطره بیاندازد.

وی گفت:وجود خیریه امام حسن مجتبی(ع) وبنیاددعلوی در شهرستان باعث شد که کمک های خوبی در جهت تامین ماسک و ملزومات بهداشتی نهایت همکاری را داشتند.

در ادامه نیز رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: از ۴هزار نفر دانش آموز بیش از ٢هزار و۴٠٠نفر واکسن دز اول و دوم را دریافت کردند.

وی گفت:تلاش های زیادی در حوزه های سلامت دانش آموزان و معلمین برای اجرای واکسیناسیون صورت گرفت.

علی جاویدان گفت:متاسفانه مسولان مخابرات استان دوسال پیش وعده تحقق اینترنت فراگیر را داده بود ولی متاسفانه تا به امروز این وعده در بیشتر مناطق تحقق نیافت و تعطیلی مدارس دارای مشکلات اساسی هستند.

وی اظهار کرد: سلامت دانش آموزان مهمتر از آموزش است و در این حوزه هرکجا احساس کردیم در مدرسه ای مشکلی هست بدون تعطیل خواهندشد.

سرهنگ رضایی با قدردانی از تلاش های رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان و آرزوی موفقیت برای رئیس جدید این شبکه به ضرورت فراگیری بحث واکسیناسیون اشاره کرد.

وی افزود: باید بحث واکسیناسیون به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه خود را در برابر رعایت پروتکل های بهداشتی موظف و مسول بدانیم.

وی اظهارکرد: در راستای طرح ملی واکسیناسیون نیز نیروهای بسیج در روند اجرایی طرح سردار سلیمانی همانند گذشته آماده همراهی و همکاری مضاعف هستند.

در ادامه نیز فرماندار شهرستان لنده گفت:جامعه ای سالم خواهد بود که سلامت به عنوان یک امر مهم در آن نهادینه شود.

وی افزود: تلاش های زیادی بعد از انقلاب اسلامی برای فراگیر شدن بیمه آحاد مردم صورت گرفته است که بیمه سلامت در طول این سال ها توانستند اقشار مختلف را تحت پوشش قرار دهد.

تورج رزمجو گفت: باید همه اقشار مختلف به خصوص فرهنگیان ما به عنوان سفیران سلامت باید برای همگانی شدن واکسناسیون اقدام کنند.

وی گفت:برخی ها هنوز تحت تاثیر رسانه های بیگانه از تزریق واکسن خودداری می‌کنند که بدون شک این افراد از دریافت هرگونه خدمات محروم خواهند شد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: پرهیز از تجمعات در مجالس عروسی و عزاداری ها باید مورد توجه جدی قرارگیرد.

وی افزود: در خصوص رنگ بندی فعلا وضعیت شهرستان لنده زرد است که امیدواریم در پیک جدید وارد نارنجی و قرمز نشویم.

وی گفت: ورود به مراکز ورزشی تنها با داشتن کارت تزریق واکسیناسون و رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز خواهد بود.

رزمجو گفت:هر صنفی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد برابر قوانین با آن برخورد خواهدشد.

خبرنگار : Mohammad Riahy

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت