پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 دی 1400 ساعت 21:10:: شناسه خبر: 112209

عضویت بیش از ۲۷ هزار خانوار در صندوق بیمه عشایر و روستائیان

بیش از ۲۷ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد عضو صندوق بیمه عشایر و روستائیان هستند.

 به گزلرش صدای جنوب  رئیس صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان با بیان اینکه این صندوق در سال ۸۴ فعالیت خودش را شروع کرد، گفت: تا کنون ۲۷ هزار و ۸۰۰ خانوار در استان به عضویت خود در آمده است.
عیسی کریمی مزایای این صندوق را مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و انتقال سوابق بیمه‌ای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را عنوان کرد و افزود: با حمایت خوبی که دولت دارد خوشبختانه ۷۰ درصد حق بیمه افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال را دولت پرداخت می کند.
وی حق بیمه پرداختی در سال جاری را سالی ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: دو برابر این مبلغ را دولت پرداخت می‌کند و اگر مردم توان پرداخت یک جا را نداشته باشند می‌توانند در دو الی چهار قسط آن را پرداخت کنند.
رئیس صندوق بیمه روستائیان وعشایر استان با بیان اینکه ساکنان مناطق روستایی، عشایری، شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر بدون محدودیت سکونت و تمام بهره برداران کشاورزی می‌توانند به عضویت این صندوق در بیایند، یادآور شد: این صندوق از حمایت ویژه دولت برخوردار است و با توجه به اینکه عضویت در آن اختیاری است نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی از برگزاری دوره آموزشی برای تمامی بهره برداران کشاورزی با همکاری با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، ایجاد فرهنگ بیمه‌ای در بین جامعه با توجه به اختیاری بودن این بیمه است.
کریمی با اشاره به اینکه در آینده جمعیت کشور رو به پیری می‌رود و نیاز به افزایش جمعیت داریم، افزود: این افراد پیر نیاز به دریافت مستمری دارند که با عضویت در این صندوق مشکل آن‌ها برطرف می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت