پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 بهمن 1400 ساعت 15:11:: شناسه خبر: 113757

در آیین تکریم و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد:

ایجاد کارگروه استانی و کشوری برای حفاظت از جنگل های استان/جلوی آسیب های زیست محیطی بخش راهسازی گرفته شود

جاودان خرد در آئین معارفه خودگفت: استان دارای یک درصد مساحت و خاک کشور است اما به دلیل اختلاف ارتفاع با حدود ۴ هزار متر دارای تنوع اکوسیستمی و محیط زیستی در کشور است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : سالانه بخش اعظمی از جنگل های استان در اثر آتش سوزی نابود می شوند که نیاز به ایجاد کارگروه استانی و کشوری است .

جاودان خرد در آئین معارفه خودگفت: استان دارای یک درصد مساحت و خاک کشور است اما به دلیل اختلاف ارتفاع با حدود ۴ هزار متر دارای تنوع اکوسیستمی و محیط زیستی در کشور است.
وی افزود: دنا بعد از انقلاب اولین ذخیره‌گاه شناخته شد این ظرفیت ها باید همراه با مدیریت مناسب باشد.
جاوادان خرد به نابودی جنگل های استان در اثر آتش سوزی ها از تشکیل یک کارگروه اشاره کرد و گفت: ۴ تالاب ثبت ملی شده تا در کنوانسیون رامسر تدوین تالاب ها زیست بوم مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: شاهد بهره برداری از کارخانه ها صنعتی و غیر صنعتی هستیم و محیط زیست به عنوان متولی حامی آنان در حوزه سخت و افزاری است. وی گفت: وظیفه تهیه بانک اطلاعاتی سنگ بنای یک مدیر است، ایجاد کارگروه های تخصصی برای شناسایی مشکلاتی مانند ریزگردها باید دنبال شود.
وی افزود : فدرهای نفتی در گچساران یکی از منابع آلودگی است که استارت اصلاح آن زده شده است.

جلوی آسیب های زیست محیطی بخش راهسازی گرفته شود

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت ؛شاید سالانه چندین هزار موجود زنده زیر چرخ خودروها له می شوند مطالبه گری از بخش راهسازی شکل نگرفته است.

حسن اکبری افزود : بخش زیادی از محیط زیست کشور تحت تاثیر، کوتاهی و کم توجهی به فرهنگ از بین رفته است، گفت: سربازان گمنام محیط زیست در عرصه های محیط زیستی این نفیصه فرهنگی را حس می کنند.
اکبری با بیان اینکه شاید چندین هزار موجود زنده زیر چرخ خودروها له می شود و مطالبه گری از بخش راهسازی برای طراحی مناسب جهت جلوگیری از آسیب به محیط زیست شکل نگرفته است، گفت: باید برای حفاظت محیط زیست از مرحله شعار بگذریم و باید روزی فرا رسد که حفظ محیط زیست دارای اهمیت باشد و همه گان مانع از بین رفتن میراث آینده شویم.
وی افزود : در دولت انقلابی عملکرد مطلوبی در حوزه محیط زیست با دید روشن مشاهده شد که دارای نظرات شفافی است در این راستا همه مسئولان تریبون داران باید به حفظ محیط زیست کمک کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت