پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 آذر 1400 ساعت 20:09:: شناسه خبر: 111444

تصویب مرز هوایی فرودگاه یاسوج در وزارت کشور

مرز هوایی فرودگاه یاسوج در وزارت کشور به تصویب رسید.

به گزارش صدای جنوب ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کارگروه گردشگری و خدمات سفر  این استان که با حضور دبیر خدمات سفر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد از تصویب مرز هوایی فرودگاه یاسوج توسط وزارت کشور خبر داد.

کیامرث حاجی‌زاده افزود: مرز هوایی فرودگاه یاسوج به تصویب وزارت کشور رسیده و منتظر تصویب در هیات دولت هستیم، که با این اقدام  پرواز‌های تهران هر روز انجام و پرواز به مشهد مقدس دوباره از سر گرفته می‌شود.
 حاجی‌زاده همچنین در این نشست خواستار توجه به زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها همانند استان‌های شمالی کشور در بحث گردشگری و توریسم ویژه دیده شود.
وی خواستار توجه بیشتری وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شد و اضافه کرد: اگر آنطور که باید و شاید صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار می‌گرفت این استان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ایجاد اشتغال توسعه پیدا می‌کرد.
حاجی زاده بابیان اینکه برای توسعه گردشگری لازم است زیرساخت‌های حوزه گردشگری در استان جدی گرفته شود ادامه داد: اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به جاده یاسوج  و شهر گردشگرپذیر سی‌سخت و ساخت بیمارستان در این شهر همه  با هدف توجه به مقوله مهم گردشگری بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات فراوان زیرساختی در مناطق  گردشگرپذیر استان گفت: پیست اسکی کاکان یکی از ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است، اما هیچ خدماتی در این مکان که در فصل زمستان مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد ارائه نمی‌شود.
حاجی زاده خواستار ساماندهی پارک جنگلی و ساحلی یاسوج  و همچنین تعیین تکلیف طرح گردشگری بلادشاپور کهگیلویه  و دهکده گردشگری چم‌شیر گچساران شدو افزود: وزارت  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی به معرفی جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اقدام کند.
دبیر خدمات سفر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این نشست گفت: با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و هیئت دولت در نتیجه بهبود نسبی شرایط کرونایی سفر‌های نوروزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بهار سال ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود.
خلدی نسب به کاهش بی سابقه گردشگر و مسافرت‌های گردشگری در ۲سال اخیر اشاره کرد و افزود: تا پیش از شیوع بیماری کرونا شمار سفر‌های گردشگری در کشور ۷۰ میلیون نفر اقامت در شب بود اما درسال ۱۳۹۹ این آمار به کمترین حد در طول تاریخ گردشگری ایران کاهش یافت.
وی با بیان اینکه حدود۲۷ میلیون اقامت شب در کشور داشتیم که این میزان در ۲سال گذشته ۶۰درصد کاهش یافت اضافه کرد: با هماهنگی با ستاد ملی کرونا دستورالعمل ۱۴۰۱سفر‌های نوروزی تدوین و برنامه‌ها برای رونق گردشگری در سال آینده پیش بینی شده است.
در این نشست دستگاه‌های عضو کارگروه اجرایی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ها و اهداف خود را تشریح کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت