پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آبان 1400 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 109148

زنگ استکبار سیتزی در مدارس کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد

زنگ استکبارستیزی به صورت نمادین با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد ومدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین استانی در دبیرستانی شاهد یاسوج نواخته شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در مراسم نمادین آیین نواختن «زنگ ملی استکبارستیزی و روز دانش آموز» بر تقویت روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید کرد و یاد و خاطره امام شهیدان، شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم  و شهدای دانش آموزی را گرامی داشت.
سیدعلی احمدزاده، تقدیم ۴۴۶ شهید دانش آموز استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی را افتخاری بزرگ و ارزشمند برای جامعه دانش آموزی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد.
استاندار با بیان اینکه، شهادت اوج تعالی و تعیین کننده روند و مسیر تکامل و بهترین الگوی انسانیت در جامعه بشری است، اظهار داشت: انقلاب ما با مبنا و ریشه دینی و مذهبی برخواسته از الگوی شهادت بوده و استان ما نیز استان الگوهاست. 
احمدزاده با بیان اینکه، ملت ما الگوی شاخص در وحدت با برخورداری از روحیه استکبار ستیزی است، تصریح کرد: ملت سرافراز ما پرچمداران ولایت پذیری و ولایت مداری و عدالت هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: ملت مبارز ما با روحیه استکبار ستیزی، طاغوتی که سرآمد طاغوتیان بود را سرنگون کردند و در عرصه های دفاع مقدس بندگان پاک خدا بودند که برای خدا به جبهه رفتند و جان دادند و عزت خریدند.
وی با بیان اینکه، دشمن همیشه به دنبال به زمین زدن ماست، تاکید کرد: ما همیشه باید هشیار و آگاه باشیم و در سنگر علم آموزی و بستن بار علمی که دشمن از آن هراس دارد، جانانه بایستیم و دست از تلاش برنداریم.
 احمدزاده با اشاره به سه وقایع مهم و تاریخی در سال های مختلف در این روز ابراز داشت: در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی(ره) را تبعید کردند، غافل از این که شخصیت، اندیشه امام و تفکر امام در جان و دل مومنین جای داشت.
استاندار تصریح کرد: یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه وقایع مهم و تاریخی تبعید حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، اعتراض گسترده دانش آموزان به دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در ۱۳ آبان ۱۳۵۷و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.
وی تاکید کرد: شما عزیزان دانش آموز در سنگر و خط مقدم علم و دانش و تربیت در دفاع از شرافت علمی باید دست از تلاش و کوشش برندارید و همچنان در این عرصه روز به روز درخشانده تر از پیش گام بردارید.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله سیدکرامت اله ملک حسینی، ۱۲ آبان سال ۱۳۹۱ را روزی تلخی برای این استان دانست و اظهار داشت: در چنین روزی آیت الله ملک حسینی بعد از سال ها مبارزه و هدایت به دیدار حق شتافند. 
احمدزاده در این آیین به تامین سیستم های الکترونیکی و کامپیوتری در این مدرسه شاهد قول مساعد داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: بیش از ۲ هزار مدرسه در ۱۳ نواحی استان امروز به مناسبت ۱۳ آبان زنگ استکبار ستیزی در آن به صدا در آمد.
هادی زارع پور با اشاره به اهمیت این روز و وقایع صورت گرفته در ۱۳ آبان، افزود: حضرت امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم برای کشور بیان فرمودند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت