پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آبان 1400 ساعت 00:08:: شناسه خبر: 109156

مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد، توانیر را از رئیس جمهور مطالبه کنید/ رئیس جمهور با انتصاب مهندس کریمی، شادی را به زاگرس بازگرداند

در جلسهٔ مورخ ۲۷ آذر سال ۱۳۸۱ هیئت وزیران، بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در ساختار شرکت توانیر تغییراتی ایجاد و اساسنامهٔ آن به نام شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به تصویب رسید.

صدای جنوب:

اساسنامه‌ شرکت‌ مادر تخصصی‌ مدیریت‌ تولید، انتقال‌ و توزیع‌ نیروی‌ برق‌ ایران‌(توانیر) در آن سال به‌ شرح‌ زیر تصویب‌ نمود : اساسنامه شرکتهای برق منطقه ای ، اساسنامه شرکتهای توزیع نیروی برق ، اساسنامه شرکتهای تولید نیروی برق و اساسنامه شرکتهای مدیریت تولید برق.

شرکت‌های زیر مجموعه توانیر شامل ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای، ۳۹ شرکت توزیع برق و مدیریت شبکه برق ایران بوذه و ماموریت تعریف شده  آن، مدیریت عرضه و تقاضا کارا ، مطمئن ، پایدار و فراگیر برق است.

تأمین برق مطمئن و پایدار ، مدیریت یکپارچه و هماهنگ عرضه و تقاضای برق ، تأمین برق اقتصادی ، ارتقاء سطح رضایت مندی مشترکان، متقاضیان و سایر ذینفعان ، اصلاح، بهینه سازی و توسعه زیرساخت های شبکه برق ، تأمین منابع مالی و تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری در برق ،  اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه برق ، کاهش تلفات برق ، مرکزیت تبادل برق در منطقه ، کسب فناوری های نوین و کاربردی و تاب آوری شبکه و توانمندی صنعت در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از مهمترین وظایف و رسالت های شرکت توانیر است.

مرحوم محمد احمدیان زاده تهران ، محمد بهزاد زاده بهبهان ، همایون حائری خیاوی زاده تبریز، آرش کُردی زاده بروجرد و محمدحسن متولی زاده قائناتی متولد مشهد از مدیران عامل شرکت توانیر بشمار می روند.

همه می دانیم که استان کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه از حیث زیرساختی در حوزه های مختلف مانند صنعت برق دارای نقایصی است که می توان به نبود نیروگاه های سیکل ترکیبی ، نیروگاه های بادی و نیروگاه های آبی اشاره کرد.

برق این استان اکنون از استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری تامین می شود که متاسفانه مشکلات فراوانی در این ارتباط می توان بر روی صفحه واقعی کاغذ آورد.

واحدهای صنعتی بزرگی نظیر پتروشیمی ها در کهگیلویه و گچساران و افزایش سرسام آور مهاجرت ها در حوزه بویراحمد نیازمند تامین برقی پایدار بوده که متاسفانه در سال های آینده بدلیل نبود زیرساخت های لازم بطورحتم با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

نیروگاه های آبی پل کُلو سی سخت، بدلیل کاهش نزولات آسمانی تعطیل و به مقدار بسیار ناچیزی که به عدد صفر نزدیک است، برق در این نیروگاه ها تولید می شود و دردی از دردهای صنعت برق را در شهرستان های دنا و بویراحمد به هیچ عنوان درمان نمی کند.

با نکاهی اجمالی به چینش منابع انسانی در وزارت خانه ها در دولت سیزدهم  و حذف تمامی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در این دولت در پایتخت، بنظر می رسد و البته بسیار شایسته است مجمع نمایندگان استان، این بار از رئیس جمهور این دولت، تقاضای تنها یک کرسی مهم در وزارت نیرو یعنی مدیرعاملی شرکت توانیر را بکنند.

” مهندس حسن کریمی ” دارنده مدرک دکترای برق ، از خانواده های معظم شهدا ، جوان ، استاد دانشگاه ، مسلط به زبان انگلیسی، با تجربه و متخصص ، فرزند دیار زاگرس و مدیرعامل کنونی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، بهترین گزینه برای درخواست مجمع نمایندگان استان از ” سید ابراهیم رئیسی ” رئیس دولت سیزدهم به جهت تصدی کُرسی شرکت توانیر است.پ

مهندس کریمی دارای سابقه مدیرعاملی شرکت های توزیع نیروی برق اهواز و استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و البته چندین ماه نیز سرپرست برق استان خوزستان را برعهده داشت.

وی از ابتدای سال ۸۹ تا مهرماه ۹۳ مدیرعاملی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۵ تا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز و از ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ تاکنون نیز مدیرعاملی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز را در کارنامه خود بهمراه دارد.

شایسته است حالا که ” نادر جنتی ” از سازمان امور مالیاتی و ” غلامرضا پناه ” از معاونت وزارت کار در دولت سیزدهم کنار گذاشته شده اند، مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و البته تمامی نمایندگان زاگرس نشین از رئیس جمهور بخواهند تا با انتصاب ” مهندس حسن کریمی ” در مدیرعاملی شرکت توانیر، شادی را به زاگرس بازگرداند.

بطور حتم، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نظاره گر عملکرد این روزهای نمایندگان کنونی خود در دفاع فرزندان استان و زاگرس هستند و در آینده ای نه چندان دور به ذکر خاطرات این روزها در اسفندماه ۱۴۰۲ خواهند پرداخت که امیدواریم ذکر این خاطرات، شیرین باشد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت